Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

Söndagmorgon...

Av Monika - 16 mars 2014 10:31

Ligger i min säng just nu, borde gå upp.. Skulle hinna så mycket här hemma i helgen nu när M är borta.. Städa, laga mat.. Plocka undan och få kanske lite mer trivsamt hemma.. Men näe.. Igår gjorde jag inget.. Eller jo, tvättade 2 maskiner med tvätt och var ute en halvtimme kanske.. Gick till Netto och passade på att ta med mig min cykel för att pumpa däcken...

Men jag borde hunnit göra MER!!! Istället var soffan, datorn, ifånen, tv:n och videon mina bästa vänner.. Spelade lite spel, läste några bloggar och tittade på massa inspelade tv-program som jag ligger efter med.. ? och Reggae låg jämte mig hela tiden... ??

Idag skulle jag vilja ligga och läsa.. Det var så längesen!! Men nej, det hinner jag inte.. Måste stiga upp nu och starta alla grytor på spisen.. Laga matlådor till veckan och plocka undan lite här hemma.. I eftermiddag ska jag till Camilla och fixa vårnaglar.. ?

M älskar lila! Kanske blir det lila naglar?!
Undra vad han skulle tycka om min lila blogg?! Det får jag nog aldrig veta, för jag vet inte om jag vill att han ska läsa den... Då kanske jag inte skriver allt jag tänker och känner..
Jag saknar honom.. Det gjorde jag redan i torsdags.. Och han åkte i fredagsmorse... Vill att han kommer hem nu!! Men det dröjer, i natt nån gång kommer han som först.. Och då kommer han ju inte till mig.. Han är allergisk mot bland annat katter.. ? men han tycker min Reggae är finast i världen!
Ett litet illamående smyger sig på igen, jag vet varför.. Hatar verkligen den här osäkerheten, oron och ångesten.. Försöker att inte tänka på det men ibland dyker det upp tankar..

Himlen är blå, det blåser och är lite kallt.. Men promenad till Camilla blir det.. Och hem igen oxå för jag har inga pengar att lägga på spårvagnskortet nu.. Fattig som en kyrkråtta.. 10 dagar till lön och jag vet redan nu att den inte kommer räcka till alla utgifter.. ? så jag måste verkligen stå på Loppis i början på april...

Förra söndagen var det underbart väder, då gick vi en sakta promenad runt Strömmen/Åbackarna... Hand i hand.. Mysigt.. Puss och kram ibland och bara njöt av varandras sällskap.. För jag tror nog att han gjorde det oxå.. Vill att hans starka armar kramar mig NU!!!
Lördagkvällen tillbringade vi hos en fin vän till mig, vi överraskade henne då hon fyllde år tidigare den veckan.. Så mysigt att han ville följa med.. Hon messade på natten när vi hade åkt hem och skrev att vi var/är jättefina tillsammans.. ??

I morgon hoppas jag verkligen att "ordningen är återställd", i alla fall tills han ska åka bort nästa gång..
Att tycka om någon mycket är både bra och jobbigt när man heter som jag.. Hoppas han har saknat mig något i alla fall!!! Och inte kommit på att det är skönare utan mig...

Nej nu måste jag upp och hoppa! Laga mat, hålla tummarna för M och hejja massor här hemifrån!!

Ha en skön och solig söndag!

?????? Mockla25

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards