Alla inlägg under februari 2010

Av Monika - 28 februari 2010 23:45

... har gått fort...

 

Besiktningen av min bil gick bra, två anmärkningar men ingen ombesiktning... =) Och killen i verkstaden hade rätt när jag lämnade in den där... det var bara en skruv som hade lossnat i växellådan... så inte så värst dyrt att fixa den blev det!!    

 

Sen har det varit lite mer Melodifestival, installering av skrivare hos både mig själv och hos Jeanette...

 

Lite danskurser och jobb...

 

I fredags var jag och sa upp min lägenhet, mot min vilja då jag inte vill flytta och inte har hittat någon ny lägenhet heller...   2:an med uteplats jag tittade på var fin, lite omtapetsering skulle behövts men näe, jag har inte råd med den... Så nu är det med lite spänning att se om jag hamnar i skogen eller får tag på en ny lägenhet i tid...

 

Helgen spenderades i Västerås hos mina killar... Igår var vi mest runt i affärer, jag och Björn vann 885 kronor på Dagens Dubbel!!

 

Och idag har jag nervöst och lite lätt oroligt mött stora delar av Björns familj när hans svägerska fyllde år... Kalas med andra ord... Pust, det gick ju ganska bra i alla fall och jag tror nog att det gillade mig lite...

 

Väl hemma igen så skulle vi bara slappa en stund innan det var dags för lillkillen att åka till sin mamma... och jag blev sjuk... fick så in i norden ont i min mage och gick in i sovrummet och stängde dörren för att de inte skulle höra mig... Men Björn märkte ändå och kom in... jag visste faktiskt inte vart jag skulle ta vägen så ont hade jag... förmodligen magkatarren, men jag har aldrig haft så här ont någon gång tididgare... Jag slumrade i sängen när han körde lillkillen och sen fixade lite medicin till mig och nu har det släppt fast jag är lite öm neranför brösten på magen...

 

Nu ska jag mysa ihop med min stora kärlek en stund här i soffan innan det är dags att sova...

 

Ska ju inte åka hem förrens på tisdag så i morgon får jag mysa igen när han kommer hem från jobbet!!!

 

Tjingeling och kramelikramisar från mig!!

Av Monika - 18 februari 2010 23:18

... inte fick jag sova ut, upp tidigt för ett besök på viktis... Dock inget kul besök... Inget minus på vågen här inte... =( Suck, när ska jag skärpa mig med allt då???!!!

 

Efter vägningen så vart det att åka ut till Hageby Vårdcentral och Rehab Öst där mitt första träningspass stod på schemat... och akupunktur såklart... har fått ett träningschema som jag ska följa, först uppvärmning på cykel och det resultatet kan ni ju se i inlägget innan... =D sen blev det in till redskapshallen för att köra de 5 olika övningarna 2 gånger 15 repetioner... Vissa övningar gjorde jag dock mer, känner ju min kropp ganska bra så jag vet vad jag kan klara av...

 

Som jag skrev igår så var jag ju inte ett dugg sugen på det, men idag när allt var klart och jag låg med nålar i hela huvudet så kände jag mitt faktiskt ganska nöjd... Nästa pass är på måndag, kanske kan bli kul då... Vi får se...

 

Efter träning så for jag ut till Maxihuset, men först ett besök på Media Markt för att kolla efter en skrivare... Men näe, det fick bli den jag har hittat inne på Ica Maxi... Så nu är jag ägare till en skrivare med flera funktioner som skanner, kopiator och fotoskrivare... sen blev det lite mat inhandlad oxå förstås när jag ändå var där...

 

Sen vart det att åka hem, konka upp allt till lägenheten... Blir såååå trött på all snö som är bara för det är så svårt att gå från bilen och upp till huset... =( men efter lite om och men så var jag i alla fall hemma igen... Pust!!! bara för att komma på att jag glömt att handla toapapper, som ändå är ganska nödvändigt och viktigt... ;-) Jajaja, nästa gång kanske man kommer ihåg det...

 

Tvättmaskinen hade hunnit bli klar oxå så då var det bara att byta och köra nästa.... Tråkigt det är att tvätta då!!!

 

Har även pratat med B-M på Graflunds och ska i morgon gå och kolla på en lägenhet innan jag börjar jobba... Vill inte flytta men måste ju det, har inte råd att bo kvar här längre... =( Så i morgon ska jag kolla på en 2:a med uteplats, frågan är bara om jag har råd att ta den... =S

 

Sen ringde min älskling, hemkommen från en begravning... mina tankar har varit hos honom idag...

 

Åhhh vad jag saknar honom... Önskar att han var här hos mig nu!!!! Han får verkligen mig att le, känner mig trygg med honom.... Min Björn!!! <3

 

Och ikväll var det dags för först Årsmöte och sen Medlemsmöte på NOSD... inte mycket folk som dök upp... ca 40 stycken av 360 medlemmar... Smörgåstårta bjöds det på, kanske inte den godaste jag ätit... för mycket majonnäs och lax (som jag inte tycker om) mellan... men lite gick det ner i alla fall...

 

Nu sitter jag uppkrupen i soffan, tittar lite på tv och längtar efter min älskling!!! Ska snart sova och drömma om honom... ;-)

 

Puss på dig hjärtat!!! ;-)

 

Så natti natti till er alla där ute, hoppas att ni får en bra fredag och en trevlig helg... själv ska jag jobba!! =(

 

Tjingeling och Puss och Kram till er från den dansanta Monikan som jag känner mig som... =D

 

 

Av Monika - 18 februari 2010 23:12

Nöjd med att ha cyklat 8,2 km på 20 minuter på mitt första träningspass på Rehab Öst... Med tanke på att jag är rejält otränad nu, den enda motion jag får just nu är ju från mina buggkurser på tisdagarna, totalt 2,5 timme långa varje gång! :-D Bra jobbat Monika om jag får säga det själv ;-)

 
Av Monika - 18 februari 2010 01:47

... Vad ska man göra???

 

Klockan är alldeles för mycket och jag som ska stiga upp snart för att ta mig ner till viktis och sen vidare till Rehab Öst för träning och Akupunktur... =( Vill inte, känner inte för det och jag har sån värk i kroppen så det är inte alls lockande att lyfta massa redskap... =(

 

Usch, har inte bloggat på jättelänge, MÅSTE ta tag i det där igen!!!  Skärpning Monika!!!

 

De två senaste kvällarna har jag varit så slut att jag somnat i soffan... Igår somnade jag dessutom i säkert 45 minuter när jag låg i badet efter kvällens 2,5 timme långa buggkurs... Är totalt slut i hela kroppen och har ingen energi till något... (mer än att bugga då förstås... ;-) ) och träffa min kärlek oxå såklart!!!

 

Skönt är det att buggkurserna har startat igen så att jag får dansa och dansa och dansa... det är ju såååå kul!!! Och vilken träning, är helt genomsvett och slut i kroppen efter 2 kurser efter varandra... totalt 2,5 timmes dans varje tisdag!!! =D och min läkare som sa att dans inte är motion!!! Undra just om hon aldrig har buggat!!??

 

Nu är det OS på tv... Sverige - Tyskland i Ishockey... skulle egentligen vilja se hela matchen, men det går inte att vara uppe så länge när jag har en tid klockan 9.00 i morgon att passa.... Hoppas att Sveriges Tre Kronor vinner!!! Heja Sverige!!!  Näe, jag får läsa i tidningen i morgon hur det går i matchen...

 

Lovar att blogga snart igen, det har hänt så mycket den senaste tiden...

 

Visst var tulpanerna fina som min Moster överraskande skickade till mig!!! Jag var ju inte hemma på Alla Hjärtans Dag, i tisdags jobbade jag hela dagen så de fick levereras på onsdagförmiddagen!!! Åhhhh vad glad jag blev kan jag lova!!! Älskar ju Tulpaner men köper ju aldrig det till mig själv... =( Borde kanske göra det nån gång i bland för att göra mig själv lite glad!!!

 

Nej nu ska jag leta reda på kudden och vila kinden mot den!!

 

Natti natti alla där ute, sov gott, dröm sött och trevlig resa till drömmarnas land!!!

 

Tjingeling, puss och kram från en sömnlös Mockla...

 

Längtar efter hjärtat och min familj hemma i Småland massor nu!!!!

Av Monika - 18 februari 2010 01:43

En försenad men alldeles underbar Alla Hjärtans Dag-bukett från min söta moster Gun, hennes Roger och deras lille vovve Roy! Gissa om jag blev glad! :-D och ja jag brukar sjunga att Roy och Roger har en Gun ihop... ;-)

 
Av Monika - 9 februari 2010 23:00

Men först måndag!!

 

En tidig måndag med först akupunktur och sen hem igen med bussar och spårvagnar... =( suck vad det är jobbigt att inte ha någon bil...

 

Till helgen ska jag ju åka tåg till Västerås, hoppas bara att det går och inte blir inställda på grund av vädret...

 

Pratade lite med min mamma samtidigt som jag skottade snö runt min bil... och rök ihop med "husvagnsgubben"... Han är ju bara så helt knäpp i huvudet... sen pratade jag lite med min parkeringsgranne som gav mig tipset om att gå över gatan på Stockholmsvägen och fråga en kille om han kan titta på min bil...

 

Sen vart det lite mat och vila innan det var dags för möte och några timmars jobb uppe på Close to you...

