Alla inlägg under maj 2008

Av Monika - 30 maj 2008 21:47

...jag har haft...


Först så skulle jag vara hos Jeanette och bli ompysslad... Färga, slinga och klippa håret... ;-) Så att jag är snygg inför kvällens och helgens härliga och roliga festligheter... Idag så skulle jag ju dessutom då få en fika medans jag satt med färg i håret men lilla Jeanette var lite snurrig och glömde bort det... Hihihi... Men jag fick fikan när jag sedan satt med slingorna i håret istället... Mums... Hur snygg är man i slinghätta då från skala 1 till 10??? =) Inte jättesnygg precis men resultatet blev ju kanon... När vi var klara med klippningen oxå så var det dags att gå ut i solen och äta lunch... Mmmm vad gott... Grillad kyckling smakar alltid lika bra...


Sen var det dags för Jeanette att gå in och jobba igen och då kom Åsa och mötte upp så vi shoppade loss lite... En likadan kofta som jag köpte häromdagen fast svart, ett par svarta sandaler,  lite smink och smycken till helgens båtresa.... Så nu kommer jag att bli så snygg... ;-) eller...??? Åsa hittade ett par skor hon oxå... Sen var vi på mysiga Café Kuriosa och fikade... Mmm deras äppelpaj med vaniljsås... Gott gott... Sen tog vi en spårvagn hem och gjorde oss iordning för att åka först ner till stan igen och lyssna på Rongedal och sen for vi till Linköping (Jag, Åsa, Jimba, Michaela och Mamma Eva) och lyssnade på RixFm festivalen... Så jag fick se BROLLE uppträda, JIPPIE, det var även E.M.D, Amy Diamond, Patrik Isaksson, Takida och Rongedal igen... Så nu börjar det kännas laddat inför resan i morgon...


På väg hem så stannade vi och syndade på MAX, det var så gott..


Pratade lite med sötisen innan jag somnade... Vi har ju inte träffats på hela veckan förutom de minuter han var uppe på jobb nr 2 och hälsade på mig... =( Inget kul men vad ska man göra... den som väntar på något gott....


Puss, kram och PIS


Längtar efter dig sötis...

Av Monika - 27 maj 2008 16:45

... jag hinner inte riktigt med...


Lördagkvällen, ja den blev väl inte så rolig som man hade hoppats... Var hos Åsa och Jimba och tittade på Schlagerfestivalen... Pappa Lasse, Mr Jonny och Michalea var oxå där... Nu gick det ju inte så bra för Charlotte  =( men jag gillade ju Islands och Danmarks bidrag massor oxå... Visst var väl Rysslands bidrag bra men hur ska det bli med en Schlagerfestival i Ryssland??? Jajaja, det återstår att se...


Men jag drack ju lite gott till tv:n och sen var det dags att möta upp Jeanette på Bomull för att dricka och dansa lite... men löningshelg på Bomull är inte det bästa, det var så mycket folk... och jag hann bli lite avslagen innan jag kom ner till stan... Men men, det blev lite dans iaf... Och dessutom så var det någon annan som inte var så avslagen;-) hihihi Sötisen var och festade med sina kompisar i Nyköping och han kommer inte ihåg att han ringde mig på natten... Fniss... Mmm han var i fin form... Men han kom hem på natten och mötte upp mig på stan så att han kunde sova över hos mig... Det enda tråkiga var ju att jag skulle upp och jobba på söndagen... =( Inget kul och själv fick jag jobba oxå...


Sen kom sötisen och hämtade mig på jobbet och så åkte vi hem till mig... Tittade på en film som han sa skulle vara bra, ClockWork Orange, men det tyckte då inte jag... Fast jag höll mig vaken hela filmen igenom... =)


I går var jag ledig hela dagen, SÅ SKÖNT.... Sötisen skulle upp och jobba vid 12 så när han hade åkte så bara var jag i soffan nästan hela dagen... bläddrade i tidningar och zappade på tv:n... Men vi hade möte på jobb nr 2 inför sommarschemat och det var inget kul då det inte finns så många som kan jobba... =( och jag jobbar ju oxå massa i sommar men några pass klämde jag in=)


Sen åkte jag till Maxi för att handla lite och var tvungen att gå in på Lindex och köpa den där fina ljusgrå koftan som Cissi oxå har en... Jag har frågat henne om jag fick köpa en likadan =) och sen blev det ett par ljusgrå leggings oxå... Så nu har jag lite vår/sommarkläder att ha på mig... Vilket är tur för jag kan ju inte gå naken i sommar... ;-)


Pratade med sötisen på kvällen, saknar honom så mycket... och denna veckan verkar det inte passa nåt med att hinna ses =( snyft... men men, det är tur att det finns telefon...


Sen började Han skriva på msn:en och när han hade slutat jobba så ringde han... Var lite svårt att förstå varför han hörde av sig igen men han sa att han tänkte på mig ibland... Jag berättade att jag har sötisen nu och det var nog inget han hade räknat med... =)


Men jag mår så bra med sötisen, inte behöver jag vara ledsen eller orolig som med Honom.... NEJ SÖTISEN är det som jag mår bra med...


idag har det varit dags för vägning igen, =( plus minus noll... men det är väl inte så konstigt när man slarvar som jag... Undrar var motivationen tog vägen... Jag vill ju gå ner i vikt men det är tufft just nu...=( SUCK...


Men sen gick Åsa, Cissi, Emilia och lilla Meja till Färgaregården och fikade... det blev en smörgås, ingen kaka... =) och så busade jag med Emilia... Hihihi hon är så söt... jag fick både puss och kram av henne idag och så satt hon i mitt knä och vi sjöng lite Pippi och Emil... Fniss...


Sen var det dags att gå till jobbet och här sitter jag nu... Och det är mycket att göra, det är gult och rött om vart annat... USCH vad jobbigt... Och jag som ville vara hemma och mysa med sötisen idag istället.... Fast han fick ju hoppa in och jobba idag när han skulle ha varit ledig...


Nu är det bara dagar kvar sen får jag förhoppningsvis se Brolle på RixFM festivalen i Linköping... =) Tjoho och jippie... Sen är det ju båtresa på lördag och då blir det massa av party!!!


Tills nästa gång....


Puss, kram och PIS

Av Monika - 24 maj 2008 08:37

... och jag sitter på jobbet... Jobbar till 16 idag... =( och sen blir det jobb i morgon igen... fast då är det ett kvällspass... helt ensam...=( Inget kul alls...


I torsdags så kände mig jag lite hängig och nere... Hade ingen bra dag men det är ju bara att ta sig genom de dagar då det blir så... =( Men på kvällen så var det dags för motivationsgruppen hos Elisa igen och det var skönt... Jag tog mig dit och kände mig mer sporrad sedan... Märker en klar förbättring varje vecka... =) Men sen fick jag gå hem då Stefan var sjuk så det blev ingen självförsvarsgrupp denna veckan... =( Hade ju sett fram emot att få fajtas lite mot killar denna veckan... =) men det blir nästa vecka i så fall...


På väg hem så ringde jag Jeanette för hon hade ringt när jag hade träning med Elisa, bestämde med Jeanette att jag skulle komma upp till henne på jobbet efter att jag hade fixat mina naglar på fredagen... Sen pratade vi lite om att vi kanske ska gå ut på lördag efter schlagerfestivalen... ;-) Parta loss lite och dansa... Skulle verkligen behöva det...


När jag hade duschat och gjort mig i ordning så väntade jag på att Åsa och Jimba skulle komma hem så att vi kunde titta på semifinal 2 inför schlagern på lördag... Charlotte Perelli kvalade in till på lördag och jag tyckte att både Islands och Danmarks bidrag var kanon så man får väl heja lite på dom oxå... =)


När jag kom upp till mig igen så hade sötisen ringt flera gånger, messat och skrivit på msn...;-) han undrade var jag var... Fniss... jag lämnade ju mobilen hemma på laddning... så jag ringde honom när jag hade satt mig i soffan och myst ihop med Reggae...


Igår, fredag, så skulle jag gå till Fredrika och fixa min naglar igen, denna gången blev det en rosa blomma på ringfingrets nagel... Så nu är jag ännu mer sommarfin om händerna...  Sen var jag uppe hos Jeanette och skulle kolla när hon hade lunch och då var snyggingen från jobb nr 2 hos Jeanettes kollega och klippte sig... ;-) under tiden Jeanette fixade klart med sin kund så gick jag för att kolla efter skor och gissa om jag hade tur, mina skor som jag hade fastnat för fanns kvar i min storlek så nu har jag nya  snygga skor... Och kan dansa hela natten lång... ;-) sen åt vi lite lunch jag och Jeanette och satt och njöt av solen en stund innan det var dags för henne att jobba och för mig att  åka hem och ställa bilen och sen gå till jobbet för en lång kväll... Det var jag och Lars som skulle jobba kvällen ihop... Men först så fick jag täcka upp i receptionen några timmar...=)


Hann prata lite med sötisen när jag var på jobbet och Åsa och Sandra ringde oxå... Sandra hade skickat brev till mig på internposten... Fniss...hon hade köpt läkerol till mig, sweet licorice, som jag fick smaka på härom dagen av henne... Hihihi... Åsa fixade några Xider åt mig från bolaget... Mums vad gott, det ska jag dricka till Schkagern... ;-) Måste ju hitta lite dansgung i benen...


Pratade med sötisen igen innan jag skulle lägga mig, han var så trött... men ville att jag skulle komma och mysa med honom en stund... det ville jag oxå egentligen men jag var oxå trött och skulle ju upp idag och börja jobba tidigt... =( Tycker att det är så tråkigt att vi inte kan träffas mer... det vill vi ju båda två... men men så är det just nu...


Nu är det dags att kasta sig in bland alla samtal igen...


Trevlig lördag i solen alla!!!


Heja Charlotte och "Hero" ikväll!!! Hoppas att hon vinner!!!


Och jag hoppas på att få gå ut och dansa massor ikväll...


Puss, kram och PIS

Av Monika - 22 maj 2008 13:16

... det har varit...


I tisdags morgon var det dags att gå och väga sig igen, inget kul för det var plus på vågen trots ett genomfört Vårruset på måndagen... Det hade gått bättre för Cissi=), men jag fick ju hålla lilla Meja så jag är nöjd ändå... Jag älskar ju barn och hon är som en söt lite groda när hon ligger mot min axel... Hihihi.. sen åkte vi och hämtade Åsa och åkte till Maxi och skulle handla lite... Först så fikade vi lite frukost och sen fyndade  jag klänningar till mina prinsessor på HM, så då blev jag glad eftersom Lovisa snart fyller år... Inne på Lindex så träffade jag Frida och lille Gottfrid, men han sov så gott i vagnen.... när vi väl kom in på Ica och skulle handla så hittade vi gosedjur som dom sålde ut för 10 kronor så då var jag och Åsa tvungna att köpa en lite groda till Meja... och storasyster Emilia ska få en elefant för det tycker hon om.... Sen var det matshopping som gällde...  Sen var det dags för mig att åka hem och fixa lite inför jobbet på kvällen... Det var jag och Lars som skulle jobba hela kvällen... =) så vi hämtade kebab... det var gott...


Mamma ringde på kvällen så jag ringde upp henne när jag jag var klar med mitt samtal.... Hon ska börja jobba 2 timmar om dagen nu ett tag för att se hur det går med hennes arm... och jag berättade om sötisen... =)


Fick jobba över på kvällen =( inget kul när man bara vill hem och vet att sötisen ska komma hem till mig och sova över...


Men sötisen kom och åkte förbi jobbet precis när jag hade kommit ut på gatan så han stannade och plockade upp mig... sen tittade vi på en film som han hade med sig med Nicolas Cage.... "Leaving Las Vegas"  den var ganska bra...


Sötisen sov länge, sen var han tvungen att börja jobba en timme tidigare så han var tvungen att åka =( och nu vet jag inte när vi ska träffas nästa gång...


Sen gjorde jag mig i ordning och hämtade cykeln och cyklade till naprapaten... Ajajaj idag gjorde det så ont i ryggen... Hann prata lite med min syster innan jag gick in för jag var för tidigt ute...


Sen var det hem och byta kläder för att åka till jobb nr 2... 3 timmar som gick ganska fort... =) fick ju träffa lite kunder oxå... Cicci och Therese kom in en sväng och pratade lite.. =) Cicci skulle till Wasa på karaokekväll...


Väl hemma så pratade jag lite med sötisen och min bästa vän Lena ringde hemifrån småland... Vi ska försöka träffas den 13/6 när jag är hemma så att vi kan prata av oss lite skitsnack... =) uppdatera oss på vad som händer osv... hihihi... Sen får jag träffa hennes små döttrar oxå, så att jag kan få busa lite med dom...


Pratade några ord med Honom på msn, han skrev även några rader i helgen... Konstigt!


Sen var det dags att leta reda på kudden och sova lite... Ska ju jobba hela hela långa helgen...


Puss, kram och PIS


Känner mig lite nere igen... Varför då??? Vill ju inte det....

Av Monika - 19 maj 2008 10:35

... ikväll.... =)


Men det var ingen bra dag på jobbet, fick gå ut i receptionen och hjälpa till och fick därför vänta med min lunch i 1 timme och 45 minuter... =( Då var jag inte glad... Men det var tur att personalen i caféet är så vänliga så jag fick köpa några pannkakor trots att jag var sen...


Pratade med Jeanette en stund, hon har fått några starka värktabletter och känner sig helt konstig så jag lovade att ringa henne när jag kom hem från jobbet för att kolla så att hon var vaken... Hon hade fått riktiga Tralala-tabletter...


Sen fick jag byta några ord med sötisen oxå... Saknar och längtar...


När jag kom hem från jobbet så vilade jag en stund och laddade upp inför kvällens Vårrus... Packade iordning min lilla ryggsäck och cyklade ner till Sandra.... Sen gick vi och mötte upp Sandras mamma, lillasyster och moster... Det var vi som skulle ta oss runt... Som tur var så sprack det upp på himlen och solen kom fram... fast det blev bra kallt på kvällen... Så det var tur att jag hade packat ner vantarna till jag skulle cykla hem...

Det var  så mycket folk, bara tjejer... Så gick då starten, de som sprang först, sen joggare och sist de som skulle gå.... men vi fuskade lite och vi var inte de enda som fuskade... =) Sandra och hennes syster sprang på 37 minuter och jag och Sandras mamma och moster gick, så det tog oss 55 minuter att gå 5 km, hade hoppats på lite fortare men det var så trångt och man kom ingenstans.... Sen dukade vi upp våran egen medtagna picknick, det var kyckling, tonfisk, sallad och grönsaker och bröd... det var så gott!!! =) sen träffade vi på Jessica från receptionen oxå, hon hade sprungit... Duktig hon är!!!


Sen skulle jag cykla hem, brrrrr vad det var kallt... Så hem och ner i ett varmt och skönt bad... sen pratade jag med sötisen....


I morgon kväll så får jag träffa honom igen;-) MMM mysigt...


God natt, sov gott och en trevlig resa till drömmarnas land....


Puss, kram och PIS

Av Monika - 18 maj 2008 11:15

... hela dagen... =) Och jag har varit helt ledig i två underbara dagar....


Igår var jag ju med Åsa, Jimba och Michaela ut till Farmor Ingegerd som fyllde 86 år... Det var så skönt att komma ut till landet, men nu kommer det ikapp att jag inte har sovit så mycket de senaste veckorna....=( Så jag var nog inte det trevligaste sällskapet... Satt och halvslumrade mest hela tiden... Men farmor blev glad att jag var med ut och hälsade på... först när vi om så fick vi fika och tårta, lite senare så grillade vi... Mums vad gott... sen var det dags för fika och tårta igen... Jag var så mätt när vi skulle åka hem... Farmor sa till mig att jag skulle åka hem och snygga till mig innan jag skulle träffa sötisen för så där kan du ju inte se ut när du ska få besök... Hmmm var jag så dåligt klädd;-) Hon är bara för söt lilla farmor... de andra skrattade så det vek sig dubbelt... Hihihi... Fniss..


När jag kom hem så skulle jag göra en tacopaj och åka med den till sötisen... =) så att han fick lite mat efter att han hade jobbat hela dagen... Sen åkte vi hem till mig igen och tittade på "smala sussie", en ganska kul film... fniss...


På söndagen så passade jag på att sova, det har jag inte gjort på länge och att få sova jämte sötisen är ju inte helt fel heller...;-) det trivs jag med kan jag lova...

Sen åkte vi till Linköping och gick och strosade lite på IKEA och sen en sväng in till Biltema... Sötisen ville köra och det säger jag ju inte nej till, det är ganska skönt att slippa köra ibland...


Sen var vi hemma hos honom ett tag och bara var... sen åkte vi hem till mig och åt lite mat...


Pratade lite med min syster och småtjejerna... Johanna kom med uttrycket "att Monika när du är och hälsar på oss så gör ju mamma alltid frukost till dig så nu när vi kommer och hälsar på dig så får ju du göra frukost till oss" =) visst är hon smart... hihihi... snart fyller hon 7, hur ska hon bli när hon blir stor...;-) Så jag lovade att koka massa ägg till henne, hon älskar ägg...


Sötisen åkte hem på kvällen, jag skulle ju börja jobba tidigt på måndagen och då vill inte han behöva stiga upp... Så jag fick sova själv... det är så tomt utan honom... =(


Puss, kram och PIS

Av Monika - 16 maj 2008 00:09

... vad denna veckan gick fort... för en vecka sen så var jag i Småland och myste med mina små prinsessor...


Denna dagen började inte så bra, dels inget folk som jobbar, bara jag och Monica i stan och en som jobbade i Linköping... Då är det tufft när det ringer på hela tiden... Kön bara växer och växer... men man kan ju inte ta mer än ett samtal i taget... =) men jag fick ju gå hem tidigare idag då jag hade ett nytt besök hos naprapaten igen... Ajajaj, inget skönt när hon fixar min nacke men det behövs ju iaf... och jag har inte haft så mycket huvudvärk de sista veckorna... Och det är en befrielse=)...


Sen var det bara att gå hem och byta kläder, det var dags för 3 timmar på jobb nr 2... Fredagkvällar är ganska kul att jobba, träffa lite kunder och få prata av sig lite... Cicci kom in en sväng oxå, snackade lite skit...=)


Saknar sötisen, han har jobbat en lång dag idag... skulle så gärna åkt hem till honom ikväll och myst lite och pysslat om honom lite... men jag är så trött, känner mig lite hängig... =( jag spolade upp ett varmt bad och låg och slumrade där i över en halvtimme... så skönt att bara kunna slappna av lite och bara försvinna bort i tankarna... men tänk om ändå sötisen varit här och myst med mig i badet... ;-)

Men jag får ju träffa honom i morgon... LÄNGTAR... ;-) hoppas att vi får en mysig  kväll och sedan en mysig söndagsdag...;-) undrar just vad han gör med mig... det kittlar så dant i magen när jag tänker på honom...


Sitter och lyssnar på Brolle, mmm vilken bra skiva... "jag är född i en liten by i ett av världens hörn, vid en landsväg där allt tar slut och där elden har sitt krön..., det var länge sen jag bodde där men det är var jag kommer ifrån" ....


Nu är det dags att sova, efter några timmar i telefon med sötisen;-) Men förlåt sötisen för att jag kanske var lite tvär ikväll...=( Är bara så trött... det blir bättre i morgon när vi träffas igen...=)


Nu ska jag hitta till min kudde i sängen... det ska bli så skönt att bara få sova lite...

Och sen ska jag åka med till Åsas farmor och en bra dag på landet... =) en heldag med Åsa och Jimba...=) (nu är det bara 2 veckor kvar sen blir det party med Bröderna Rongedal;-) )


God natt, sov gott och trevlig resa till drömmarnas land....


Puss, kram och PIS

Av Monika - 15 maj 2008 13:14

...när jag tänker på sötisen... ;-)

Dagarna går så fort... Sötisen skulle ju komma och hälsa på mig på onsdagskvällen ;-) så när jag kom hem från en lååång dag på jobbet så satte jag igång att städa... har ju jobbat så mycket att det inte har riktigt hunnits med att städa...=( men det var ju en bra anledning till att ta tag i det ordentligt... (Att sötisen skulle komma.=) )n så jag for omkring i lägenheten som en tok från tak till golv och städade... Reggae som inte gillar dammsugaren var inte jätteglad på mig...


När sötisen sedan ringde så hann jag lugna ner mig lite och sätta mig i soffan några minuter... Det skulle ta en liten stund innan han kom till mig... Lite nervöst var det faktiskt, första gången han kom hem till mig...=)  Men det gick ju bra, han är bara för mysig... ;-)  Han stannade över natten och gick upp när det var dags för mig att gå till jobbet igår... Stackarn, så trött...;-) men jag skulle ju sitta på jobbet och försöka hålla mig vaken... Det var inte jättelätt kan jag säga... ;-) Sötisen messade under dagen och jag ringde till han från jobbet... Ville ju höra hans röst...


Det blev en lång dag igår, först trött på jobbet, sen var det att skynda hem och byta kläder och gå upp till Elisa på motivationsgruppen... Där var det ett riktigt tufft pass =) Bra för det behövde jag nu när jag är så trött... Lite ny energi... Sen var det dags för självförsvarskursen, idag var det dags att lära sig att försvara sig när man ligger ner... Man får lära sig mycket bra knep...=) Sen fick vi känna på att "fajtas" mot Stefan, hur man ska skydda sig mot en kille som anfaller... Han lyckade få ett grepp på mig som jag inte kom ur men då fick jag in en sån spark på hans smalben att det gjorde ont i min fot oxå... Oj;-)  Stackarn, det var ju inte meningen att träffa så hårt... Nästa vecka så ska det komma några killar och hjälpa honom så att vi får känna på att försvara oss på riktigt, när det bara är tjejer så blir man försiktigt och det är mycket skratt...=)


När jag skulle gå hem så hade det börjat regna, =( men det behövs ju komma lite det oxå... Träffade Cicci när jag passerade jobb nr 2, pratade en stund sen gick jag hem... Pratade med sötisen under tiden...  Sen pratade vi ett tag via msn samtidigt, knäppt eller hur...;-)


Mr J kom in på msn och skickade mig Jason Mraz låt I´m yours, mmm då blev jag så glad... sen skickade han Brolles nya skiva till mig... då blev jag ännu gladare... Fniss nu har jag nåt att lyssna på=)...


Var så trött att jag somnade i badkaret när jag skulle duscha, kände för att bara ligga och slappa en stund men det gick ju inte när man var så trött...


Sötisen ringde och sa godnatt.... PUSS på dig sötis...


Puss, kram och PIS

Ovido - Quiz & Flashcards