Alla inlägg under november 2011

Av Monika - 18 november 2011 00:17

... jag tittade in här.. =(


Undrar just varför jag inte bloggar när jag vet att jag mår bra av att skriva av mig... Kanske är det inte så kul att läsa hur man mår och allt sånt där men jag personligen behöver skriva av mig för att kunna må bättre... Ändå så skriver jag inte, för trött mest hela tiden... Vill egentligen bara sova, så kanske tiden går fortare... Somnar ofta i soffan för att sen vakna på småtimmarna och då leta mig in till sängen för att fortsätta sova... sen sover jag ju inte så värst bra, oftast bara några timmar oxå... och nu har det varit en del tider att passa de senaste veckorna när jag har mina lediga dagar så då kan man ju inte sova ut precis heller... Suck vilken tråkig start på detta blogginlägg...


Läste när jag loggade in att Bloggplatsen skulle skaffa en App till Iphone och Android??!! Och att den skulle lanseras i oktober... Men har det kommit någon?? Sökte nu men hitta ingen?? Vad den i så fall?? Tacksam för svar... =)


Sitter vaken här nu, tittar på ett inspelat avsnitt av kvällens Biggest Loser... Fan vad jag oxå skulle vilja åka på nåt sånt, komma i form igen och må bra... Att hitta motivationen och kunna träna det man vill... som för min skull skulle vara mycket aerobics, spinning och zumba... för det tror jag är kul... jag som älskar att dansa... =D Jag har faktiskt en Zumba-skiva här hemma som jag har fått, MEEEN har jag stoppat in den i cd-spelaren och testat att dansa???!!! NOPE!!! Inte denna soffpotatisen inte... Men jag hoppas att jag snart ska testa för nu har det gått utför med min viktminskning... alltså, jag tappar inte vikt, jag lägger på mig igen... =( och det var ju inte målet precis!!  SÅ nu måste jag skärpa mig... svårt när det är SÅÅÅÅ GOTTTT med GODIS!!! Vilket jag inte fattar, för varför ska den skiten vara god???? USCH!!! Men det är lätt att ta till när man sitter ensam hemma, lite trött och less på mycket... och då vill man gärna stoppa in nåt i munnen och då passar ju inte frukt... Näe då, godis ska det vara... GRRRRRRRRRRRRRRRR.... Vill INTE!!!


Håller på att skärpa mig nu, för det är ju rätt meningslöst att betala massa pengar till Viktväktarna om man bara ska gå upp i vikt... det är det ju inte till för... =(


Dessutom så har jag en liten sporre till, dels ett mål som jag satte upp i måndags hos Therese... vad jag vill väga måndag vecka 51... och sen så ska jag TJOHO!!! på en anställningsintervju på tisdag... japp, den 22/11 kl 15.30 så är det jag som ska grillas... Det är ett jobb som kan ge mig motivationen tillbaka till 100!!!!! Och det är så att jag hoppas att timmarna där går att komplettera med mitt nuvarande jobb där jag bara jobbar 47% nu... För ekonomiskt går jag inte runt på bara dessa timmar... =S  


Idag hade jag mitt sista samtal med min kurator... 16 besök har det blivit och idag var det bara att konstatera att målen INTE var nådda... =( Men med mig på vägen fick jag välja ett av tre kort, svårt val då jag inte tyckte att något av korten stämde... Men till slut så valde jag ett kort där det på framsidan stod: "Jag är perfekt som jag är" och på baksidan stod det: "Mitt inre jag är perfekt. Min uppgift är att se, och lyfta fram min inre storhet."


Nu kan jag bara hoppas att jag inte kan falla längre ner mot botten än vad jag redan är... Men det är skönt att ha några ljusglimtar i livet... =) Så som mina älskade Camarokillar och min älskade familj hemma i Småland!! Och den lilla dansen i form av bugg som jag kan... =) Tyvärr två stukade fötter just nu men i tisdags dansade jag ju ändå... Näst sista gången och då vill jag inte sitta still... =( Jag har ju inte råd att åka ut på så mycket socialdans så jag får passa på när kurserna är... och redan nu går funderingarna på hur jag ska ha råd att dansa till våren... men det får jag vänta med att grubbla på ett tag till... först ska julklapparna inhandlas... =)


Nu är det nog dock dags att hitta kudden, ska upp tidigt i morgon för att åka och nyta däck på bilen så jag kör säkert (eller så säkert det går med slitna vinterdäck) på lördag när jag förhoppningsvis ska åka till min kärlek... och sen blir det jobb 11-19...


Så natti natti och sov gott!! Hoppas att ni hittar hit igen mina få läsare... jag ska skärpa mig nu med bloggningen!!!


Puss och kram från mig <3


Ovido - Quiz & Flashcards