Alla inlägg under januari 2011

Av Monika - 1 januari 2011 20:30

...

 

Den 30:e jobbade jag hela dagen, 11-19... men det gjorde inte så mycket för jag visste ju att på kvällen när jag kom hem från jobbet så skulle jag äntligen få träffa mina fina killar igen... Längtar så efter dom hela tiden!!

 

Dagen gick fort, massor av kunder mest hela tiden... och sen på min lunch så var jag in på Guldfynd för att se om mitt armband kommit hem som jag har bestämt mig för att jag vill köpa för mitt presentkort jag fick av B och F när jag fyllde år... Har funderat ett tag på vad jag vill köpa och när jag var inne förra veckan, innan jul, för att köpa ett nytt halsband till B i julklapp så visade tjejerna där inne mig ett så fint armband i silver som man sedan kan köpa till berlocker till... =) och då kände jag att jag verkligen ville ha ett sånt... tyvärr så var armbanden slut i Hageby, men det fanns nere på stan... men vem orkar åka ner där i värsta julruschen när jag dessutom skulle åka hela vägen ner till Småland och var lite stressad... men då var tjejerna där inne så söta att de ringde ner till Citybutiken och bad de lägga undan ett armband till mig så kunde de föra över det till Hageby efter julen... =D dessvärre så skulle jag gå  miste om de nedsatta priserna på armbandet och berlockerna... (köp 3 betala för 2) men men...

Så när jag kom in på lunchen så hade de mitt armband där och dessutom så skulle jag välja ut några berlocker... hade ju redan hittat några som jag ville ha... och till min stora tur så hade det "ramlat" in nått mycket bättre än erbjudandet som var förra veckan... nu var det istället 25% rabatt!!! =D så nu fick jag hela 5 berlocker plus armbandet för mitt presentkort... valde ut ett så fint hjärta där det står LOVE på, en björn (gissa varför;-)), en ängel för att jag tycker om änglar, tro, hopp och kärleks symbolerna och ett par dansskor... =) när jag sedan skulle betala så köpte jag även två lotter som stödjer rosa bandet och på den ena lotten som jag skrapade vann jag 100 kronor som jag får ut i ett presentkort på Guldfynd!! =D =D =D så då kan jag ju köpa ytterliggare några berlocker till mitt armband... =D

 

När dagen på jobbet äntligen var slut så åkte jag hem genom stan för att komma hem samtidigt som mina killar anlände... =D Mysigt!!! Lillkillen hade en massa att berätta så klart och dessutom så kramade han om mig flera gånger, pussade mig på munnen och sa att han hade saknat mig... Åhhh vad glad jag blev för det!!!

 

Vi gjorde toast till kvällsmat och då sa B att han måste nog köpa en sån smörgåsgrill för det är ju så gott... och jag flinade lite och sa att han får väl köpa ett nu på rean då... ;-)

 

Vi tittade på Eldsjälsgalan med Bingolotto... Jill Johnsson var ju med så jag ville ju se det... spelade även på Bingolotton, men ingen av oss vann något... =( så efter det var slut så var det dags att öppna lite julklappar... Lillkillen blev så glad för sina, ett spel till sitt nya Xbox 360, en lastbil med 2 F1 bilar och en Cool tshirt och 2 par Kizzstrumpor... ;-) och pappsen blev glad han oxå för sitt nya halsband, sin snygga tröja och framför allt för sin smörgåsgrill som jag hade köpt... ;-) smart drag att göra toast på kvällen här eller hur??!! ;-) och jag fick en sååå fin Filofax i riktigt läder och nya innetofflor och fotscrubb och fotcreme till mina trötta fötter!! Jätteglad blev jag!! =D

 

Mys på kvällen innan det  var dags för mig att sova, jag skulle ju jobba lite på Nyårsaftons dag... 11-16.30 stod det på mitt schema för dagen... Lena öppnade så när jag kom så var det full fart hela dagen!! Många Gott Nytt År önskningar hälsade man... Grabbsen hade hittat ut till Hageby efter många om och men.. ;-) och shoppat ett spel till till lillkillens nya spel... och sen var de och handlade lite till kvällens mat innan de åkte hem igen... och när jag var på väg hem efter att jag och Lena kramats Gott Nytt År så tyckte jag att bilen betedde sig så himla konstigt... =( och när jag steg ur bilen här hemma för att kolla så att det var gratis parkering så såg jag att mitt bakdäck som jag senast i onsdags pumpade var platt som en pannkaka... =S åkte därför sakta ner till Stockholmsrondellen för att pumpa däcket igen men det gick inte i någon luft!! =( Ringde hem till B och frågade vad jag skulle göra... Körde hem sakta och parkerade bilen...

 

Väl hemma igen så gjorde jag mig lite iordning, bytte kläder och blev lite nyårsfin... sen lagade jag mat... Potatisgratäng, fläskfilé, bearnaisesås och en god sallad med örtagårdsdressing... MUMS!! sen lite god baguette till oxå... B åt så han höll på att spricka, lillkillen inte lika förtjust... efter maten myste vi ihop en stund i soffan innan det var dags att gå ner en våning till Åsa och Jimba, Linda var där oxå... sen firade vi in det nya året hos dom med massor av prat och skratt... =D En supergod efterrätt fick vi oxå!! =D Lillkillen somnade i Jimbas säng så när det var dags att gå hem så bar Jimba upp honom hit...

 

Idag har vi sovit länge... skönt!! och efter en god frukost så gick jag och B ner för att byta däck på min bil... B la på ett sommardäck så att jag åtminstone kan köra och fixa ett nytt däck på måndag... Inget jag egentligen har råd med nu men det måste ju fixas... =S

 

Sen gick vi runt Strömmen, matade fåglarna och det var så skönt att komma ut ett tag... Väl hemma igen så lagade jag till tacos till oss, snabbt, gott och enkelt... och efter maten så var det dags för killarna att åka hem igen... =( Ville verkligen inte det och jag saknade dom redan innan dom hade åkt... =(

 

Hämtade min bil för att parkera den på min parkering igen... det var så svårt att köra in så jag höll på att köra fast bilen... så lite lätt irriterad gick jag in och hämtade Jimbas snöskyffel och börjde skotta snö... =(

 

Nu ikväll så har jag bara suttit här i soffan, saknat mina killar och längtat efter dom... =( ätit en massa onödigt godis och bara blääääää...

 

Men nu önskar jag Alla som läser detta ett GOTT NYTT ÅR och en himla god fortsättning på 2011!!! =D

 

Kramelikramisar från mig...

 

P.s Inga nyårslöften från min sida!!! Vet bara att jag har vissa mål jag vill nå!!! =)

Ovido - Quiz & Flashcards