Alla inlägg under april 2011

Av Monika - 6 april 2011 23:05

... att skriva här... =)


Har ju tänkt skriva de senaste kvällarna oxå, men är ju så trött att jag har somnat i soffan och vaknat helt groggy mitt i natten för att bara förflytta mig över till sängen...


Måndagen försvann i ett kick... Öppnade och som ICKE morgonpigg så var det lite trögt att komma igång  med alla bestyr som ska hinnas med innan öppningen... Mycket som ska fixas... =S Men det hann jag ju med det oxå... Jobbade till 14 sen var jag kvar en liten stund innan jag gick hem för att göra mig iordning inför kvällens möte och senare Viktis i K-holm...


Hade varit skönt att sova lite men så blev det inte... Först på plats på jobb nr2 inför schemamötet men snart dök J, L och J upp oxå... Hmm blev inte som jag hade tänkt mig... endast 2 extrapass på 4 veckor... =S jag som verkligen behöver pengar... Bara att hoppas att det blir fler pass nästa gång... =)


Efter mötet så drog jag och Racerpolon till K-holm för en dejt med vågen... Ingen trevlig dejt dock... =( PLUS hela 1,7 kg... som jag misstänkte... eller jag trodde ju att det skulle vara lite mer... men jag som i vanliga fall väger mig på lunchen och inte på kvällstid... hade ju hunnit äta lite oxå innan det var dags att kliva på vågen så det gjorde väl sitt till... =( NEJ, NU ÄR DET RÅGADE MÅTTET ÖVERFULLT!!!! Skärpning Monika!!!


Hjälpte söta Therese med att skriva lite kort till hennes uteblivna medlemmar... ;-) Måste ju locka tillbaka dom igen!!!


Ringde hjärtat på vägen hem och fick även en liten pratstund med söta lillkillen... =D


Hemma här så satt jag och planerade att blogga men somnade i soffan... Fattar inte att jag ska vara så himla trött hela tiden!!! =(


Tisdagen försvann oxå snabbt, ett tidigt besök på VC Kungsgatan och sen lite "shopping"... Var inne på Smidestian och hittade så fina glas med Döskallar på... 3 stycken för hela 10 kronor... =) Det tyckte jag att jag hade råd med... =) Gissa vem som ska få dom!!????


Gjorde ett stopp på ÖB och Citygross innan jag åkte hem igen... Handlade det nödvändigaste och väl hemma igen så tänkte jag blogga än en gång... MEN jag somnade sittandes rakt upp och ner här i soffan... =S Trött eller trött?????!!!! Förstår ni nu hur jobbigt detta är!!!???


Vaknade med ett ryck och fick skynda mig ut i köket för att fixa lite mat... sen var det ju dags för kvällens 2 roliga buggkurser... =) Men först tänkte jag inte gå med tanke på hur trött jag är... men vet ju att jag blir glad för en stund i alla fall när jag får dansa av mig lite... =) Idag var Ann, Micke och Jannike där... Mattias saknades... Sen var Camilla och hennes Jörgen uppe där i andra ärenden så då fick jag träffa dom oxå!!! =D


Lillkillen ringde under tiden jag dansade så jag ringde både honom och hjärtat när jag hade tid... Längtar massor efter dom nu, men snart är det fredag igen!!! =D


Efter en dusch och lite sen kvällsmat så kan ni gissa vad jag gjorde... Japp helt rätt... SOMNADE i soffan... =S


Men först hann jag skriva ner allt jag ätit under dagen i min checkkalender för nu måste jag komma igång och vara duktig igen!!!


Idag blev det ingen sovmorgon heller... skulle vara hos Fredrika 10.15 hade tänkt att gå upp till henne men regnet öste ner och då kändes det inte så kul... så det blev bilen... Denna gången blev det vita tippar... var längesen jag hade det... =) Hon är så duktig!!!


En snabb visit på HC för att kolla om jag kunde hitta nåt linne på HM... vet ju precis vad jag vill ha men icke då... fanns inget... =( Skulle verkligen behöva nåt att ta på mig för just nu har jag inte mycket att välja på...


Hem igen för att fixa innan det var dags att jobba 17-20 på Close to you... Gissa vad jag gjorde då??!! =) Somnade i soffan igen... Jag är så trött på att vara trött... Vill ju vara pigg och alert och orka göra saker... som att komma i ordning i min lägenhet till exempel!!!


Upp och jobba 3 timmar, trevligt... Träffade söta M en snabbis... hon var bara inne snabbt och handlade... Jobbar på måndag igen gumman i fall du vill säga hej... =)


Nu har kvällen tillbringats med att titta på tv... Två nya serier som fått mig att fastna... "Blue Bloods" på 4:an och "Off the map" på 5:an... Ja givetvis utöver alla de andra serier jag följer... ;-)


Men nu börjar det nog bli dags för sängen... fast gissar jag rätt så hinner jag nog somna en sväng i soffan innan jag kommer dit... ;-)


Så natti natti därute!! Sov gott och dröm söta drömmar...


Och för er som läser detta när natten är över... GODMORGON!!! =)


Kramelikram från en trötter en här...


<3<3<3

Av Monika - 3 april 2011 23:55

... men som vanligt så blir det ju inte så... =(


Trött efter en lång dag på jobbet, ganska varmt oxå då vår AC verkar ha gått sönder... =S Började rinna vatten ur den i går så idag stängde vi av den... sen blev det ju varmt som en bastu i butiken...


En vanlig söndag på jobbet, förutom att i dag så hade nog stans mest otrevliga människor hittat ut till HC... Jisses!!! Både jag och M undrade varför de var så knäppa... Jaja, bara att bita ihop eller... =S Men sen finns det ju de där människorna som man bara tycker är så kul... =)


Blev sent hem från jobbet oxå då det var en massa strul... så i morgon när jag öpnnar så finns det ytterliggare att fixa utöver det vanliga morgonbestyret... får nog gå dit ännu tidigare... Hmm...


Borde nog verkligen sova nu då!!


Har tillbringat den lilla kväll som blev kvar här i soffan med min lilla rödvita älskling... Reggae... Tänk att han snart blir 13 år... =) men det kan man inte tro om honom... han beter ju sig som en kattunge emellanåt... Fniss...


Just nu har jag ett problem... inte så stort egentligen... men det blir stort just nu... för när jag packade ner allt i min gamla lägenhet så packade jag ner Reggaes klosax oxå... förmodligen på nåt väldigt bra ställe som jag sen skulle komma ihåg var det  var... Problemet just nu är ju då så att jag vet inte vart jag har packat ner den och bland Reggaes alla andra saker finns den inte... Och jag behöver verkligen hitta den för nu har han längre klor än matte och tycker att min soffa är väldigt kul att klösa på... =( och fotöljen mamma ska få är oxå kul att ha som klösbräda så det blur ju jättekul att ge bort den till henne eller inte... =S


Funderar på morgondagen oxå... jobbar ju till 14 så då kan jag ju inte väga mig i K-holm kl 12... sen har vi möte på mitt andra jobb som jag behöver vara med på så då kommer jag inte att kunna vara uppe i K-holm förrens till sista klassen... Och då blir det inget kul att väga sig... dåligt skött vecka och kvällsvikt med mat i magen... Kan bara säga så här... PLUS på vågen... =( SKRUTT OXÅ, hur ska jag göra... =S

Men jag behöver verkligen åka för jag behöver hitta motivationen igen och det NU!!!


år väl se o jag är vaken i morgonkväll och kan skriva lite då... kanske berätta hur det gick på vågen om inte annat... =S


Nu ska jag ta mitt lilla troll och leta reda på sängen... vet att den väntar på mig... Drömma underbara drömmar om mitt <3 och önska att han var här...


Så natti natti där ute... sov gott och trevlig resa till drömmarnas värld!!!


Och Godmorgon till er som kanske hittar hit igen när måndagen har gjort stor entre hos er!! =)


"Fortsätt dagen med ett leende och gör livet till ett underverk... " (lånad av en väns man)


Kramelikramisar från mig...

Av Monika - 2 april 2011 23:20

... konstigt!!!


Plöstligt så blev det 2 inlägg med samma text... =/ vet ite vad som hände men jag raderade det ena... ni ska ju inte behöva läsa ALLLLLL min långa text dubbeltupp... ;-)


Upptäcker dessutom att det saknas bokstäver lite här och var i texten... tror att mitt tangentbord är slitet... =S Hoppas att ni ursäktar!!!


kom ju på att det igår var 1 april!!


Gick ni på några skämt???


Själv så blev jag grundlurad inte bara 1 gång utan 2... och båda på Facebook!!


Hahaha... Knas... men de aprilskämten var ju egentligen ganska troliga som sanna... Men tji fick jag... det var bara skämt... =D


* Min allra bästaste J, ca 1,5? cm lång i strumplästen som inkastare på en pub i Nyhavn... Tja varför inte egentligen??? Hon är ju så social så det skulle ju hon fixa galant...


* En superduktig artist som skriver att han ska vara del av förband åt Brad Paisley i Stockholm i Augusti... Tja ganska troligt då han är superduktig!!!!!


Men knäpp på näsan där vart jag lurad!!!! Men jag ver inte ensam om att bli lurad!!! =D


Hahaha... april april din dmma sill, jag kan lura dig vart jag vill.... det är väl så ramsan går... ;-)

Av Monika - 2 april 2011 21:30

... veckan i väg oxå... Tyckte det var skönt att skriva av mig lite i söndagsnatt... och bestämde mig för att denna veckan skulle jag skriva varje dag... Men men, så blev det ju dock inte... =(


I måndags var jag ju upp till K-holm för att väga mig, pratade med littlesis hela vägen upp... Vi är båda i svackor nu och bestämde oss fö att sätta fart med checklistan igen... (kan avslöja att jag har då inte skött det åtagendet heller... SKIT OXÅ!!!)  Hoppas att det har gått bättre för dig sis!!! =) När jag kom upp till Therese så fick jag en trevlig överraskning... =D Min "gamla" chef från när jag själv jobbade på Viktis var där på besök  jag fick en varm kram ev henne och så pratade vi lite... vågen visade minus 0,3 kg... inte bra, men bättre än plus i alla fall... så från att ha tappat 10 kg är det nu bara 9,1 kg... =( SUCK!!! Blir nog aldrig målviktig igen... Inte om jag ska vara sån godisråtta som jag är nu... =( Fick en utmaning av Therese, minst 1 timmes motion varje dag denna veckan... Det har heller INTE gått så värst bra... FASEN OXÅ!!! Vill ha vår NU, sol och värme så jag får nån energi till att orka...


Mamma ringde med glada nyheter så nu släppte pressen där lite... SKÖNT!!! =D


Jobbade i måndagskväll, skönt att få några extra slantar... =) (De gick åt direkt till att fylla upp medicinskåpet dock... ) efter det jobbet så åkte jag direkt till mitt andra jobb där det var personalmöte... de hade ju hållt på i över 1 timme när jag kom och jag fick en snabb uppdatering och sen bestämdes det lite tider vid röda dagar... och ja semestern då... hade en önskan om att få 4 veckors semester med mitt <3 den här sommaren... men det blev inte riktigt så... =( i stället blev det 1 vecka med honom och lillkillen och mina 4 veckor uppdelade på 2 omgångar... så då blir man inte speciellt utvilad den här sommaren heller.. och inte blir det någon Smålandsvecka vid skolavslutningen heller... =( så i år missar jag tjejernas skolavslutning för första gången... vet att de kommer att bli ledsna men inte så mycket jag kan göra åt det... =( SKRUTT OXÅ!!! och sen Lovisas födelsedag... vet inte hur jag ska lösa det heller... =(


Tisdagen gick åt till att göra ingenting... =( Hade ju bestämt mig för att åka och lägga en blomma till min älskade Mormor som fyllde 80 år, men så belv det inte heller... sådet ska jag nu i stället göra är jag åker hem i Påsk... då får hon en blomma direkt på graven... =) Hoppas att hon blir glad då!!!


På kvällen var det dags för ännu några buggkurser... det är ju så otroligt roligt att dansa!!!!! Dock springer ju tiden iväg alldeles för fort och snart är denna terminen slut oxå... =(

Hemkommen igen så blev det en dusch och sen precis som vanligt... Jag är så trött att jag sitter upp och somnar i soffan... =( Är ju alltid trött men än värre efter 2,5 timmes dans...


I onsdags så jobbade jag, 11-19, så då blev det inte så värst mycket gjort.. Blev väckt innan halv sju på morgon då det ringde... visade sig vara från målerifirman som har fixat om mina garderobsdörrar... de ville komma med dom på förmiddagen... så det var ju bara att vänta in dom... så jag halvslumrde fram till 9 och sen var det lagom att jag var uppstigen när han kom med dörrarna... hade behövt fixa en massa... Hemma efter jobbet så blev det inget gjort då heller... det är skönare att sova... somnade i soffan då oxå, vaknade 03.10 och orkade knappt gå inte till sängen... så i torsdags så sov jag... och sov lite till... och lite till.. =S


Fick lite dåligt samvete att jag sov så länge, men jag behöver det nog... inget fint väder att vara ute i heller... Fick lite positivt besked när posten kom och det där blåa inplastade papperna kom... Får tillbaka på skatten och det blev jag glad över... =) Min kärlek fyller ju år till sensommaren och då ska han få en fin present!!!! ;-)


Så i stället för att göra nåt i min lägenhet under dagen så bara var jag... Hade tänkt blogga under kvällen men snurrade in på en annan tjejs blogg och började läsa... =) och det slutade med att jag hade läst hela hennes blogg från Dag 1... =) Intressant och det var något som gjorde att jag verkligen inte ville sluta läsa... så det blev en sen natt... =(


Igår, fredag, så sov jag oxå länge... =( sen messade jag mina favorittjejer hemma i Småland... de skulle på disco på kvällen som Lovisas klass ordnat... den sista för dom då de faktiskt slutar 6:an i juni!! Jisses vad tiden har gått fort... har ju följt de där barnen sen småskolan... =)


När jag kommit till jobbet så fick jag svar av båda tjejerna.. och lilla underbara och söta Johanna avslutade sitt mess med orden "kram från din lilla ängel"... Jag fick ett stort leende på mina läppar och en liten tår trängde ju såklart fram oxå... ÅHHHH vad jag saknar mina tjejer... men till påsk får jag se dom igen... =D


Jobbade hela fredagkvällen och öppnade i dag... så när jag slutade vid 4 så stannade jag en stund på kontoret på jobbet... ringde <3:t och sen gick jag hem och värmde lite mat... har tillbringat kvällen här i sofan och tittat på en rolig film på 5:an och sen Körslaget... Har ju problem med vem jag vill ska vinna... Hmm Casper har ju alltid varit en stor favorit till mig... =D Arvingarna you know... ;-) men sen är det ju så att jag även gillar Gabriel, Lisa, Andreas och Jakob... så Hmmmm IGEN!!! Gissa om jag har problem här eller... ;-)

 

Nu ska jag krypa ihop här i soffan med Reggae och hoppas att sömnen inte blir så sen in i natten... börjar jobba 11 i morgon och sen hela kvällen... skulle ju hellre mysa med mina killar... men de är ju en bit bort... =(

 

Så sov gtt där ute, döm söta drömmar om våren för nu önskar jg att den kommer fortare än kvickt... =)

 

Och skriv gärna ett ord så jag vet vilka ni är som hälsar på här... =)

 

Kramelikramisar från en trött Mockla... =)

Ovido - Quiz & Flashcards