 

Idag har jag varit nere på stan, eller snarare på Tullhusgatan i Fredrikas nya lokal för det var dags att fixa naglarna... och idag bestämde jag mig för att byta ut den vita franska manikyren till en färgad i stället... så det vart röda tippar nu eftersom det är Alla hjärtan dag i helgen... =D

 

Blev verkligen jättenöjd med mina fina naglar, men lite ovant är det att ha färg...

 

Hemma igen så gick jag över till killen med verkstaden... Han kan kolla min bil på fredag... han sa att det låter som att en skruv har lossnat i min växellåda... men det låter ju inte troligt... med min tur så är väl allt paj och blir svindyrt att fixa... men men, det behöver ju göras och jag vill slippa åka buss och spårvagn till jobbet...

 

Så på fredag vet jag!!!

 

Och på kvällen, närmare sagt kl 18 så var det ÄNTLIGEN dags igen för buggkurserna att starta!!! Jippi!!! Kul att träffa mina vänner där oxå, Ann, Åsa, Micke och Mattias... Pia är i Thailand så hon kommer väl nästa vecka kanske... =)

 

Och gissa om det vart varmt, svettigt och snurrigt... Shit... ! timme F3, (Fortsättning 3) och 1,5 timme Social... Gissa om jag var trött efter 2,5 timme dans... Men så GLAD!!!

 

Mår ju bara kanon när jag får dansa... =D

 

Alla borde verkligen testa att bugga för att få se och känna hur kul det är...!!!!

 

Bara 1 vecka kvar tills nästa gång jag får dansa!!!

 

Så trevliga dansdrömmar på er där ute och sov så himla gott...

 

Natti natti...

 

Pusseli puss och kramisar från en buggande Mockla... =D 

 

 

 

 

 

Av Monika - 7 februari 2010 21:45

... Melodifestival hos Jeanette!!!

 

I torsdags vart det äntligen ett minus på vågen... hela 1,1 kg vart det och det blev jag riktigt glad över... =D sen var det en ledig dag med inte mycket alls gjort...

 

I fredags var det dags för jobb igen... Inget särskilt blev gjort innan jobbet dock... som vanligt... =(

 

Och igår jobbade jag till halv fyra och sen åkte jag hem och vilade lite innan jag tog spårvagnen ner till Jeanette för att plåga henne med en Melodifestivalkväll och en god Plankstek som hon bjöd mig på... Gottigt värre då jag var jättehungrig!! =)

 

Gillade verkligen Olas låt... Tur att han gick vidare!!! =)

 

Och idag har jag ju jobbat hela dagen... Suck!! Inte så värst kul att jobba helger när jag hellre skulle vilja vara med hjärtat!!

 

Längtar så... men nästa helg får jag i alla fall träffa honom igen... =)

 

Nu är det lite mys med Reggae i soffan och sen dags att sova!!

 

Natti natti där ute i vinterSverige!!

 

Tjingeling och kramisar...

Av Monika - 2 februari 2010 22:00

... och lagat ännu mera mat idag... =D

 

Skönt att sova tills man vaknar... fast inte för att jag känner mig så värst mycket mer utvilad... =(

 

Har ju en längre tid sovit dåligt och känner mig helt slut i kroppen... Suck, vill ju vara glad, pigg och alert... inte trött, sliten och deppig... =(

 

Men efter att ha vaknat till liv och gjort mig iordning lite, så pälsade jag på mig fullt av kläder och drog på mig en tom ryggsäck... Dags för lite nödvändig shopping på ÖB... och närman inte har någon bil så får man ju gå... Tur att man bor så nära!!!

 

Så sen var det bara att pulsa ut i snön och gå fram och tillbaka... Lite tungt att bära hem, tvättmedel, sköljmedel och lite annat gör snart att det blir tungt... men det blir ju som lite extra träning... Så tänker jag i alla fall...

 

Hemma igen så fick jag för mig att laga en omgång med mat igen...  så för andra dagen i rad så blev det storkok i Monikas kök... =D

 

På dagens meny stod det "Pappas peppriga", ett supergott recept på kyckling... blev bjuden på det hos min syster i julas.. Såååå gott!!! Och idag vart det oxå 5 portioner... och med tanke på vad som är i så skulle det mycket väl kunna vara ett Viktväktarrecept... =)

 

Annars har det väl inte hänt så mycket... känner att jag mår ganska bra utav att få vila och göra i min takt nu...

 

Men såklart, som ganska många dagar och kvällar så får jag mysiga mess från min älskling... och pratar i telefon oxå... så att jag får höra hans röst i alla fall...

 

Tänk att jag hade en sån tur att jag träffade en kille som min Björn!! Han vill jag aldrig mista!!! <3 <3 <3

 

Älskar Dig Björn!!!

 

Puss puss och kram...

Ovido - Quiz & Flashcards