Direktlänk till inlägg 20 mars 2014

Några rader igen...

Av Monika - 20 mars 2014 23:08

... dagarna går ju så fort... hinner inte riktigt med...


Fortsatt ont i huvudet, inget kul alls... Då ryker Treo-tuben fram...

Sov riktigt dåligt natten till tisdag... Fick värsta ångestattack och M låg och höll om mig och försökte lugna mig... Just nu är känslan mer åt att jag inte vill leva-hållet... =/ är så trött på allt... alla funderingar och slit och släp, att hela tiden behöva oroa sig för allt...


När jag kom hem från M på morgonen innan jobbet så hade jag fått Röntgensvaret på min onda fot... Det är en hälsporre... som jag redan gissat... Doktorn skrev att vi om några veckor kunde upprepa proceduren med en kortisonspruta då han trodde att den jag fick för 2 veckor sen hade hjälpt... Men det har den ju inte så jag vet inte riktigt vad jag ska göra... Inte har min plånbok råd med att gå och skaffa riktiga såna där inlägg heller... Så jag gissar att jag får ta mig tiden att sätta mig ner och googla på hjälp för foten...


Tisdagkvällen var jag bara hemma hos Reggae... Myste ihop i soffan och tittade på tv... Saknar ju M hela tiden... SUCK!


I onsdags vaknade jag med huvudvärk igen, ledsen och trött på livet... Behövde M, men han var ju hos sig.. Det gick dessutom åt pipsvängen på vågen, igen... +0,4 kg och jag verkar aldrig kunna komma till mitt nästa delmål... Nu har jag ju sen nyår legat ganska still på vågen, lite ner och lite upp... Jag vill ha tillbaka min motivation och jag vill sluta trycka i mig så himla mycket onödigt!!! Kakor och godis är ju inte så där jäkla gott egentligen...


Det blev ingen simning på kvällen... Jag hade så ont i huvudet och M tyckte vi skulle laga mat och kramas i stället... Jag var inte sen att tacka ja till det... så efter jobbet så traskade jag och mötte honom så tog vi sällskap hem till honom... Han lagade sin fantastiskt goda dragonsås till mig, ja kycklingfilé oxå... Mums!! Sen myste vi ihop i soffan, började titta på Jams Bond - Skyfall... Verkar bra, men jag somnade ju som vanligt lutandes mot M:s bröst... Så himla skönt och tryggt att ligga där... så, ja jag missade ju en del av filmen och vi tittade inte klart på den igår utan det blir nog i helgen... och då för vi ju "spola" tillbaka lite så jag hänger med på vad som hänt... =/


Så vi gick och la oss ganska tidigt och i natt har jag äntligen sovit gott och tryggt igen!!

I dag torsdag så har huvudvärken hållt sig i schack... den finns där, jag känner den... men jag har klarat mig utan värktabletter...

På jobbet så har det flutit på, det finns att göra men jag är inte lika stressade som i januari...

Ett stopp på Kvantum på vägen hem och nu har jag haft sofflägen hela kvällen... Tittat på Lyxfällan och sen på inspelade program...


Saknar M massor trots att vi sågs i morse... Pust och suck!!


Dessutom så är jag IRRITERAD till tusen... Internetet i min Iphone la av i eftermiddags... Jag har startat om den hur många gånger som helst men det händer ingenting!!! =( så jäkla störande!! Får väl stå ut till lunchen i morgon och sen gå till Tele2-butiken...  SKIT OXÅ!!


Nej nu ska jag dejta kudden, hoppas att jag får sova ordentligt i natt... I morgon väntar fredagssimning och det är ett måste att komma dit!!


Godnatt ni där ute... Om ni är några som läser detta??!!


Kram <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards