Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Tusan oxå nu sprang den här...

Av Monika - 2 april 2011 21:30

... veckan i väg oxå... Tyckte det var skönt att skriva av mig lite i söndagsnatt... och bestämde mig för att denna veckan skulle jag skriva varje dag... Men men, så blev det ju dock inte... =(


I måndags var jag ju upp till K-holm för att väga mig, pratade med littlesis hela vägen upp... Vi är båda i svackor nu och bestämde oss fö att sätta fart med checklistan igen... (kan avslöja att jag har då inte skött det åtagendet heller... SKIT OXÅ!!!)  Hoppas att det har gått bättre för dig sis!!! =) När jag kom upp till Therese så fick jag en trevlig överraskning... =D Min "gamla" chef från när jag själv jobbade på Viktis var där på besök  jag fick en varm kram ev henne och så pratade vi lite... vågen visade minus 0,3 kg... inte bra, men bättre än plus i alla fall... så från att ha tappat 10 kg är det nu bara 9,1 kg... =( SUCK!!! Blir nog aldrig målviktig igen... Inte om jag ska vara sån godisråtta som jag är nu... =( Fick en utmaning av Therese, minst 1 timmes motion varje dag denna veckan... Det har heller INTE gått så värst bra... FASEN OXÅ!!! Vill ha vår NU, sol och värme så jag får nån energi till att orka...


Mamma ringde med glada nyheter så nu släppte pressen där lite... SKÖNT!!! =D


Jobbade i måndagskväll, skönt att få några extra slantar... =) (De gick åt direkt till att fylla upp medicinskåpet dock... ) efter det jobbet så åkte jag direkt till mitt andra jobb där det var personalmöte... de hade ju hållt på i över 1 timme när jag kom och jag fick en snabb uppdatering och sen bestämdes det lite tider vid röda dagar... och ja semestern då... hade en önskan om att få 4 veckors semester med mitt <3 den här sommaren... men det blev inte riktigt så... =( i stället blev det 1 vecka med honom och lillkillen och mina 4 veckor uppdelade på 2 omgångar... så då blir man inte speciellt utvilad den här sommaren heller.. och inte blir det någon Smålandsvecka vid skolavslutningen heller... =( så i år missar jag tjejernas skolavslutning för första gången... vet att de kommer att bli ledsna men inte så mycket jag kan göra åt det... =( SKRUTT OXÅ!!! och sen Lovisas födelsedag... vet inte hur jag ska lösa det heller... =(


Tisdagen gick åt till att göra ingenting... =( Hade ju bestämt mig för att åka och lägga en blomma till min älskade Mormor som fyllde 80 år, men så belv det inte heller... sådet ska jag nu i stället göra är jag åker hem i Påsk... då får hon en blomma direkt på graven... =) Hoppas att hon blir glad då!!!


På kvällen var det dags för ännu några buggkurser... det är ju så otroligt roligt att dansa!!!!! Dock springer ju tiden iväg alldeles för fort och snart är denna terminen slut oxå... =(

Hemkommen igen så blev det en dusch och sen precis som vanligt... Jag är så trött att jag sitter upp och somnar i soffan... =( Är ju alltid trött men än värre efter 2,5 timmes dans...


I onsdags så jobbade jag, 11-19, så då blev det inte så värst mycket gjort.. Blev väckt innan halv sju på morgon då det ringde... visade sig vara från målerifirman som har fixat om mina garderobsdörrar... de ville komma med dom på förmiddagen... så det var ju bara att vänta in dom... så jag halvslumrde fram till 9 och sen var det lagom att jag var uppstigen när han kom med dörrarna... hade behövt fixa en massa... Hemma efter jobbet så blev det inget gjort då heller... det är skönare att sova... somnade i soffan då oxå, vaknade 03.10 och orkade knappt gå inte till sängen... så i torsdags så sov jag... och sov lite till... och lite till.. =S


Fick lite dåligt samvete att jag sov så länge, men jag behöver det nog... inget fint väder att vara ute i heller... Fick lite positivt besked när posten kom och det där blåa inplastade papperna kom... Får tillbaka på skatten och det blev jag glad över... =) Min kärlek fyller ju år till sensommaren och då ska han få en fin present!!!! ;-)


Så i stället för att göra nåt i min lägenhet under dagen så bara var jag... Hade tänkt blogga under kvällen men snurrade in på en annan tjejs blogg och började läsa... =) och det slutade med att jag hade läst hela hennes blogg från Dag 1... =) Intressant och det var något som gjorde att jag verkligen inte ville sluta läsa... så det blev en sen natt... =(


Igår, fredag, så sov jag oxå länge... =( sen messade jag mina favorittjejer hemma i Småland... de skulle på disco på kvällen som Lovisas klass ordnat... den sista för dom då de faktiskt slutar 6:an i juni!! Jisses vad tiden har gått fort... har ju följt de där barnen sen småskolan... =)


När jag kommit till jobbet så fick jag svar av båda tjejerna.. och lilla underbara och söta Johanna avslutade sitt mess med orden "kram från din lilla ängel"... Jag fick ett stort leende på mina läppar och en liten tår trängde ju såklart fram oxå... ÅHHHH vad jag saknar mina tjejer... men till påsk får jag se dom igen... =D


Jobbade hela fredagkvällen och öppnade i dag... så när jag slutade vid 4 så stannade jag en stund på kontoret på jobbet... ringde <3:t och sen gick jag hem och värmde lite mat... har tillbringat kvällen här i sofan och tittat på en rolig film på 5:an och sen Körslaget... Har ju problem med vem jag vill ska vinna... Hmm Casper har ju alltid varit en stor favorit till mig... =D Arvingarna you know... ;-) men sen är det ju så att jag även gillar Gabriel, Lisa, Andreas och Jakob... så Hmmmm IGEN!!! Gissa om jag har problem här eller... ;-)

 

Nu ska jag krypa ihop här i soffan med Reggae och hoppas att sömnen inte blir så sen in i natten... börjar jobba 11 i morgon och sen hela kvällen... skulle ju hellre mysa med mina killar... men de är ju en bit bort... =(

 

Så sov gtt där ute, döm söta drömmar om våren för nu önskar jg att den kommer fortare än kvickt... =)

 

Och skriv gärna ett ord så jag vet vilka ni är som hälsar på här... =)

 

Kramelikramisar från en trött Mockla... =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards