Alla inlägg under september 2011

Av Monika - 19 september 2011 23:37

... efter en lång jobbarhelg är jag minsann nu...


Tänkte mest slänga in några rader här och säga hej... =D


Har försökt att orka fixa lite här hemma innan och efter jobb hela helgen och idag när jag slutat vid 13 så gick jag hem och började röja lite till... =S För ikväll skulle ju min lilla mamma anlända!! =D


Så jag plocka och plocka, damma, dammsög och torka golv... Diska lite och så dära... Snart så ringde min syster och undrade vart de skulle ta vägen då de stod utanför Stena i V-mo men kunde inte se Håkans lastbil... och jag som inte bott i V-mo på över 8 år kommer ju inte ihåg adresserna där nere... snart så visade det sig att de var vid fel Stena och fick i ilfart åka till rätt adress och där hittade de lastbilen och chauffören som mamsen skulle åka med... =) åsså var hon på G uppåt!!


Förresten, om ni nu tycker att jag verkar ha det stökigt och så dära här hemma så beror det på att det fortfarande står flyttkartonger lite här och var och allt plock beror på att jag nu tar tag i sånt som hade behövts göras när renoveringen var klar... så som att spika upp tavlor och dylikt... men jag har inte orkat, inte brytt mig och inte velat göra nåt heller... men nu kommer hösten så jag får väl försöka göra höstmysigt här, så gott det går i alla fall... och nu har jag mamma som smakråd oxå!!


När knappa 3 timmar hade gått så ringde mamma och sa att de snart var framme så jag fick veta vart jag skulle hämta upp henne och satte mig i bilen för att åka dit... Kom fram precis när de klivit ut ur hytten så det var riktigt tajmat... =) En pratstund med Håkan och mamma sen åkte vi till Hageby och Håkan vidare mot slutdestination, med vissa stopp innan... Och lite avis på honom är jag för i morgon får ju han träffa min kärlek...


Mamma och jag besökte McDonalds en sväng och sen i på HC för att kolla utförsäljningen på Outleten... Mamma fyndade en fin tröja till sig och jag fyndade 2 jättefina tröjor till mosters lilla pärla!! =D


Sen hem för rundvisning av min lägenhet och en först lite blyg Reggae visade sig sen från sin fina sida när han kröp ihop jämte "mormor" i soffan... =) Efter "Ensam mamma söker" och "Det okända" på Tv så pratade vi lite tavelupphängningsråd och så där...


Hann även ringa kärlek och berätta att allt gått bra för mamma och Håkan på väg hit... =)


Förresten så får jag även hjälp på torsdagkväll utav bästa J att borra i mina betongväggar så jag får upp diverse hyllor och ljusstakar här... =D


Nu är det natten för mig, när mamma är i närheten så måste man ju stiga upp tidigt... ;-)


Puss och kram från mig!!


Längtar efter Viby- och Bäckegårdsfolket nu!!! <3<3<3

Av Monika - 16 september 2011 00:59

... ja det kan man väl minst sagt säga... eller skriva... har tänkt en längre tid nu att jag ska börja blogga igen... skriva av mig lite och kanske må lite bättre... för det gör jag ju när jag får skriva av mig...


Men jag är ju så fruktansvärt trött hela tiden... precis som ungefär när jag skrev mina sista inlägg...


Förhoppningsvis så kommer jag igång igen och då ska jag uppdatera vad som har hänt och kanske inte hänt i mitt liv sen i våras när jag var här sist... SUCK... det blir en hel del att skriva skulle jag tro... ;-)


Just nu sitter jag här i soffan, glor lite på tv och har en myskatt jämte mig... skulle behöva sova då jag ska jobba hela helgen men oxå för att jag har massor att fixa om jag nu ska få besök nästa vecka... vet ju inte helt klart än hur det blir... men mitt hjärta har i alla fall hjälpt till med skjuts hit... =) TACK älskling!! <3<3<3


Helt ärligt så har jag inte kommit nånstans här i lägenheten sen jag flyttade hit, har varken haft ork eller lust att fixa nåt... Nu hoppas jag dock att jag ska kunna ta tag i det hela lite igen...vill ju ändå trivas här typ... eller liksom... Kanske kan jag snart dessutom få hjälp med att få upp lite hyllor på väggen och min älskade väggljusstake... eftersom det är betongväggar är så är det ju inte bara att sätta upp heller... =( annars så hade jag ju fixat det ganska så  mycket själv... men det gör jag ju inte eftersom jag inte har någon sån borr heller... Men snart så kanske... och då kan alla mina saker hitta sina platser iegn... eller kanske nya platser... man måste ju förnya sig lite... ;-) har bestämt mig för att rensa ut lite saker medans jag plockar här...


Skulle behöva lära mig sälja saker på Tradera eller få tid att stå på nån loppis nånstans... sälja av lite saker och tjäna ihop lite pengar... =)


Som sagt, det har ju hänt lite här, men högst på listan står nu att få mina glasögon igen då de gick sönder när jag var i Västerås på äventyr och sen behöver jag 4 nya vinterdäck till bilen oxå... har kört med begagnat länge nu och i vintras så hade jag oturen med 3 av däcken... =(


Den senaste veckan har jag sörjt, med hela HockeySverige och med Stefan Livs familj!! Helt ofattbart att han är borta... =( Så sorgligt och hemskt att nåt sånt ska kunna hända... Mina tankar går hela tiden till hans familj och hans vänner... <3<3<3

Ska se om jag inte kan få in ett inlägg som Leif Boork skrev häromdagen... det stämmer så väl det han skrev!!


Med vikten går det åt pipsvängen... =( denna veckan skriver jag checklista och mejlar till Therese.... måste komma igång igen nu och det går mest uppåt på vågen... GODIS är alldeles för GOTT och jag har absolut ingen som helst karaktär... =( Men häromdagen så hittade jag ett erbjudande som fattiga jag inte kunde säga nej till... så snart ska det dansas ZUMBA här framför tv:n... =D när man inte har råd med träningskort så får man lösa det sälv!! Så då kanske motivationen kommer tillbaka oxå... Har ju en crosstrainer här hemma som bara samlar damm och det ärju ganska onödigt när den är till för att användas... dessutom så har jag både en bra cykel att använda och bra skor att ge mig ut i promenad i... Varför är det då så svårt??? har till och med blivit så modern att jag laddat ner en app i iphonen så jag kan mäta mina rundor som jag cyklar eller går... Dessutom så är ju buggkurserna igång igen... 2,5 timme bugg varje tisdag i 12 veckor... Me like a lot!!!


Ska bara sälja mina röda buggskor så jag kan ha råd att köpa ett par nya.... de röda är för smala nu när jag har så ont i foten...


Så om ni är intresserade så finns det ett par svart/röda Lindy Hop skor av märket Anniel i storlek 37 till salu... Endast 500 kronor!!! Nypris är 680 kronor och de reas ut på dansskor.se för 575 kronor... jag har bara testat dem ett par gånger på buggkurs så de är näst intill splitternya!! =D 


Åhhh nu är klockan alldeles för mycket... Dags att sova!!!


Kudden ropar på mig och jag längtar dit!!


Natti natti till Er som läser detta nu och Godmorgon till Er som lser detta när ni vaknar!! (Om det nu är någon som läser detta förstås??)


Puss och kram från mig...


Hoppas på återseende snart igen!!

 



Ovido - Quiz & Flashcards