Direktlänk till inlägg 26 juli 2008

Vilken kväll...

Av Monika - 26 juli 2008 11:54

... det blev... =) hihihi...


Jag och Jeanette tog min lilla racerpolo till den stora metropolen Finspång där Kalle Baah skulle spela framåt natten... Vi åkte tidigt för att njuta av en pizza och något gott att dricka... men inte hittade vi väl någon öppen pizzeria i den stan... Så vi hamnade på ett ganska folktomt Kristallen där vi efter en stunds tittande på sommarmeny bestämde oss för att äta en planka... Och eftersom att kvällen var ung och det skulle dröja minst 6 timmar innan vi skulle styra kosan hemåt så tog jag en kall cider till maten... Åh gissa om det var gott...


Jeanette som aldrig har varit i Finspång tittade på de folktomma gatorna och undrade vart folket höll hus... =) mmm det kom en och annan och passerade, särskilt såna med Jeanettes favorit, vita tubsockar i sandaler... ;-) Hahaha det är bland det värsta hon vet... så nu undrade hon vart jag hade tagit henne... Fniss...


Vi satt i några timmar på Kristallen och det började ramla in folk, den ena efter den andra och vi fick skratta en hel del... Bäst var han med jätteölmagen och en svart t-shirt där det stod på ryggen "RAGGARE FOREVER" och nåt med Eddie Meduza på magen... ;-), dessutom så gjorde han massa konstiga ljud när han satt med sitt glas i handen och vi låg nästan dubbla över bordet av skratt... Kristallen skulle under kvällen ha karaoke och efter en stund så sa "raggarn" att han skulle gå in och kolla om det fanns nån låt med Eddie som han kunde sjunga... Det var nästan så att vi övervägde att stanna och lyssna på karaoken istället för Kalle Baah....;-)


Efter ett par och någon timme så gick vi ner till No1 eller Ettans som det oxå kallas och ska vänta på att reggaegrabbarna kliver upp på scenen... Den första jag ser när jag kliver in på området är min kollega Martin på jobb nr 1, han har druckit några öl och känner inte igen mig förrens jag står precis framför honom... Hahaha... Hälsar på hans fru som inte ser lika glad ut...


När vi "minglar" omkring inne på området i väntan på Kalle B så ringer det i min mobil och jag blir glatt överraskad när det är söte David;-) som ringer... Undrar vad jag gör och säger glatt att han oxå är i Finspång så han letar reda på oss och pratar en stund...

Äntligen kliver de upp på scen och vilket gung det blir på en gång... ;-) det är så bra, Governy Andy gästspelar oxå... Efter ett tag så kommer David och gungar med oss... Det är nog inte hans favoritmusik men han gillade Governy Andy...

Sa till honom att han skulle följa med oss på Augustifesten och lyssna på Roxanne, då blir det drag, dricka och tunggung i benen...;-) Då ska han få se på bra band... Sen fick han mig att börja skratta då han trodde att Roxanne var ett dansband... Fniss, det skulle grabbarna veta... Hahahaha...

David och hans kompis Nicke ska åka till Turkiet och hälsa på Linda och jag blev så avis... Frågade om jag inte kunde få packas ner i hans resväska... =) hade varit så skönt att komma bort en stund...


Efter spelningen så var vi lite hungriga igen och tog oss lite nattamat i korvlådan som ligger utanför Ettans... Så nu har jag ätit så mycket under denna fredag som jag har gjort på några dagar under de tre senaste veckorna...=( inget bra...


En färd hem i racerpolon och lämna av Jeanette hemma hos henne och hem till mig för att sova lite innan det var dags att jobba kvällspass på jobb nr 1...


Jobbar i stort sett varje helg nu i några veckor så det blir inte mycket party för mig denna sommaren... och inget njutande av solen då jag bara sitter inne framför en dator...


"You are my angel and you light up"...

har försökt att inte tänka på sötisen idag men det är så svårt... saknar honom som fan rent ut sagt...


Kram från mig, som snart vill ge upp...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards