Alla inlägg under oktober 2010

Av Monika - 31 oktober 2010 23:09

... på jobbet idag... =S

 

Eller vad säger du söta Maria!!! =D hahahaha... Hann du smälla av eller lugnade det ner sig efter vårat sista samtal... ;-)

 

Den ena kunden efter den andra var ju bara så himla konstig... Fattar inte hur folk är funtade egentligen!!??  Är det så bråttom att prick kl. 10 en söndagsmorgon stå och nästan rycka i gallret för att skicka pengar till sitt hemland som ska hämtas ut NÄSTA dag???  Eller att folk bara måste vara där kl. 10 för att spela när spelstoppet är kl. 15??? Jisses, NJUT av söndagsmorgonen istället!!!   Eller gubben som fråga om vi sålde frimärke... Ja svarar jag och undra om han vill ha ett... Näe säger han då.. okej... har ni mer än ett, undrar han... och jag säger ja, det finns kartor med 10 stycken på... Vill du ha en karta... och kunden dröjer med svar och sen säger han Näe... och jag bara känner att xy%()#¤<åäea=/&% och ser att kön bakom honom växer.... och efter ytterliggare en stund kommer det från kunden att jag kan ta fem... Ehhh jaha... fem frimärken eller fem kartor med frimärken??? HJÄLP!!!

 

Sen kommer en annan gubbe in till Maria och undrar om han kan lösa in sitt medlemskap på COOP hos oss på Pressbyrån???!!! Hmmm undrar just hur man tänker då??? Eller hon som skulle ha en SJ-biljett till Stockholm 17.33 och när jag efter mycket knappande på skärmen får fram att tåget är fullbokat och hon undrar om hon inte kan åka ändå... Samtidigt som hon håller på att disskutera nåt relationsproblem med sin kille i telefon... och jag säger en gång till att tåget är FULLBOKAT och hon undrar igen om hon inte kan åka i alla fall med det tåget!!! Hallå  eller!!!! och kön växer bakom henne... Stressfaktor på väldigt hög nivå!!!

 

Sen hinner jag inte mer än hem från jobbet så ringer Maria och säger att hon sprungit ifatt en snattare och att "kocken" kommit in med 4 matlådor till henne fast hon bara skojat med honom... Men han tyckte nog att hon behövde lite god mat... ;-)

 

Sen går det bara en stund så kommer det ett mess från Maria där det står: "När ska busskortet börja gälla? Igår. " Jag smäller av skrev hon... Hahahaha... ja varför vill man att busskortet ska börja gälla dagen innan... det går ju inte ens...

 

Ja skrattat har vi i alla fall gjort idag!!! =D Skynda skynda... Jalla jalla... En helt vanlig dag på jobbet...

 

Hemma ikväll så har jag upptäckt att jag har en diskbänk... ;-) Hjälp vad lat man kan vara, men ibland så orkar man ju bara inte... vill bara vara och inte göra nåt... Dags att börja ta tag i städningen nu så att det blir fint här igen...

 

Sen kanske det är dags att börja plocka i alla saker man har, slänga och kanske packa lite... för nu kan jag bara hålla tummarna att det dyker upp en billig tvåa till mig fortare än kvickt... Skrutt oxå, vill inte flytta från min mysiga lägenhet med burspråket i tv-rummet... Älskar ju det där stora fönstret!!!

 

Hmmm pratade med min älskade lillasyster innan ikväll oxå... försöker luska ut vad hon önskar sig... men det är inte så lätt... vet att hon önskar sig en ny matberedare då hennes har gått sönder... och sen vill hon ha lite kläder... och ja så dära... 

 

Pratade med lilla mamma oxå, men hon vet inte heller vad vi ska ge henne... Vi får helt enkelt prata ihop oss om det... 

 

Och två samtal med hjärtat idag oxå... Saknar honom som en tok nu... och då är det bara en vecka sen vi sågs... Suck vad jobbigt det är att inte kunna träffas oftare... =( Skulle ju helst vilja träffa honom varje dag.... och hans söta lillkille... men än så länge får jag drömma...

 

I morgon är det dags att vända blad i almanackan igen och då är det november... ännu en höstmånad på väg mot vintern... Kallt och kyligt... men när snön börjar falla så är det väldigt vackert... det säga att denna vinter ska bli värre än den som var... Det hoppas jag verkligen inte!!! Brrrrrr....

 

Nu ska jag krypa ner i sängen med Reggae, mysa lite och fly in i drömmarnas värld... hoppas att jag träffa mitt hjärta där... =)

 

Natti natti och välkommen min månad!!

 

Pusselipuss och kram från mig... =)

 

<3<3<3 Älskar, saknar och längtar... <3<3<3

Av Monika - 30 oktober 2010 22:45

... är det nu dags för... Brrr då är det snart oxå dags för kylan att infinna sig... men inte idag dock, för idag har det varit varmt... I alla fall här i Norrköping...

 

Hela min lördag har tillbringats på jobbet... åkte lite tidigare så att jag skulle hinna handla det allra nödvändigaste... Inte många kronor i plånboken så det blev inget onyttigt... Vilket i och för sig är bra... men inte kul när man inte vet hur man ska få ihop pengar till mat... Så här illa har det nog faktiskt aldrig varit för mig innan... =( Så det snurrar på högvarv i skallen  nu... grubblar och grubblar hela tiden...

 

Sen ser man alla dessa kunder vi har, till ett stort antal icke svenskar om man får säga så, som har hur mycket pengar som helst som de SPELAR bort!! Fy F.N rent ut sagt när man själv jobbar livet ur sig... Ja inte för att jag jobbar heltid, men när man inte mår bra så kan det vara tufft att bara ta sig upp ur sängen för att sen orka göra sig i ordning för att ta sig till jobbet, där stressen infinner sig direkt... och att sen höra JALLA, JALLA... SISTA MINUTEN!!! Ja då är det ju spelstopp och de ska tränga sig före alla de andra som väntar på sin tur... SUCK!!! Inte en hjärtinfarkt för deras skull i alla fall... JALLA JALLA....

 

Jobbar nu mina helger med Maria, en toppentjej!! =D Vi har så kul när vi jobbar och att vi sen dessutom kan prata om allt är toppen!! Vi funkar så himla bra ihop oxå!!  I somras när det var vi två och Christine, så kul vi hade!!! =D Mycket slit och stress, men det hjälper upp med bra arbetskamrater!! =)

 

Idag var även en av mina gamla jobbarkompisar från Polisen inne och handlade... Lovade henne då att jag snart ska dyka upp och hälsa på dem i Receptionen.... Det är ett jobb jag saknar hur mycket som helst och dessutom så saknar jag ju mina jobbarkompisar därifrån oxå!!! Vilken tid och vilka minnen!!! =D

 

Även Åsa och Jimba tittade in en sväng när de var ute på besök på HC!!! =D Synd att vi inte hinner ses oftare trots att det skiljer endast ett fåtal trappsteg eller 1 våning med hissen ;-) mellan oss...

 

Fick en trevlig inbjudan ner till Söderköping ikväll för att umgås och titta på Dansbandskampen... Men tyvärr så jobbade ju jag till kl. 21  så dety gick ju inte... Hoppas dock att det blir en annan gång!! Eller rent ut sagt kanske ett besök på självaste Dansbandskampen... =D

 

Så ikväll spelade jag in hela programmet som jag tittade på när jag hade pratat med hjärtat... Han hade faktiskt titta på det, men han var inte så imponerad av banden...Dock så gillar ju inte han dansband lika mycket som jag... ;-) Men nöjd över kvällen är jag, för mina favoriter CC & Lee är kvar ännu en vecka... Sen börjar jag ju gilla Pure Divine mer och mer och även Donnez... =) Synd bara att man inte var där ikväll när självaste snyggingarna i SCOTTS spelar efteråt... Ja ja, hoppas att det kanske kan bli ett besök där i alla fall... någon gång om pengarna räcker till... =S

 

Nu är det snart dags för sängen, upp och jobba i morgon... skönt dock att sluta 15.30 får se, kanske blir det en tur upp till klubben på friträningen... har ju inte dansat på nästan 3 veckor nu så jag är rejält danssugen!!!! Men orken ska ju finnas oxå...

 

Här hemma ser det ut som ett bombnedslag... =( har inte orkat bry mig om något... Men på måndag börjar min månad och då är det ju dags att storstäda och börjar förbereda inför Advent!! =D Är så mysigt att få plocka upp alla ljusstakar och veta att när första ljuset ska tändas... ja då är det även min dag... eller i alla fall dagen innan... =)

 

Nej nu är det dags att hitta kudden, läsa lite i nya Må Bra tidningen och deras Viktväktardel... =D Bra tidning det där!!!

 

Natti natti alla ni där ute i Halloweenmörkret!! Glöm inte vrida tillbaka klockan 1 timme och njut av er sovmorgon!!

 

Puss och kram från mig och Reggae!!

 

<3<3<3 Miss my <3<3<3

Av Monika - 29 oktober 2010 23:30

... med nåt!! 

 

Fick ikväll ett besked som jag hade hoppats skulle vara positivt men icke!!! En ynka liten hjälp att klara av de kommande månaderna... Men icke sa nicke!! =(

 

Ja ja, en fredag med jobb hela kvällen... och lite pyssel innan dess... Har i alla fall lagat mat idag och fixat en lunchlåda till i morgon oxå när jag ska jobba hela dagen... 11-20.30 är passet i morgon... Så då missar jag Dansbandskampen... men men, det är ju bara att spela in så får jag titta på det när jag kommer hem... =)

 

Hjärtat är ute på After Work i kväll med sina jobbarkompisar.. Hoppas tt han har kul!!! =D Men samtidigt så kommer den där gamla bekanta magkänslan fram igen... Usch vad jobbigt!! och nu sitter jag här mitt i natten, borde sova men jag funderar lite på vad han gör...

 

Har man varit utsatt för tråkigheter förr så är det lätt att man börjar grubbla igen... Vet att jag kan lita på honom, men ändå... Tycker i alla fall inte om att få den här känslan i magen... Ska väl försöka sova i strax...

 

Ibland önskar jag att jag kunde vara som Reggae, helt bekymmersfri och bara kunna livsnjuta istället... Just nu ligger han ihoprullad som en liten boll jämte mig här i soffan... Tänk att få sova hur mycket som helst, när som helst  och sen få något tokryck och springa lägenheten runt i galen fart så mattorna flyger... =) Kura ihop jämte någon som älskar en oändligt och känna sig helt trygg... bli smekt och pussad på så det spinner högt och tydligt... 

 

Ja, en katt skulle man kanske blivit istället för en knäpp Monika... 

 

Om en vecka bär det av ner till Småland igen... Längtar så!!! Hoppas att det inte bara blir jag som åker utan att mina killar oxå följer med... men det är inget bestämt än och jag har en svag känsla över hur det kommer att bli... Men men... jag ska i alla fall åka ner för att fira min älskade lillasyster som fyller hela 35 år!!  Undra just bara vad hon önskar sig??!!

 

Och denna gången blir allt så mycket lättare när hon oxå kör Viktväktarna... =) Hon är såååå duktig och jag är så stolt över henne!! Så kanske kan jag klara en helg i Småland utan att det blir en massa plus på vågen!! ;-) För hos min syster så finns det alltid så mycket god mat!! och god fika!! 

 

Men först är det denna helgen med jobb som ska klaras av... Lördagar brukar vara full av folk och söndagar är det utöver kunderna även städdag... Pust!! Men det är ju bara att göra, inte att skjuta upp...

 

Nej, dags för sängen nu... hoppas att jag kan sova...

 

I morgon är det dags att vrida tillbaka klockan innan jag lägger mig så det är det skönt att få sova en timme längre... =D Me like!!

 

Saknar min älskling och saknar min vän Jeanette!!! Åh om ni ändå kunde vara här hos mig!!

 

Natti natti där ute och tack för att ni tittar in... =) Lämna gärna en kommentar eller hälsning!!

 

Kramelikramisar från en trött mig <3

Av Monika - 28 oktober 2010 23:08

... det är frågan... Men men... jag skriver några rader här i kväll... =)

  

Har tillbringat kvällen i soffan... tittat på ROSA BANDET-galan...  Visst får man sig en tankeställare när man ser vad som kan drabba oss så snabbt... Jag känner de som har drabbats av både Bröstcancer och annan cancer... Det är en jobbig tid att gå igenom... Det får mig att tänka på Anders, som jag var tillsammans  med under 2005... han var sjuk i cancer, men tack gode gud så är han frisk idag!!  Tänker oxå på min mormor, hon var ju oxå drabbad av denna hemska sjukdom, fast vi fick veta det först efter att hon somnat in och vandrat vidare till morfar i himlen... Sen finns det andra i mina tankar oxå!!

  

Idag har jag i alla fall fått hjälp med att byta till vinterdäck på Racerpolon!! Rakt över gatan här nere är det några nya som har öppnat och de skulle bara ha 99 kronor för att byta... Och det passar ju min tomma plånbok perfekt!! =D  Så nu kan jag känna mig lite trygg i alla fall om man skulle dra upp rullgardinen en morgon och upptäcka att det är snö ute...  och som Björn sa, det var ju så billigt att det knappt lönar sig allt arbete med att byta däck själv... =)

  

Vaknade i morse och tänkte stiga upp så att jag fick lite gjort idag, vilket så väl behövs nu när jag har varit sjuk ganska länge och inte orkat nåt, men efter vanliga morgonkissen så fick jag otroligt ont i magen, riktiga kramper så att jag knappt kunde ta mig från toan i hallen till sängen igen... =( kunde inte ligga på sidam och inte med raka ben när jag låg på rygg... Fattar inte vad det var och efter lite om och men så somnade jag om och sov i nästan 2 timmar till... efter det så steg jag upp... fortfarande nu ikväll så är jag öm i magen och vet inte var det kan vara... men det är väl bara att köra på... har därav inte fått i hop så många steg i dag på min stegräknare, men att bära däck upp och ner till förrådet i källaren måste ju räknas som lite motion i alla fall... =)

  

Och idag så kom den ÄNTLIGEN!!!  "The well-known and some other favourite stories"  YES!! Jill Johnsons nya album med 3 cd-skivor i... <3<3<3 Signerad var den oxå... =D Min alldeles största favorit!!  Ska bli så mysigt att lyssna på den innan jag somnar... Önskar bara att jag hade fått ligga i min kärleks armar och mysa tillsammans med honom...

  

Fick ett mess av hjärtat innan ikväll, där det stod att Jill Johnson skulle vara på Media Markt i Västerås ikväll och signera skivor... Tänk om jag hade varit där då!!  har ju inte haft råd att gå på nån konsert med henne i år och att då få se henne till en skivsignering hade ju vägt upp lite i alla fall... Men men, kanske dyker hon upp här i Norrpan oxå, bara att hoppas att jag är ledig då!!

 

I morgon är det dags för jobbhelg igen, den tredje denna oktober månad... inget vidare kul men det är bra för plånboken som är helt tom... många tankar flyger omkring, mina A-kassedagar är slut och nu jobbar jag bara 55% igen så jag vet inte hur jag ska klara av alla räkningar... eller kanske att det ordnar sig med dom men pengar till mat har jag inte... =( och nästa vecka så fyller min älskade lillasyster 35 år och hon ska ju självklart firas, min "darling" LillMia har fyllt 30 år och henne vill jag ju gärna uppvakta med nåt oxå... sen kommer ju min födelsedag och den vet jag inte hur jag ska fira... jobbar ju egentligen då, skulle vilja ta ledigt men har jag råd med det??!!  Sen är det ju jul oxå, med julklappar som ska inhandlas... =S Hur ska detta sluta... personlig konkurs kanske... =(

 

Har i alla fall denna veckan kontaktat min hyresvärd för att ställa mig i kö till en mindre lägenhet... bara för att få ner hyran lite... vill ju inte flytta men har inte så mycket val... för hur kul är det att packa ner allt och sen packa upp allt igen när jag hoppas att jag så småningom kanske kan få flytta till min älskling i Västerås... För jag vill ju så gärna bo med honom och lillkillen... men än så länge är det bara drömmar... så det är bara att ta tag i det där med en flytt... hoppas bara att jag kan hitta lite folk som kan hjälpa mig när det är dags... SUCK!! har ju så himla mycket grejer...

 

Har även tagit tag i lite andra saker som jag hoppas ska gå igenom... men det återstår att se... Väntar besked... =S


Nu ska jag försöka hitta in till min kudde och lyssna lite på Jill innan jag somnar...

Hoppas att jag snart är tillbaka... har hänt lite sne jag var här sist, kanske orkar jag blogga tillbaka lite oxå... =)

Natti natti alla ni där ute, sov gott och dröm söta drömmar!!

Och lämna gärna en hälsning eller en kommentar när ni är här så jag vet vilka ni är... =)

Puss och kram från en trött Monika


Ovido - Quiz & Flashcards