Direktlänk till inlägg 21 september 2009

En skön Smålandshelg....

Av Monika - 21 september 2009 23:15

... har det varit nu...

 

Hemkommen idag från en helg hemma hos min lillasyster med familj... Lilltjejen Johanna fyller 8 år nu den 26/9 men då jobbar ju tyvärr jag så det fick bli till att fira henne helgen innan...

 

Efter jobbet i fredags så åkte jag bara hem och fixade klart det sista innan jag hämtade upp Giovanna i Klocket... Hon skulle hem till sin kusin i Gislaved och istället för att åka bussen fram och tillbaka så tyckte jag att hon kunde åka med mig när jag ändå skulle åt samma håll... Riktigt skönt dessutom att ha sällskap när man är lite trötter...

 

Väl hemma i Draftinge så var det tacoskväll som hägrade, med sällskap av förutom min syster och hennes familj, även mamma, moster Gun och hennes sambo Roger och efter maten moster Britt med mannen Thomas och lilla 14 åriga kusinen Ida... =) så det vart en familjekväll som hette duga... den enda som saknades var väl min goding... Hade ju gärna velat ha honom med mig ner... Men han var upptagen med annat denna helgen...

 

Lovisa och Johanna körde The Pink Lady (en illrosa fyrhjuling) en sväng för att visa mig och jag kan lova att jag stod och vrålade... Himmel och pannkaka vad de kööööööööööööööörrrrrr... =) Vilka vilda syskonbarn jag har... Hihihi... Men tuff nog att åka med det var jag inte denna gången...

 

En trevlig fredagskväll var snart slut och lördagen inleddes med en mysig Lovisa som kröp ner jämte mig i sängen en liten stund... Johanna hon ville hellre spela Wii än att mysa med moster Monika... =) Mamma skulle dyka upp vid 10 snåret för att sätta in kalkonen i ugnen... Ja ni läser rätt, det skulle vara kalkon till middag för att fira Johanna och även mamma som har fyllt år...

 

När det var fixat så åkte vi in en sväng till Bredaryd och besökte Smålänningens Marknad.. Där shoppade jag loss till Älsklingens nya kök... Ska jag kunna laga mat hos honom så måste jag ju ha rätt redskap... ;-) Köpte även ett par svarta jeans till min syster, det var rea och hon var jättefin i dom... och hon unnar sig så sällan nåt till sig själv... det är alltid tjejerna och Pelle som får i första hand...

 

Hemma igen så fortsatte vi att förbereda för middagen... På dagens gästlista stod det: LillMia, Jonas, Jossan och lilla bebisen Elina 3,5 månad och Leif.... Så då var det fullt hus igen... =) Hela dagen var riktigt trevlig och på eftermiddagen så var vi ute och lekte "Hela havet stormar"... Hahaha, galet kul och alla verkligen var med.. Jag gick inför att knuffa bort LillMia, men det gick ju sådär... Fniss... Men kul hade vi!!!

 

Inne så lekte vi nåt sen som heter "Norsk hingst" som tjejerna har lärt sig i skolan och det var riktigt kul det oxå...man skulle komma på olika saker och skriva ner dom på ett papper i den bokstav som kom upp... Hahaha... tala om nollställd i hjärnan!!! ;-)

 

På kvällen så blev det lite hämtmat och en massa tjatter... Jonas bytte antivirusprogram på min dator och dessutom så fixade och trixade vi så att jag kunde uppdatera min mobiltelefon oxå... dessvärre så kunde jag inte lägga tillbaka alla mina söta sms som jag fått av mitt hjärta, i telefonen... de finns på minneskortet men de går inte att få in i telefonen igen... =( SKRUTT OXÅ!!!

 

Dessutom så har jag ju bebismyst en massa oxå... Åhh vad små bebisar är gulliga!!! och luktar gott gör de ju oxå...

 

Söndagen gick i lugnets tecken... Vi var hos mamma och åt middag, Biff med stekt lök, potatis och sås... MUMS vad gott!!!  Tjejerna följde med Anne till Gnosjö på invigning av ett ridhus dit Anne skickade två av sina hästar när hon slutade med ridskolan... Så vi fick en lugn eftermiddag, visade mamma hur Mias gamla mobil funkar så att hon kan låna den ett tag.. sen var vi ute i trädgården och lekte lite med Rambo innan det var dags att åka hem igen... Väl hemma så blev det en äppelpaj gjord och den var färdig lagom tills Anne kom hem med tjejerna...


När Pelle åkt till jobbet så fick jag äntligen se "Australia"... Gud vilken bra film!!!


Efter filmens slut och tjejerna hade somnat så fick jag och syster en stund för oss själva... så då blev det beställning ur tjejernas jultidningar och sen lite ljus och en Ängel till min syster beställd från PartyLite...


Och idag vaknade jag med en sån huvudvärk att hela huset snurrade och jag mådde såååå illa... Kunde inte stiga upp och göra mig iordning... Mamma ringde och undrade vart jag var och när jag skulle komma till henne för en fika... och Giovanna messade och vi bestämde att jag skulle hämta henne i Gislaved vid 15 tiden så att jag skulle hinna hem till buggkursen... för hur ont i huvudet jag än har så kan jag ju inte missa den... ;-)


Mia hade fixat några saker till mig från jobbet så jag mötte upp henne och tjejerna i Bredaryd innan jag åkte vidare mot Gislaved...


Skönt med sällskap hem i bilen...


Väl hemma var det bara att äta lite kalkon från i lördags, byta kläder och ge sig av mot NOSD!! En riktigt rolig kväll på buggkursen....


Och nu sitter jag här i soffan och somnar snart... Riktigt trött är jag och huvudvärken är inget kul...


Längtar efter min älskling, nu är det över 2 veckor sen vi sågs och han skrev igår att han minsann hade Monika-abstinens... ;-) så det är inte bara jag som längtar och saknar... SKÖNT!!!


Så nu säger jag natti natti, sov gott och dröm söta drömmar... för det ska jag göra..


Puss och kram från mig... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards