Alla inlägg under september 2009

Av Monika - 23 september 2009 23:01

... har jag blivit idag!!! =)

 

Det är Kenofestival mellan den 21/9 och 4/10 och jag har några rader som jag ibland lämnar in och förnyar... inte så ofta för jag är inte superrik och kan spela hur mycket som helst... Men idag kände jag för att förnya mina spel och dessutom passa på att lämna in den kupong som kom med posten idag... =)

 

Och så skojade jag lite med mina jobbarkompisar att jag skulle vinna... men som mest har det väl blivit en si så där kanske 60 kronor om jag har haft tur, annars ligger det på 15, 45 eller så i kronor... eller kanske ett frispel på 5 kronor...

 

Så gissa i kväll när jag kom hem från jobbet och loggade in på min mail... Då hade jag fått ett mejl från Svenska Spel om att jag hade vunnit totalt 1 560 kronor... Gissa om jag blev glad!!!!

 

Så nu kan jag utan att ha dåligt samvete köppa mig ett par nya höstskor, vilket jag verkligen behöver...

 

Idag har min kärlek köpt sig en för honom ny soffa till sin kommande lägenhet... en trea och en två i svart skinn... "En mys-soffa Raring" skrev han i sms till mig... ;-) Undrar just vad han menar med det... Hihihi...

 

Idag har jag dessutom äntligen fått ett livstecken i form av en live-Sandra inne på jobbet... Jag har inte träffat henne sen tidig sommar och inte hört så mycket heller så jag började undra lite... Men idag dök hon äntligen in på jobbet... Så nu ska jag boka fikadag med Kristina och då ska Sandra sluta tidigare på sitt jobb för att kunna vara med... =) Det finns mycket att berätta... =)

 

Sen har Jeanette äntligen kommit hem från en vecka i Köpenhamn... Kanske kan vi få ihop en dag och hinna ses lite... =)

 

Nu ska jag se om jag kan få ihop några mer rader från i sommar... det är bara att hålla koll bakåt i min blogg... ska försöka göra lite uppdateringar från juni och fram tills nu... det är ju bara det att det finns så mycket annat att göra just nu än sitta och skriva... =(

 

På återseende mina kära läsare!!

 

Puss och kram och lite PIS oxå... ;-)

Av Monika - 21 september 2009 23:15

... har det varit nu...

 

Hemkommen idag från en helg hemma hos min lillasyster med familj... Lilltjejen Johanna fyller 8 år nu den 26/9 men då jobbar ju tyvärr jag så det fick bli till att fira henne helgen innan...

 

Efter jobbet i fredags så åkte jag bara hem och fixade klart det sista innan jag hämtade upp Giovanna i Klocket... Hon skulle hem till sin kusin i Gislaved och istället för att åka bussen fram och tillbaka så tyckte jag att hon kunde åka med mig när jag ändå skulle åt samma håll... Riktigt skönt dessutom att ha sällskap när man är lite trötter...

 

Väl hemma i Draftinge så var det tacoskväll som hägrade, med sällskap av förutom min syster och hennes familj, även mamma, moster Gun och hennes sambo Roger och efter maten moster Britt med mannen Thomas och lilla 14 åriga kusinen Ida... =) så det vart en familjekväll som hette duga... den enda som saknades var väl min goding... Hade ju gärna velat ha honom med mig ner... Men han var upptagen med annat denna helgen...

 

Lovisa och Johanna körde The Pink Lady (en illrosa fyrhjuling) en sväng för att visa mig och jag kan lova att jag stod och vrålade... Himmel och pannkaka vad de kööööööööööööööörrrrrr... =) Vilka vilda syskonbarn jag har... Hihihi... Men tuff nog att åka med det var jag inte denna gången...

 

En trevlig fredagskväll var snart slut och lördagen inleddes med en mysig Lovisa som kröp ner jämte mig i sängen en liten stund... Johanna hon ville hellre spela Wii än att mysa med moster Monika... =) Mamma skulle dyka upp vid 10 snåret för att sätta in kalkonen i ugnen... Ja ni läser rätt, det skulle vara kalkon till middag för att fira Johanna och även mamma som har fyllt år...

 

När det var fixat så åkte vi in en sväng till Bredaryd och besökte Smålänningens Marknad.. Där shoppade jag loss till Älsklingens nya kök... Ska jag kunna laga mat hos honom så måste jag ju ha rätt redskap... ;-) Köpte även ett par svarta jeans till min syster, det var rea och hon var jättefin i dom... och hon unnar sig så sällan nåt till sig själv... det är alltid tjejerna och Pelle som får i första hand...

 

Hemma igen så fortsatte vi att förbereda för middagen... På dagens gästlista stod det: LillMia, Jonas, Jossan och lilla bebisen Elina 3,5 månad och Leif.... Så då var det fullt hus igen... =) Hela dagen var riktigt trevlig och på eftermiddagen så var vi ute och lekte "Hela havet stormar"... Hahaha, galet kul och alla verkligen var med.. Jag gick inför att knuffa bort LillMia, men det gick ju sådär... Fniss... Men kul hade vi!!!

 

Inne så lekte vi nåt sen som heter "Norsk hingst" som tjejerna har lärt sig i skolan och det var riktigt kul det oxå...man skulle komma på olika saker och skriva ner dom på ett papper i den bokstav som kom upp... Hahaha... tala om nollställd i hjärnan!!! ;-)

 

På kvällen så blev det lite hämtmat och en massa tjatter... Jonas bytte antivirusprogram på min dator och dessutom så fixade och trixade vi så att jag kunde uppdatera min mobiltelefon oxå... dessvärre så kunde jag inte lägga tillbaka alla mina söta sms som jag fått av mitt hjärta, i telefonen... de finns på minneskortet men de går inte att få in i telefonen igen... =( SKRUTT OXÅ!!!

 

Dessutom så har jag ju bebismyst en massa oxå... Åhh vad små bebisar är gulliga!!! och luktar gott gör de ju oxå...

 

Söndagen gick i lugnets tecken... Vi var hos mamma och åt middag, Biff med stekt lök, potatis och sås... MUMS vad gott!!!  Tjejerna följde med Anne till Gnosjö på invigning av ett ridhus dit Anne skickade två av sina hästar när hon slutade med ridskolan... Så vi fick en lugn eftermiddag, visade mamma hur Mias gamla mobil funkar så att hon kan låna den ett tag.. sen var vi ute i trädgården och lekte lite med Rambo innan det var dags att åka hem igen... Väl hemma så blev det en äppelpaj gjord och den var färdig lagom tills Anne kom hem med tjejerna...


När Pelle åkt till jobbet så fick jag äntligen se "Australia"... Gud vilken bra film!!!


Efter filmens slut och tjejerna hade somnat så fick jag och syster en stund för oss själva... så då blev det beställning ur tjejernas jultidningar och sen lite ljus och en Ängel till min syster beställd från PartyLite...


Och idag vaknade jag med en sån huvudvärk att hela huset snurrade och jag mådde såååå illa... Kunde inte stiga upp och göra mig iordning... Mamma ringde och undrade vart jag var och när jag skulle komma till henne för en fika... och Giovanna messade och vi bestämde att jag skulle hämta henne i Gislaved vid 15 tiden så att jag skulle hinna hem till buggkursen... för hur ont i huvudet jag än har så kan jag ju inte missa den... ;-)


Mia hade fixat några saker till mig från jobbet så jag mötte upp henne och tjejerna i Bredaryd innan jag åkte vidare mot Gislaved...


Skönt med sällskap hem i bilen...


Väl hemma var det bara att äta lite kalkon från i lördags, byta kläder och ge sig av mot NOSD!! En riktigt rolig kväll på buggkursen....


Och nu sitter jag här i soffan och somnar snart... Riktigt trött är jag och huvudvärken är inget kul...


Längtar efter min älskling, nu är det över 2 veckor sen vi sågs och han skrev igår att han minsann hade Monika-abstinens... ;-) så det är inte bara jag som längtar och saknar... SKÖNT!!!


Så nu säger jag natti natti, sov gott och dröm söta drömmar... för det ska jag göra..


Puss och kram från mig... 

Av Monika - 15 september 2009 14:10



Får en tår i ögat när jag läser att Patrick Swayze har somnat in, efter att ha fightats mot denna hemska sjukdom, CANCER... =(

 

För mig och för säkert miljader av andra så var och är han en stor favorit, särskilt från filmen "Dirty Dancing"... Kan då inte säga hur många gånger man har sett den filmen och särskilt spolat slutet fram och tillbaka, fram och tillbaka... Och hur många gånger har man inte drömt att få dansa med denna snygge "Johnny" ;-) Jag som själv älskar att dansa, tänk vilken dröm och uplevelse det hade varit att få dansa med honom... WOW...

 

Jag var även en av alla tjejer som hade en stoooooor plansch på väggen i mitt flickrum, tror bestämt att jag fick den från våran lilla biograf hemma i Bredaryd...

 

Kan tro att det kanske blir att titta lite på den filmen ikväll efter min buggkurs... =)

 

Visst finns det även andra favoriter med Patrick Swayze, "Nord och Syd", "Ghost" och "Road House"... Men "Dirty Dancing" är och kommer alltid att vara en av mina stora favoritfilmer som tåls att ses om och om igen... =)

 

"Now I´ve had the time of my life and I owe it all to you..... "

 

Sov gott och vila i frid Patrick Swayze... Nu slipper du smärtan för alltid... Fortsätt att dansa uppe i det blå på alla molnen och skulle du träffa min älskade lilla mormor, bjud upp henne till en dans... =)

 

Pussar och kramar från mig...







Av Monika - 12 september 2009 19:55

... är ju en skaplig blandning... Kan man ju tycka... =)

 

Idag har jag haft semester från jobbet för att hjälpa till på NOSD:s (Norrköpings Sportdansare) stora buggtävling kallad STINGBUGGEN... För mig var det mitt första besök på en stor buggtävling och jag visste inte riktigt vad som väntades... Ganska spännande faktiskt att uppleva min första tävling samtidigt som jag ska jobba på den...

 

Min uppgift under dagen var tillsammans med 3 andra se till så att de tävlande stod i nummerordning och fanns på plats när det var dags för deras grupp att tävla... Så jag hade en hyfsat lätt, riktigt kul och lagom ansträngande arbetsuppgift under alla dessa timmar... dessutom så hade jag ju i stort sett första parkett till att se alla dansa oxå... =)

 

Åhhh vad alla var duktiga!! Man blir riktigt inspirerad och det var svårt att stå still när musiken hela tiden strömmade ut i Mässhallen...

 

Ja det kan jag lova, det var inte min sista danstävling som jag var på i alla fall... =)

 

Och när jag sen är på väg hem så ser jag att det är ganska mycket polisbilar utanför polishuset... Funderade under tiden, den korta lilla biten hem, vad det kunde vara på G när det var så många Piketbussar här... och jo men visst... Kommer upp i min lägenhet på 7:e våningen och när jag tittar ut mot Stockholmsvägen så ser jag två killar på taket på byggnaden mitt emot mig och massa poliser runt omkring... Vet ni, dom har även satt ut bord och stolar på "mellantaket", precis ovanför en entré till ett litet företag i byggnaden... Ser att det sitter folk där och rökar och håller koll neråt.. Hmmm Konstigt...

 

Drar igång datorn och går ut på NT:s hemsida... och ja mycket riktigt.... Nu har jag blivit granne med Hells Angels... Så nu ligger det inte mindre än 4 mcklubbar i byggnaden mitt emot mig... Hmm hur ska detta sluta...

 

Jaja, kanske ska bjuda upp dom på lite gott att dricka... Nya "vänner" kan man väl aldrig få för många av... Särskilt om man springer på ilskna gubbar som jag gör ibland här nere på parkeringen... ;-) Skämt åsido, känns lite som att det kan hända vad som helst här ute på gatan nu...

 

Nån som har en lägenhet ledig till mig kanske, inte i närheten av Stockholmsvägen då...!!?? =)

 

Nu ska jag spana ner lite till på gatan och se vad som händer... Sen är det snart natten för min del, ska ju upp och jobba i morgon... =(

 

Hoppas på en god natts sömn... är ganska trött och sliten... Dessutom så saknar jag ju Björn så det gör ont... Nu är det en vecka sen han var här, men det känns som evigheter sen... och inte vet jag riktigt när nästa gång blir... =( Usch vad jobbigt...

 

Så natti natti till er som läser detta... Natti mormor för jag vet att du vet att jag tänker det till dig...

 

Puss, kram och lite PIS... ;-)

Av Monika - 9 september 2009 12:34

... 090909...

 

Årets jämnaste dag om man ser till siffrorna... =)

 

Förra året var det 080808 och massor av människor gifte sig... undrar just hur det blir idag...

 

Sitter här i soffan på 7:e våningen och tittar ut... solen skiner och jag ska jobba hela kvällen... Tänk om jag hade varit ledig, då hade jag tagit med mig en bok och gått och satt mig på en bänk nånstans runt Strömmen och läst lite... Just nu är det Mons Kallentofts "Midvinterblod" som ligger på nattduksbordet... Har precis börjat på den så jag vet inte ännu om den är bra, men jag gillar ju sådana böcker så det blir säkert kanon...


Har ju under sommaren läst Camilla Läckbergs alla böcker och jag ser verkligen fram emot den nya boken som kommer snart... Har genom en boksida här på nätet kunnat läsa lite på den och den verkar vara lika bra som alla de andra... =) 

 

Jag hade förmodligen drömt lite om min kärlek oxå...

 

Längtar så efter honom och vet inte när jag får se honom igen... =(

 

Nej nu väntar mat, dusch och att ta sig till jobbet på andra sidan stan...

 

Höres snart igen...

 

Puss och kram från mig...

 

P.s Tack för kommentarerna om min sida... =) Kul att ni tycker att den är fin... =)

Av Monika - 8 september 2009 23:14

Min älskade Reggae njuter i fönstret!

Av Monika - 8 september 2009 22:39

...har jag skaffat idag... =)

 

Blev lite snopen när jag kom hem ikväll och gick in på min blogg för att kanske orka ta tag i allt som jag ligger efter... har ju inte bloggat ordentligt på hela sommaren så jag försöker blogga ifatt mig lite då och då... :-S

 

Egentligen så skulle jag sitta och söka jobb för det är dags att rapportera senast fredag till min handläggare på Arbetsförmedlingen...

 

Men när jag kom in här och såg hur min sida såg ut så blev jag lite sur, var ju så nöjd med den innan.... och inte gick det att fixa den likadan så då återställde jag allt och började om från början... Och ja, jag blev nog ganska nöjd... Kanske kommer lite småjusteringar vartefter...

 

Men vad tycker ni, mina kära läsare??!! Skriv gärna en kommentar... =)

 

Dessutom så undrar jag hur man gör en personlig underskrift... Såg en tjej som hade det på sin blogg... och det var jättefint, så det skulle ju jag oxå vilja ha... Hon hade även fått in fina foton längst upp på sidan... Hmm hur gör man det??!! Jag är ju inte så teknisk av mig...  

 

Något som jag även lyckades med idag, det var att smsblogga... lite kul om man känner för att lägga in ett litet och snabbt inlägg bara... =)

 

Nej nu ska jag snurra vidare i denna bloggvärld och se vad mer för kul jag kan hitta på...

 

Ska snart ta tag i att uppdatera mig så ni får veta mer om min lyckliga sommar... ;-)

 

Pussar och kramar från mig...

Av Monika - 8 september 2009 22:27

Ett litet test att blogga via mobilen! Undrar just om det fungerar... Kramisar från mig

Ovido - Quiz & Flashcards