Direktlänk till inlägg 15 mars 2014

Är det dags nu...????

Av Monika - 15 mars 2014 23:06

Dags att hitta tillbaka, rensa min fulla skalle på alla tankar och funderingar...???


Vet att jag har skrivit hur många gånger som helst att jag ska börja om, skriva tillbaka om vad som har hänt... MEN, det blir ju aldrig av... =(

Kanske bara dags att lägga allt bakom sig och inte skriva ner det... Jag kommer ju ihåg det dåliga ändå... det som får mig att må så här.... som en jäkla berg och dalbana mest hela tiden...


Att vara glad, ledsen, skrattig, gråtig, orolig, ångestfylld och massa andra olika känslor mest hela tiden är så jobbigt.. Att börja blogga igen, att skriva av mig kanske gör att det blir lite lättare... Vet att jag mådde så mycket bättre av att skriva....

Killen som jag var tillsammans med i knappa 3 år från Västerås tyckte inte om att jag bloggade, enligt honom så blottade jag mig när jag skrev här... Han kunde inte ta att jag inte mådde 100 jämt... Nu är det snart 2 år sen han gjorde slut så nu behöver han ju inte bry sig mer om det i alla fall...

Att jag sen inte kommit igång att skriva igen beror nog på avsaknad av ork, motivation och lust... eller... lust har jag haft men kanske inte tagit mig tiden till att skriva ner alla tankar...


Undra om jag kan ändra på det nu????!!


Så, om jag tar ett snabbt intro: en nu 40 årig småländsk tjej som bott i Östergötland i 11 år... Livet blev inte som jag hade hoppats och önskat.... Jag bor i en lägenhet som jag inte riktigt trivs i, med min kisse Reggae som fyller 16 år i slutet på maj... Kallar mig i tysthet för ofrivilligt barnlös då min dröm om att få egna barn aldrig har slagit in... Läntgan finns, stark längtan... Men jag har väl på nåt sätt accepterat att det aldrig kommer att bli så... Det finns någon speciell i mitt liv som jag tycker mycket om sen ca 6 månader tillbaka... Men vi har inte bråttom, han vet inte än riktigt vad han är redo för.... Men med honom känner jag mig för första gången trygg, i alla fall till 80%, vilket är betydligt mycket mer än vad jag brukar göra när det gäller killar...

Kämpar med att gå ner i vikt igen, som fd Viktväktarpersonal med en utmattningsdepression i botten är det kämpigt... Medicin gjorde att jag började gå upp i vikt, sen ingen ork till att träna och äta rätt när man mår skit gjorde att jag under flera år rusade iväg uppåt på vågen... Nu är jag kämpat bort 19,7 kg sen slutet på oktoer 2012, det går sakta då jag har en högerfot som gör helvetesont... Det är dryga 30 kg kvar att gå ner i vikt innan jag är i mål... Men bättre att det går sakta och att jag kan behålla vikten än att rasa i vikt fort, för då är risken att jag går upp i vikt större...

Jag älskar att promenera och dansa, bugg är det som gäller... Men det har fått vara sen i somras, foten gör för ont... Saknar dansendorfinerna till miljoners!! Så nu har jag sen i augusti börjat simma... Bröstsim, som jag har utvecklat sakta men säkert så nu går det lite fortare... Sen håller jag på att lära mig att crawla, men det är svårt att få ihop andningen, armar och sprattlande ben i stället för bentag... =/ Men tids nog så... Jag är ju lite envis...


Mycket i mitt liv är rörigt, men jag hoppas ändå att jag överlever och hittar ett lugn i kropp och själ snart... Nu börjar våren att anlända, det har varit ljusare och soligare ute denna veckan så jag ska försöka hitta glädjen i blommor, sol och natur... I alla fall s mycket jag hinner... Glädjen kanske stannar längre för var gång jag hittar den...


Då har jag i alla fall börjat skriva... Hoppas att jag återvänder snart igen!!


Nu är det nog dags att sova, idag har jag hållt tummarna hela dagen för han jag tycker om... Han tävlar Masters-SM i Sundsvall i helgen... I simning såklart... =) I morgon är det nya grenar för honom och då ska jag hålla tummarna igen... Sen kommer han ÄNTLIGEN hem igen på natten!! Längtar järnet!! Har inte träffat honom sen i torsdagsmorse... och vi ses minst 4-5 dagar i veckan så jag tycker att det är lite jobbigt... och pga av gamla erfarenheter så finns det ju en oroskänsla i min mage... =(


Idag borde jag har gjort massor här hemma, men näe... ingen ork finns, jag trivs inte... skulle vilja sälja allt jag äger och har och starta om på nytt...


Nästa inlägg kanske ska handla om mina drömmar..???!! Hmmm...


Godnatt Sverige! Godnatt Världen!

<3 Mockla25 <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards