Alla inlägg under augusti 2009

Av Monika - 14 augusti 2009 22:15

... har det varit denna vecka...

 

Lämnade in min bil för lite omlackning och service... Ska lacka om efter min lilla kollision i juni och sen ska jag passa på att lacka om min spoiler fram som är så förstörd av stenskott och annat...

 

Har även bytt min arbetstisdag med Lena så att jag jobbar på torsdag i stället... skulle ju bli många dagar på rad eftersom jag jobbar helgen, men jag har ju semester på söndag för då ska ju jag, älsklingen, Åsa och Jimba åka till Tallinn en sväng...

 

Mysigt att komma iväg med min kärlek för första gången...

 

Denna veckan har han varit hemma i Västerås med sin lillkille och myst... Saknar dem båda, men snart får jag träffa hjärtat igen, först för en Kräftskiva på Grymön och sen till trippen till Tallinn... och när vi är hemkomna så åker han hem och hämtar sonen för att sedan komma hit för Augustifesten... =)

 

Så då får jag mysa med båda mina killar och ha flera kuliga dagar tillsammans... =D

 

Nu ska jag ladda för lite jobb och sen en kräftskiva med att packa ihop lite och sova gott i natt...

 

Saknar, längtar och älskar... <3<3<3

 

Natti natti på er där ute!!!

 

Puss och kram och tjingeling...

Av Monika - 9 augusti 2009 21:30

... Har vi varit och sett i Göteborg i helgen!!

 

Men först veckan som varit... Björn har varit hemma i Västerås, han hämtade ju hem lillkillen och de andra från Arlanda i onsdags... Sen har han haft honom fram till i fredags när han åkte ner till mig igen då vi skulle åka till Göteborg...

 

Själv har jag jobbat och inte gjort så mycket annat än längtat efter min kärlek... Men tiden går ju fort och det var snart fredag och då var han ju här igen... =D

 

Björn hade 2 biljetter till Madonnas konsert som han skulle delat med sin systerson Henke... Men han kunde inte följa med så då undrade han om jag kunde tänka mig att göra det... Mysigt att åka iväg med älsklingen... Så vi höll på att jaga boende som tusan men det fanns inga så det blev at vi körde fram och tillbaka... =S

 

Så i går när vi åkte ner så sa jaga tt jag kunde köra men Björn gjorde det... Hmmm med andra ord skulle jag köra hem på natten och det är ju inget bra eftersom jag är så trött hela tiden och bara somnar...

 

Fint väder var det, solen sken och mysigt att få sitta jämte kärleken...

 

Väl nere i Gbg så parkerade vi och gick och njöt av det fina vädret, tittade på folk och väntade på att få gå in på arenan...

 

Vi träffade mina kusiner, Anne och Daniel med respektive Wille och Jenny och Tommy och hans Petra... Kul att få se släkten lite...

 

Snart var vi inne och satt och väntade på att Madonna skulle kliva på scen... Vi satt en bra bit i från och det var lite svårt att se... Men det var ett bra drag på Konserten och mest ståpäls fick jag nog när hon hade en "Tribute to Michael Jackson"... en dansare kom in på secn och såg ut precis som honom... Wow... dessutom så var "Like a prayer" helt kanon oxå...

 

Snar var det då dags att åka hem, trängas med ca 58000 människor som oxå skulle ut från Ullevi tog en stund men gick hyfsat bra ändå...

 

Åka bil mellan Gbg och Norrköping är ju dock inget man ser fram emot... jag orkade bara hålla mig vaken till Jönköping sen fick hjärtat vakna till och köra sista biten... Stackarn!!!

 

Åhhh vad vi var trötta när vi kom hem vid 4 tiden i morse...

 

Idag har vi sovit länge och snart var det dags för hjärtat att åka hem då han ska hämta lillkillen igen...

 

Saknar honom så när han inte är här hos mig... =(

 

I morgon är det dags att lämna in bilen för omlackering efter min lilla kollision i juni...

 

Nu ska jag kolla tv en stund innan det är dags för sängen...

 

Natti natti alla där ute...

 

Tjingeling och kramis

Av Monika - 3 augusti 2009 20:45

... och nu sitter jag här själv i soffan igen...

 

Efter en helg med jobb och mys så har min älskling åkt hem... eller snarare en sväng upp till Stockholm och sin systerson för ett besök innan han ska hämta lillkillen och co som kommer hem från Rhodos på onsdag... SAKNAR!!!


I lördags så jobbade jag till klockan 15, trött som bara den efter en natt med lite sömn då magkatarren satte igång riktigt ordentligt... =(


Lilla söta Johanna ringde, de var på väg till Halmstad...


Väl hemma så myste vi en stund innan det var dags att göra sig iordning för en promenad ner till stan, det blev lite god Plankstek på S:t Georges innan vi gick på bio... "Sommaren med Göran" såg vi... Hahaha den var riktigt kul!! Skrattade en massa!!! =D


Efter bion så tog vi en promenad ner mot Black Lion, gick in där för en öl till Björn och lite dricka till mig... vågade dock inte dricka något starkt då min mage fortfarande inte var i ordning...


Sen vart det en promenad hem, mysigt att bara få gå och hålla hjärtat i handen... =)


I går, söndag, så jobbade jag mellan 13 och 17 ungefär... sen tog vi en tur ut till Lindö och gick vid småbåtshamnen och bort vid piren... tog en skön promenad och njöt av varandras sällskap... =)


Efter Lindö så åkte vi ner till Abborreberg och kollade lite... det är så fint och mysigt där!!!


En kväll med mys innan hjärtat åker...


Men vi ses ju snart igen för nästa helg ska vi åka till Göteborg och lyssna på MADONNA!!! =)

 

Nu ska han få mysa lite med sin son innan han åker till mig och en sväng till Göteborg... Själv har jag jobbat hela dagen idag så nu är jag lite sliten efter 4 dagars jobb...

 

I morgon är det dags att fixa naglarna igen hos Fredrika... =)

 

Så nu är det bye bye och tjingeling för en stund, jag ska sova snart...

 

Puss, kram och PIS tills nästa gång...

Ovido - Quiz & Flashcards