Direktlänk till inlägg 13 mars 2016

Ett nytt försök att hitta tillbaka...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen!

Long time no se...

Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!


Under 2015 var jag ju inte här över huvudtaget, hade fullt upp med att hålla huvudet ovanför vattenytan efter bland annat ännu en av mig ofrivillig "separation"... =(

M:s beslut och vi hade visst olika syn på vårat förhållande... Men jag anser att om man sover 4-5 nätter i veckan ihop, gör det mesta tillsammans och så där så har man ett förhållande... men det tycket tydligen inte han och han tyckte att det var helt rätt att flirta med andra tjejer bakom min rygg, ja inte bara flirta tydligen... =( Och med min bakgrund med 3!!! förhållanden som tagit slut pga otrohet från killens sida så behövde jag inte detta en gång till... Jag sa till honom så många gånger att om han inte vill vara med mig utan nån annan så bryt med mig innan då!! Men näe, det var visst inte så man gör...


Så hela 2015 kämpade jag med att "överleva" då detta hände i slutet på februari... Jag har mått så dåligt att jag inte ville leva längre, jag har gråtit så ögonen knappt gått att öppna sen... Jag sov på soffan i 15-16 veckor innan jag ens kunde sova i min stora säng igen...

Samtidigt så fortsatte jag min viktminskningskamp, vännerna har lite dragit sig undan och jag har väl kanske inte orkat ta tag i allt igen för att komma i kontakt med dom igen... En gammal gymnasievän har funnits, han har skrivit till mig nästan varje dag på messenger för att hålla koll på mig... Trots att han och hans fru har det tufft med sin ena son så finns han för mig... <3 TACK A, om du bara visste hur värdfullt det har varit!! <3


Nu är det 2016, det har gått mer än ett år sen M bröt upp och jag står på benen igen... Vingligt är det, men det beror nog mest på att jag är så utarbetad... Jag jobbar fortfarande kvar på Kemtvätten, har efter mer än 3,5 år INGEN fast anställning, ingen bra lön och inga semesterdagar... Jag kryper på knäna ekonomiskt och drömmer om att kunna ha råd att ta lite ledigt och bara vila upp mig... Hinna med mitt hem och mig själv...

Lägenheten är ett stort bombnedslag och jag orkar verkligen inte att ta tag i det... Behöver storstäda, putsa fönster, plantera om blommorna, hänga upp nya gardiner och rensa ut lådor och skåp...

Dessutom så behöver jag städa och tvätta bilen...

Gå igenom förråden och ge mig ut på loppis igen... Har fått lite nya saker från vänner att sälja... =)

MEN JAG ORKAR BARA INTE MED NÅGOT JUST NU!!

Veckorna kör jag på i full fart som vanligt, jobbar 9-18 måndag - torsdag, fredager 9-17... Måndag, onsdag och fredag simmar jag efter jobbet.. och på helgerna vill jag hinna med att promenera och allt det där som behövs här hemma... Men, denna helgen, igen, så har jag inte orkat något... sitter bara och stirrar... tittar på lite inspelade program och äter helt fel...


Längtar till påsk nu, 2 extradagar ledigt så jag kan vila upp mig lite hemma hos mamma i Småland... Har inte träffat henne sen i julas nu eller hela min övriga familj oxå för den delen... Men de 2 dagarna betyder även 2 dagar mindre lön för mig och det är så jobbigt...

Längtar även efter att få komma ut och dansa igen... Behöver dansendorfiner! Önskar jag hade råd att gå en buggkurs, önskar jag hade mod att fråga dansvänner om jag kan få följa med dom ut på dans.. för som det är nu så åker jag bara med C och det är inte alltid hon vill eller kan... och då blir jag sittandes hemma... Har fyllt min almanacka med hur mycket danskvällar som helst och jag hoppas att jag kan komma iväg på några av dom i alla fall.... och för att ha råd att åka på dans så behöver jag ha ork att stå på loppis och sälja saker!!


Kommer nog aldrig att komma ur det här jäkla ekorrhjulet som jag hamnat i, behöver vinna ett par miljoner så att jag kan komma ifatt med livet!!


Nu har jag skrivit alldeles för långt, hoppas att någon kanske orkar läsa... Om Ni vill så lämna gärna ett lite avtryck att ni varit här... <3


Dags att avsluta söndagen och dejta kudden!

På återseende snart igen kära blogg!


Godnatt världen!

Kram Mockla


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Av Monika - 27 mars 2014 22:46

... varje dag... ja humöret alltså... Hur ska jag bara orka med mig själv... =/ I tisdags när jag höll på att laga matlådor så fick jag tillbaka mina kramper i magen, det var längesen jag hade dom och det är inget trevligt när de dyker upp... Jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards