Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Vintertid och mörker...

Av Monika - 30 oktober 2010 22:45

... är det nu dags för... Brrr då är det snart oxå dags för kylan att infinna sig... men inte idag dock, för idag har det varit varmt... I alla fall här i Norrköping...

 

Hela min lördag har tillbringats på jobbet... åkte lite tidigare så att jag skulle hinna handla det allra nödvändigaste... Inte många kronor i plånboken så det blev inget onyttigt... Vilket i och för sig är bra... men inte kul när man inte vet hur man ska få ihop pengar till mat... Så här illa har det nog faktiskt aldrig varit för mig innan... =( Så det snurrar på högvarv i skallen  nu... grubblar och grubblar hela tiden...

 

Sen ser man alla dessa kunder vi har, till ett stort antal icke svenskar om man får säga så, som har hur mycket pengar som helst som de SPELAR bort!! Fy F.N rent ut sagt när man själv jobbar livet ur sig... Ja inte för att jag jobbar heltid, men när man inte mår bra så kan det vara tufft att bara ta sig upp ur sängen för att sen orka göra sig i ordning för att ta sig till jobbet, där stressen infinner sig direkt... och att sen höra JALLA, JALLA... SISTA MINUTEN!!! Ja då är det ju spelstopp och de ska tränga sig före alla de andra som väntar på sin tur... SUCK!!! Inte en hjärtinfarkt för deras skull i alla fall... JALLA JALLA....

 

Jobbar nu mina helger med Maria, en toppentjej!! =D Vi har så kul när vi jobbar och att vi sen dessutom kan prata om allt är toppen!! Vi funkar så himla bra ihop oxå!!  I somras när det var vi två och Christine, så kul vi hade!!! =D Mycket slit och stress, men det hjälper upp med bra arbetskamrater!! =)

 

Idag var även en av mina gamla jobbarkompisar från Polisen inne och handlade... Lovade henne då att jag snart ska dyka upp och hälsa på dem i Receptionen.... Det är ett jobb jag saknar hur mycket som helst och dessutom så saknar jag ju mina jobbarkompisar därifrån oxå!!! Vilken tid och vilka minnen!!! =D

 

Även Åsa och Jimba tittade in en sväng när de var ute på besök på HC!!! =D Synd att vi inte hinner ses oftare trots att det skiljer endast ett fåtal trappsteg eller 1 våning med hissen ;-) mellan oss...

 

Fick en trevlig inbjudan ner till Söderköping ikväll för att umgås och titta på Dansbandskampen... Men tyvärr så jobbade ju jag till kl. 21  så dety gick ju inte... Hoppas dock att det blir en annan gång!! Eller rent ut sagt kanske ett besök på självaste Dansbandskampen... =D

 

Så ikväll spelade jag in hela programmet som jag tittade på när jag hade pratat med hjärtat... Han hade faktiskt titta på det, men han var inte så imponerad av banden...Dock så gillar ju inte han dansband lika mycket som jag... ;-) Men nöjd över kvällen är jag, för mina favoriter CC & Lee är kvar ännu en vecka... Sen börjar jag ju gilla Pure Divine mer och mer och även Donnez... =) Synd bara att man inte var där ikväll när självaste snyggingarna i SCOTTS spelar efteråt... Ja ja, hoppas att det kanske kan bli ett besök där i alla fall... någon gång om pengarna räcker till... =S

 

Nu är det snart dags för sängen, upp och jobba i morgon... skönt dock att sluta 15.30 får se, kanske blir det en tur upp till klubben på friträningen... har ju inte dansat på nästan 3 veckor nu så jag är rejält danssugen!!!! Men orken ska ju finnas oxå...

 

Här hemma ser det ut som ett bombnedslag... =( har inte orkat bry mig om något... Men på måndag börjar min månad och då är det ju dags att storstäda och börjar förbereda inför Advent!! =D Är så mysigt att få plocka upp alla ljusstakar och veta att när första ljuset ska tändas... ja då är det även min dag... eller i alla fall dagen innan... =)

 

Nej nu är det dags att hitta kudden, läsa lite i nya Må Bra tidningen och deras Viktväktardel... =D Bra tidning det där!!!

 

Natti natti alla ni där ute i Halloweenmörkret!! Glöm inte vrida tillbaka klockan 1 timme och njut av er sovmorgon!!

 

Puss och kram från mig och Reggae!!

 

<3<3<3 Miss my <3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards