Alla inlägg under juli 2008

Av Monika - 30 juli 2008 14:56

... på Bomullsfabriken med Cissi....


Innan det vart en kväll på Bomull så jobbade jag på jobb nr 2, bara 3 timmar men det är ändå så att man ska jobba... så idag har jag jobbat 11 dagar på rad  och jag ska jobba ända till klockan 15 på söndag innan jag får vara ledig på måndag...


Gissa om jag kommer att vara trött då!!!!


Japp, visst åkte vi och lyssnade på Kalle Baah och Governy Andy på Bomull och det var riktigt trevligt att bara vara jag och Cissi... Vi satt och pratade en massa och jag drack ett par cider... det var gott i sommarvärmen...=)

Skönt att kunna slappna av en stund och titta på folk... men tankarna på sötisen snurrar hela tiden...=( Varför kan dom inte försvinna så att jag kan få må bra igen... Orkar inte må så här...


"you are my angel and you light up" 


Kram kram...

Av Monika - 28 juli 2008 15:32

... kom i brevlådan idag... =)


Jag har blivit inbjuden till lillgrodans barndop i Kimstad kyrka den 23/8 klockan 11...

Anna Meja Valentina... en söt tjej ska ha söta namn....


Det gjorde mig jätteglad att få den äran att vara med vid en så fin högtid...


Hmm nu måste jag ju köpa en fin present till henne från "tant Monika";-)


Kram kram...

Av Monika - 26 juli 2008 11:54

... det blev... =) hihihi...


Jag och Jeanette tog min lilla racerpolo till den stora metropolen Finspång där Kalle Baah skulle spela framåt natten... Vi åkte tidigt för att njuta av en pizza och något gott att dricka... men inte hittade vi väl någon öppen pizzeria i den stan... Så vi hamnade på ett ganska folktomt Kristallen där vi efter en stunds tittande på sommarmeny bestämde oss för att äta en planka... Och eftersom att kvällen var ung och det skulle dröja minst 6 timmar innan vi skulle styra kosan hemåt så tog jag en kall cider till maten... Åh gissa om det var gott...


Jeanette som aldrig har varit i Finspång tittade på de folktomma gatorna och undrade vart folket höll hus... =) mmm det kom en och annan och passerade, särskilt såna med Jeanettes favorit, vita tubsockar i sandaler... ;-) Hahaha det är bland det värsta hon vet... så nu undrade hon vart jag hade tagit henne... Fniss...


Vi satt i några timmar på Kristallen och det började ramla in folk, den ena efter den andra och vi fick skratta en hel del... Bäst var han med jätteölmagen och en svart t-shirt där det stod på ryggen "RAGGARE FOREVER" och nåt med Eddie Meduza på magen... ;-), dessutom så gjorde han massa konstiga ljud när han satt med sitt glas i handen och vi låg nästan dubbla över bordet av skratt... Kristallen skulle under kvällen ha karaoke och efter en stund så sa "raggarn" att han skulle gå in och kolla om det fanns nån låt med Eddie som han kunde sjunga... Det var nästan så att vi övervägde att stanna och lyssna på karaoken istället för Kalle Baah....;-)


Efter ett par och någon timme så gick vi ner till No1 eller Ettans som det oxå kallas och ska vänta på att reggaegrabbarna kliver upp på scenen... Den första jag ser när jag kliver in på området är min kollega Martin på jobb nr 1, han har druckit några öl och känner inte igen mig förrens jag står precis framför honom... Hahaha... Hälsar på hans fru som inte ser lika glad ut...


När vi "minglar" omkring inne på området i väntan på Kalle B så ringer det i min mobil och jag blir glatt överraskad när det är söte David;-) som ringer... Undrar vad jag gör och säger glatt att han oxå är i Finspång så han letar reda på oss och pratar en stund...

Äntligen kliver de upp på scen och vilket gung det blir på en gång... ;-) det är så bra, Governy Andy gästspelar oxå... Efter ett tag så kommer David och gungar med oss... Det är nog inte hans favoritmusik men han gillade Governy Andy...

Sa till honom att han skulle följa med oss på Augustifesten och lyssna på Roxanne, då blir det drag, dricka och tunggung i benen...;-) Då ska han få se på bra band... Sen fick han mig att börja skratta då han trodde att Roxanne var ett dansband... Fniss, det skulle grabbarna veta... Hahahaha...

David och hans kompis Nicke ska åka till Turkiet och hälsa på Linda och jag blev så avis... Frågade om jag inte kunde få packas ner i hans resväska... =) hade varit så skönt att komma bort en stund...


Efter spelningen så var vi lite hungriga igen och tog oss lite nattamat i korvlådan som ligger utanför Ettans... Så nu har jag ätit så mycket under denna fredag som jag har gjort på några dagar under de tre senaste veckorna...=( inget bra...


En färd hem i racerpolon och lämna av Jeanette hemma hos henne och hem till mig för att sova lite innan det var dags att jobba kvällspass på jobb nr 1...


Jobbar i stort sett varje helg nu i några veckor så det blir inte mycket party för mig denna sommaren... och inget njutande av solen då jag bara sitter inne framför en dator...


"You are my angel and you light up"...

har försökt att inte tänka på sötisen idag men det är så svårt... saknar honom som fan rent ut sagt...


Kram från mig, som snart vill ge upp...


Av Monika - 25 juli 2008 15:20

... och snart har ännu en jobbig vecka utan sötisen gått... Han ringde en sväng i måndagskväll, annars så har jag inte pratat med honom.... =( och denna helgen har han besök från sin hemstad så då kommer han inte höra av sig till mig... Saknar honom så jättemycket...


Idag är jag inne på arbetsdag nummer 6, bara 9 kvar innan jag har en helledig dag igen... Är jag ledig från jobb nr 1 så jobbar jag på nr 2 istället... PUST! Inte konstigt att man är sliten... Men samtidigt så vill jag inte sitta hemma, tänker bara på sötisen då...


Denna veckan har solen, den underbara solen kommit igen och vad gör jag.. Jobbar... Har aldrig varit så vit någon sommar som jag är nu... Försökte sitta på balkongen en stund i onsdagskväll, jag har kvällssol, men det var som en bastu... Inget som fläktade och jag höll på att svimma när jag pratade med Jeanette... Så det var bara att gå in i lägenheten och slå sig ner i soffan... Så det vart inte så mycket färg i ansiktet där inte...


Tänkte att jag skulle få sova ut en dag denna veckan (har ju inte sovit ordentligt sen sötis gjorde slut) då jag inte började förrens klockan 17 i går på jobb nr 2 så jag tog en av mina sömntabletter så att jag skulle få sova, men det tror ni väl inte att jag fick... =( Nejdå, konstiga drömmar och orolig sömn som gör att jag sover över hela dubbelsängen... Så då blev man inte utsövd den natten heller... och inatt har jag nog bara sovit mellan 2 och 3 timmar... =( jag börja känna hur den där väggen närmar sig igen... Trött, nere, huvudvärk, biter ihop käkarna omedvetet så att det gör ont och vill egentligen bara krypa ihop någonstans och få vara i fred... Men det går ju inte...


Har pratat med Cissi oxå, den 23/8, under Augustifesten, så har de bokat bord på Charlies för grillbuffé så då ska jag och Jeanette hänga på och äta lite gott och dricka massor av gott... sen blir det party på stan och lyssna på reggae... =) tunggung i benen...


Ska försöka åka ut till Cissi någon dag nästa vecka och leka med söta Emilia och träffa lillgrodan oxå... Hon börjar ju bli stor nu...


Ikväll ska jag och Jeanette åka och lyssna på Kalle Baah så då blir det lite tunggung i benen.... men jag ska köra då jag jobbar hela helgen... fast det hade varit gott med en cider i värmen... Dricka och glömma för en stund...


"You are my angel and you light up..."


Kram från en sorgsen mej...


Av Monika - 20 juli 2008 16:17

... och ska försöka orka blogga lite...

Mitt liv har inte varit och är tyvärr inte så roligt som sista jag gången jag skrev... Kanske kommer jag att skriva tillbaka lite om vissa dagar men det är inget jag kan lova just nu... Jag tar en timme och kanske ibland en hel dag i taget men mer är det inte just nu... =(

Vill inte vara med längre, men försöker ändå... Känner mig så deppig...


För snart tre veckor sedan så sa min älskade sötis att han inte hade tillräckligt med känslor för mig utan han vill att vi ska vara kompisar istället... Jag blev helt knäckt för jag har verkligen fallit stenhårt för honom... Han är alldeles underbar och hur mysig som helst med sina små tokiga grejer han gör... =) Vad ska jag nu ta mig till???? Detta var andra veckan in på min semester och jag kunde varken sova eller äta på hela den veckan... Dessutom så hade jag arbetspass på jobb nr 2 som jag var tvungen att reda ut... Jobbigt att sitta och vara trevlig mot massa folk när man bara vill försvinna från detta jordklot... Jag orkade verkligen inte prata med någon, den enda som jag pratade med var Jeanette... hon lyssnade på alla mina tårar och bara fanns där... hon messade när hon var på jobbet och ville bara kolla så att jag var okej...


Sötisen och jag bestämde att vi inte skulle höras på några dagar för att han skulle få tid att känna efter, men efter 2,5 dag så stod jag inte ut längre utan var tvungen att ringa honom... Ingenting hade ändrats, han sa att han tycker om mig jättemycket och att han saknar mig men inte på det viset som jag vill att det ska vara... Vi hade sedan tidigare bestämt att vi skulle träffas på lördagskvällen för att prata men jag fick ett mess att han hade blivit sjuk och behövde åka hem och sova efter jobbet... Så det blev ett kort samtal på kvällen i telefon istället...


På söndagen så packade jag ihop mig och min lille Reggae i bilen och åkte hem till småland för att ha min sista semestervecka hos min familj... Men jag som alltid längtar hem till barnen och lugnet ville verkligen inte åka hem heller... Och det var en jobbig känsla... Reggae fick bo i mammas lilla lägenhet under veckan och jag var hos min syster på landet... Hela veckan så försökte jag hålla minen glad men det gick inte alltid...


Hann med att träffa Lena och hennes små tjejer en sväng i Apladalen och för en fika på Stigs på Kärnan... Barnen var som alltid supersöta och vill leka och visa hela tiden... Busfrön.. Lena som är en av mina närmaste och äldsta vänner känner mig väl och väldigt orolig för hur jag mår nu... Men hon vet att jag klarar mig igenom det här oxå, även om det är jobbigt...


Sen var det en sväng till Södra Unnaryds marknad med syrran och tjejerna, både jag och Lovisa vart åksjuka =(, men det blev bättre på kvällen igen... Sen var vi i Gislaved och hälsade på Jonas och Jossan i huset, LillMia var där med sin kompis och städade...


En dag så var jag och syrran och tjejerna i Jönköping, min syster skulle på läkarbesök och sen gjorde vi A6... Det var lite smått roande att se hur Lovisa, 10år, skulle shoppa kläder för sitt presentkort hon fick när hon fyllde år... Det var provhytt och modevisning på hög nivå =), ja lilla Johanna fick oxå handla lite kläder... de var så malliga.. Jag fyndade lite oxå, har länge velat ha en ny klocka och tycker ju mycket om STORMs klockor... Gissa om jag blev glad när jag kunde köpa en fin klocka med lite bling på för hela 349 kronor och den egentligen skulle kosta 1200 kronor...


Sen var det en dag för Jonas och Jossans flyttlass, jag fick sova länge med tjejerna medans syrran och Pelle hjälpte till att bära grejer till lastbilen... Sen kom hon hem och hämtade mig och tjejerna så åkte vi till Gislaved och hjälpte till att bära in och packa upp lite... Så försvann hela den torsdagen oxå..


På fredagen så skulle min moster Britt och min älskade lilla mormor komma ut och hälsa på och prata lite skit men det slutade tyvärr så illa att mormor blev inlagd på sjukhus för hon hade ramlat och krossat hela armen från armbågen upp till axeln på höger sida... Så jag och syrran fick sätta oss och åka in till sjukhuset i Värnamo istället för att ha en lugn och mysig hemmakväll... =(  Mormor kunde sedan inte opereras förrens på söndagskvällen men allt gick bättre än förväntat... PUST vilken tur...


Jag åkte tillbaka hem till Norrköping på lördagen då min syster och hennes familj åkte till Karlshamn för att ha semester och ha kul på Östersjöfestivalen...


På söndagen så fyllde sötisen år och jag åkte hem till honom och hängde en paket från MQ och tre mörkröda rosor på hans dörr, jag ville ju så gärna ge honom det... Jag visste att han jobbade till tre så jag försökte åka så att paketet inte skulle hänga förlänge på dörren och bli stulet.... Sen skyndade jag mig ner och skulle åka hem igen men då kom han hem från jobbet så jag mötte honom på trottoaren.... Usch det var jobbigt, jag har verkligen mer känslor för honom än jag trodde... Då hade jag inte sett honom på över två veckor... Pratade några minuter och fick krama honom lite och en grattispuss på munnen fick jag ge honom... Sen gick jag till min bil och tårarna strömmade nerför kinderna... FAN jag vill inte att det ska vara så här... Jag vill ha sötisen i mitt liv mer än som bara en kompis...

Sötisen messade sen och tackade så jättemycket för pikétröjan och blommorna jag köpt... 


Har under veckan haft kontakt med sötisen med jämna mellanrum, berättat att jag har kommit fram till småland, kommit hem från småland, berättat om min lilla mormor och lite allmänt... Jag får ringa när jag vill men nu känner jag mig så ivägen..


Sen en vecka tillbaka så har jag börjat jobba igen, skönt att inte sitta hemma och fundera hela tiden men samtidigt så är det inget kul på jobbet då denna avdelning ska stängas och alla ska byta jobb... Jag har fått mitt varsel och slutar jobba den 29/8... sen ska man fajtas med den underbara arbetsförmedlingen igen... =(


SAKNAR och LÄNGTAR så det gör ONT!!!! Kom tillbaka, snälla...


Kram från en sorgsen Mockla


Alla ni kompisar, ni vet vilka ni är... Tack för att ni orkar med, stöttar och finns... och att ni låter mig vara den jag är...

Av Monika - 18 juli 2008 17:56

... i S:t Anna kyrka med Peter Johansson och Matilda Hansson...


Helt underbart fantastiskt.... Vad duktiga de är... Matilda fick mig att rysa när hon sjöng och Peter han är ju bara helt suverän...


Kände när de började konserten med Elton Johns "circle of life", så mäktigt, att det här kan bara bli bra...


Det var en blandning av  bland annat Elton John, Taube, Björn och Benny och Ted Gärdestad...


Ser redan fram emot nästa sommars konsert, som förmodligen kommer att bli helt fantastisk den oxå...


Något som alla borde lyssna på...


Tårarna fanns i ögonvrån hela tiden, tänk om jag hade fått uppleva detta med sötisen... Fast det är ju inte hans musikstil, men ändå...


Kramis från mig...

Ovido - Quiz & Flashcards