Alla inlägg under augusti 2010

Av Monika - 10 augusti 2010 23:30

... då man kan göra precis vad man vill....

 

Och det gjorde jag... =)

 

Sov ut länge, fast å andra sidan är det ju inte så länge med tanke på att jag inte kunde somna i natt då magen krånglade... =(

 

När jag väl vaknat till liv, drog upp rullgardinen och öppnade fönstret och kröp ner igen med min bok... =D så himla skönt att bara ligga och läsa... det är inte så ofta jag har ro till att läsa längre... jag som älskar att läsa.... Just nu på nattduksbordet så ligger Mons Kallentoft... har börjat läsa hans första bok nu " Midvinterblod"... Den är bra, men lite tungläst så här i början i alla fall... hoppas att den blir bättre... min favorit annars är ju Camilla Läckberg... Hoppas att jag snart kan köpa hennes senaste bok "Fyrvaktaren" oxå... =) Har bara en undran... ??? vad är skillnaden mellan vanlig pocket och storpocket????? Hmmm funderade på att beställa boken nämligen och då fanns den i de alternativen... Storpocket var dyrare... Men jag fattar inte riktigt vad skillnaden är... Hjälp någon???

 

Min kära littlesis ringde oxå idag... Pratade om ditt och datt... Vet nu mer bestämt att jag och förhoppningsvis mina killar åker hem sista helgen i september i alla fall när lilltjejen fyller 9 år... JAG kommer inte att missa det!!!

 

Sen slängde jag i färg i håret, diskade och röjde undan lite i köket... passade samtidigt på att starta tvättmaskinen... så lite  på min att-göra-lista hanns med idag... ja även handla och laga mat och slå in, fixa och trixa med hemlisarna som skickades till tjejerna i Småland idag... ;-) Hoppas att de blir glada när de kommer hem från semestertrippen med mormor!!!

 

Jeanettan ringde oxå ikväll... nu börjar det närma sig för möbelflytten och hon har massor att tänka på... stackarn!! men jag vill ju inte att hon ska flytta!!! =( ska i alla fall hjälpa henne på lördag!!!

 

Pratat med älsklingen oxå, får inte träffa honom förrens förmodligen på torsdagen på vår första semestervecka.... =(  Men jag är glad att jag får träffa honom då i alla fall... Han och lillkillen kommer ner för att vara med på Augustifesten!!! =D och på torsdagen är det ju RIX FM i Vasaparken så det ska vi lyssna på!!

 

Sen skulle jag ju vara med vid NOSD uppvisningsdans på lördagen men nu kan inte Micke, som jag skulle dansat med, vara med... =( så nu är jag utan danspartner.... Tråkigt, men jag förstår honom!!!

 

Så om jag nu ska dansa så måste jag hitta en ny danspartner, vilket inte blir det lättaste då jag inte är så säker på mig själv och mina buggkunskaper... =S Med Micke är det ju inga problem då vi går kurser ihop... Suck!!!

 

I morgon bitti är det dags igen!!! Invägning hos Therese!!! hoppas verkligen på minus på vågen... har ju svårt att skriva ner vad jag äter men har lite bättre koll nu, dessutom så har jag försökt att inte äta så mycket godis... Ska även köpa en stegräknare, Viktis egna som räknar Aktivitetspointsen oxå... =) Hoppas nu att det ger mig mer motivation att gå och promenera mera... Vill ju gärna få ihop bra  med dagliga steg!!! Ska försöka rapportera in dom här!!!

 

Gillar Therese skarpt!! Hon är full av energi och hon ställer motfrågor när jag velar!!! kanon!!! Tack för att du är en toppenkonsulent!!! =D

 

Känner verkligen att jag saknar mitt eget arbete jag hade när jag jobbade för Viktväktarna, det ger ju en motivation till tusen att jobba så... tänk om jag hade så gott om pengar att jag kunde jobba med det igen!!??!!! =S

 

Dessutom så blir jag glad när jag får små motiverande och frågande mejl på FB från Therese, det ger en liten kick det oxå!!! =D Som när jag hade köpt hem godis och hon då skrev att jag skulle slänga det i sopen och hälla diskmedel över det... ;-) ja då smakar det ju inget gott!!!

 

Nu är det dags för sängen, i morgon är det en lång dag... ska försöka ta min cykel till viktis och sen till jobbet!!!

 

Och på torsdag ska jag äntligen efter en väldigt lång tid träffa mina kära vänner Sandra och Kristina som jag jobbade ihop med på Polisen... =D Ska bli väldigt trevligt!!!

 

natti natti, sov gott och dröm sött!!! Trevlig resa till drömmarnas land som mina tjejer säger...


Kramisar i mängder och lite PIS... ;-)

Av Monika - 10 augusti 2010 01:08

... sitter här mitt i natten, har lite svårt att komma till ro... (som vanligt) de enda gångerna jag somnar direkt och dessutom sover skönt och gott det är när jag får sova jämte min älskling... Tänk om jag kunde få göra det varje natt...

 

Jaha, jobbat ikväll, trött efter helgens jobb så det var lagom roligt att gå till jobbet... men men... imorgon eller det är ju faktiskt idag, så är jag ledig... har massor att göra så som:

 

* tvätta

* diska

* städa undan

* gå en lång promenad

* handla och laga mat

* slå in och skicka lite små paket till mina tjejer hemma i Småland

* färga håret

* och ja förmodligen en massa mer saker som jag just nu har glömt bort...

 

Just nu har det börjat släppa men jag har haft otroligt ont i magen idag... Förmodligen magkatarr och jag som inte har någon medicin hemma... Magen känns uppblåst och det är en lättnad att f å komma hem från jobbet byta om till sköna kläder och faktiskt ta av sig BH:n för att släppa på trycket över övre delen av magen... för det är precis under bysten det gör som mest ont... =( Just nu är jag bara glad att jag inte hade så ont som i våras när jag var hos älsklingen och blev jättedålig under några timmar... =( PUST!!! det var inget kul alls!!!

 

Pratade lite med min bästa lillasyster idag... Tjejerna är i väg på husbilssemester med mormor... =) I söndags hade de varit i Gränna på något uppträdande med Timotej och Kalle Moraeus... Lovisa hade visst köpt någon skiva och fått 3 autografer och lilla söta Johanna hade lyst som en SOL när hon hade fått se Kalle!!! Tänk när jag var hemma under skolavslutningsveckan och den där lilla tjejen då dryga 8,5 år gammal sitter och sjunger... hon kan hela texten till "Underbart" som Kalle M sjöng i Melodifestivalen... Hon bara älskar den låten....

 

"Har du hört på detta som en sång?
Mellan drömmar och verklighet
Sägs ska spelas gång på gång
Hjärtats sång

Och här står jag – en enkel man – utan stora och vackra ord
Visst, jag gör så gott jag kan men ibland
när mina ord känns simpla och små, ska du veta,
då tvivlar du? Undrar du? Önskar du? Älskar du?

Är det säkert att du älskar mig? Hör du kärlekens alla toner?
Klingar starkt och underbart, underbart
Är det säkert att du väntat mig? Ser du kärlekens alla färger?
Skimrar starkt och underbart, underbart

Skräms du utav tystnaden, ska vi stryka det av min fiol,
spela högt för kärleken, kärleken
Tvivlar du? Undrar du? Älskar du?

Är det säkert att du älskar mig? Hör du kärlekens alla toner?
Klingar starkt och underbart, underbart
Är det säkert att du väntat mig? Ser du kärlekens alla färger?
Skimrar starkt och underbart, underbart

Tvivlar du? Undrar du? Önskar du? Älskar du?

Är det säkert att du älskar mig? Hör du kärlekens alla toner?
Klingar starkt och underbart, underbart
Är det säkert att du väntat mig? Ser du kärlekens alla färger?
Skimrar starkt och underbart, underbart"

 

Förresten så messade hon mig i förmiddags... "Hej monika" är det enda hon skriver den lilla godingen... Jag messar tillbaka men får inget svar... Fniss... men glad blir jag i alla fall för då har hon ju tänkt på mig en liten stund i alla fall...

Eller som när hon messade för ett tag sen och jag undrade vad hon gjord... till svar fick jag att hon spelade... och då undrade jag om hon spelade Wii... men då fick jag svaret Lps... Hmmm och lite trög moster som man är... ;-) så undrade jag vad det var för något... och fick då ett svar som var så självklart... Littlest Pets Shop... Oj, förlåt att jag inte fattade på en gång... TRÖGMOSTER!!! ;-) hihihi... Underbara lilla Johanna!!!

 

Sen ringde även mamma en sväng precis innan jag skulle åka till jobbet... de var i Skänninge nu men skulle väl vända neråt och hitta något annat kul ställe att åka till i morgon... för hemma skulle de vara först på onsdag...

 

Kvällen på jobbet var väl som vanligt, dock jobbigt att springa fram och tillbaka när man har ont i magen... blir lite stressad när jag inte hinner det jag vill... men skönt att åka hem kan jag lova!!!

 

Bara 3 arbetsdagar kvar, onsdag och torsdag med långa pass och fredag slutar jag 15... SEN är det MIN tur att ha semester i 2 hela veckor!!! Lovely!!!

 

Och för att fira in min semester har jag två alternativ att välja mellan... och jag kan inte bestämma mig... Hmmm Porterstek på 4 kök eller en underbart god bakad potatis med kycklingcurryröra på GRAFITTI som öppnar i Hageby på FREDAG!!! Woooohoooo vad gott!! Älskar deras bakade potatisar... Plågade alltid min goda vän Lena med att äta där varje gång jag besökte henne i Kalmar... och nu är det måååånga år sen vi levde livets glada dagar där nere i ljuvliga Kalmar.. Såååå!!!??? Vad tycker ni att jag ska göra???!!!

 

Sedan kommer semestern att börja med att hjälpa Jeanette... Hennes möbler ska nu flyttas till Köpenhamn i helgen och då har jag lovat att komma och hjälpa till... Vill inte att hon ska flytta i från mig!!! =( Men jag förstår att hon vill bo med sin kärlek!!! =D Precis som jag vill bo med min!!!

 

Men själva Jeanette flyttar ju inte i helgen... ;-) Hon ska ju faktiskt bo hos mig ett tag innan hon flyttar själv... Så då ska jag väl hinna säga Hej då ordentligt.... Kommer att sakna henne massor!!!  Men sen ska vi Skype:a, för det har jag ju fått installera här nu... måste bara skaffa en kamera oxå... teknikens under!!!

 

Och på söndagen ska jag dansa igen!!! Camilla berättade innan att det är dags att träna lite inför Uppvisningsdansen på Augustifesten den 21:a augusti... och om Micke vill så kommer jag att vara med och dansa då oxå... Förmodligen precis lika kul som i Söderköping... =D

 

Så nu är det dags att ta fram mina nya Buggskor och "dansa" in dom här hemma i vardagsrummet... så jag inte får skoskav... =S


Tänk, nu har sommaren snart tagit slut, jag har inte dansat något och den 7:e september så börjar mina buggkurser igen... Längtar så otroligt mycket!!! Älskar att dansa!!!

 

Pratade en stund med Jeanette oxå... hon hade hållt i gång hela dagen och fått massor packat... Nathalie har varit hemma en sväng oxå... Hon har ju flyttat till Värnamo av alla ställen... =)

 

Näha, kanske skulle leta reda på kudden nu och försöka sova lite... Längtar bara så otroligt mycket efter Björn och hans kramar... att inte kunna ses så ofta är jobbigt... Hoppas att min dröm blir sann en dag... =)

 

Natti natti där ute!! Kul att det är några som har varit inne och läst min blogg nu när jag väl började skriva igen... Lämna gärna en kommentar eller ett inlägg i min gästbok så jag vet vilka ni är som tittar in här hos mig... =)

 

Kramelikramisar till er alla...

 

<3<3<3 Älskar dig Björn!!! <3<3<3

Av Monika - 8 augusti 2010 20:42

Har inte varit här inne på evigheter och skrivit något... =(  Saknar det, vet att jag mår bättre av att få skriva av mig lite men jag har ju ingen ork...

 

Suck!!! Så här trött som jag är nu har jag inte varit på länge... Eller jo, det har hållt i länge kanske jag ska skriva istället... =S  Längtar efter lite ledighet nu så att jag kan få vila upp mig...

 

Har haft 2 veckors semester i sommar, den första vecka 23 och då var jag hemma i mitt älskade Småland och hos min älskade syster och familj... Min stora systerdotter fyllde 12 år, jag firade deras skolavslutning, var i Ullared och hann med att träffa mina gamla vänner hemma, Lena och Mia!! Var även och fikade med en gammal barndomsvän, Jessica och hennes dotter Wilma... Supersöt liten tjej på då 6 månader... =D även Jessicas syster Jennie med barn och deras mamma Britt-Marie var med, precis som min syster med barn och våran mamma...

 

Lite kul är det, jag och Jessica har gått i samma klass sen förskolan, ja nog även dagis... min syster och Jessicas syster Jennie har oxå delat hela skolgången och nu går faktiskt Systers stora Lovisa i samma klass som Jennies äldsta son... =) Bredaryd är inte så stort... =)

 

Ja i alla fall så var vecka 23 ingen vilovecka... Full fart från morgon till kväll... Nästa gång jag hade semester var vecka 28... de första dagarna så var jag själv, eller måndagen tillbringade jag hos bästa Jeanette... Vi lagade god mat, hon gör fantastiskt goda potatisar i ugn... Delar potatis  och morötter i mindre bitar, hackar och blandar i färsk dill, persilja och basilika... tror nog att det är lite salt oxå... och sen olivolja ringlat över och blanda ihop lite... in iugn!!! MUMS!!!!  till det så grillade vi fläskfilé och stekte upp lite kantareller som jag hade i frysen... Gottigt värre!!!  Till det lite sallad och bearnaisesås.... och CIDER!!! =D sen var hon även snäll och färgade till mitt hemska hår lite...

 

På onsdagen gjorde jag ett besök på Viktis, började hos en tjej som heter Therese veckan innan... hon gav mig lite spark i häcken och vågen visade nu -2,2 kg första vecka... =D (kan dock säga att veckorna efter det inte gått så bra,  men nu är jag på G igen...)

 

Vid lunch på onsdagen så kom äntligen mina killar ner från Västerås... =D Jippi!!! Några sköna semesterdagar i Småland skulle det bli... Trippen neråt började med ett stopp på Gokartbanan i Klinga utanför Norrpan.... Japp, killarnas sommarnöje... Köra så det ryker... =) sen blev det ett stopp vid Brahehus oxå och kolla in ruinen innan vi sen åkte vidare neråt... Väl framme så vart det kramkalas med mina favorittjejer, mosters tjejer är de bästa som finns!!!  Sen en presetation av lillkillen för min familj... och sen vart det fullt upp på barnen!!!  De lekte, hoppade studsmatta och badade i poolen... =) Japp, de fann varandra direkt!!! Precis som jag visste att det skulle bli...

 

Sen vart det några dagar med besök på High Chaparall, Gokartbanan i Anderstorp (japp, helt rätt i det ni läser... gasa och köra så det ryker... ;-)) grillpartaj med i stort sett alla "ungdomar" i familjen... Jag och mina killar, Syster med familj, Jonas, Jossan och lilla Elina, LillMia dock utan Robban som var sjuk och min kusin Anne med sin familj... SUPERKUL!!!!

 

Ja och så blev ju min älskling helt såld på grannens Pontiac!!! Fick provåka och provköra lite... ;-)

 

Hemfärd tidig lördagmorgon för att hämta min bil och sen vidare till Västerås och sen till B:s bror som fyllde 50... kalasdags, vilket var trevligt... =) sen en lugn söndag innan det var dags för mig att åka hem igen på måndagmorgonen för att först besöka tandläkaren och därefter börja jobba... =(

 

Japp, två fullsmäckade korta semesterveckor.... Orkar jag så ska jag blogga tillbaka och berätta mer... om så bara för min egen skull och mina minnen... =)

 

Kanske inte så intressant att läsa vad som händer mig... =S

 

Så kanske är det inte så konstigt att jag är trött efter denna vår och sommar med flytt av Pressbyrån, massa övertid och sen en höjning från 55% till 80% i arbetstid... Strul med a-kassan gör ju oxå att man blir depp...

 

Har även vågat mig på en superkul, svettig och med blodsmak i munnennervös Dansuppvisning med NOSD i Söderköping under "Dans och musik på gator och torg" i juni... Wow vad kul det var att dansa igen!!! Kanske vågar jag ställa upp igen under Augustifesten i Norrköping oxå...

 

Ett förvirrat, blandat och rörigt inlägg känns det som... finns mycket att skriva om, mycket har hänt sen i mars när jag var här senast... får se när jag orkar ta tag i detta skrivande igen...

 

Nu ska jag fixa totalt 4 arbetsdagar till denna veckan, sen ska jag äntligen ha 2 veckors semester!!! Efterlängtat och behövligt!!! Dessutom så hoppas jag på lite tid med min kärlek som oxå har semester då... =) Men än vet jag inte hur mycket... återstår att se...

 

Och i september blir jag sambo för en månad!!! Mysigt ska det bli!!! ;-)

 

Känner mig redan lite gladare av att bara ha fått skriva lite... =) Yes!! Kanske på gång igen nu då...

 

Tills nästa gång:

 

Kramelikramisar från mig, sittandes i mörkret här på 7:e våning....

Ovido - Quiz & Flashcards