Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Trött i mössan...

Av Monika - 19 september 2011 23:37

... efter en lång jobbarhelg är jag minsann nu...


Tänkte mest slänga in några rader här och säga hej... =D


Har försökt att orka fixa lite här hemma innan och efter jobb hela helgen och idag när jag slutat vid 13 så gick jag hem och började röja lite till... =S För ikväll skulle ju min lilla mamma anlända!! =D


Så jag plocka och plocka, damma, dammsög och torka golv... Diska lite och så dära... Snart så ringde min syster och undrade vart de skulle ta vägen då de stod utanför Stena i V-mo men kunde inte se Håkans lastbil... och jag som inte bott i V-mo på över 8 år kommer ju inte ihåg adresserna där nere... snart så visade det sig att de var vid fel Stena och fick i ilfart åka till rätt adress och där hittade de lastbilen och chauffören som mamsen skulle åka med... =) åsså var hon på G uppåt!!


Förresten, om ni nu tycker att jag verkar ha det stökigt och så dära här hemma så beror det på att det fortfarande står flyttkartonger lite här och var och allt plock beror på att jag nu tar tag i sånt som hade behövts göras när renoveringen var klar... så som att spika upp tavlor och dylikt... men jag har inte orkat, inte brytt mig och inte velat göra nåt heller... men nu kommer hösten så jag får väl försöka göra höstmysigt här, så gott det går i alla fall... och nu har jag mamma som smakråd oxå!!


När knappa 3 timmar hade gått så ringde mamma och sa att de snart var framme så jag fick veta vart jag skulle hämta upp henne och satte mig i bilen för att åka dit... Kom fram precis när de klivit ut ur hytten så det var riktigt tajmat... =) En pratstund med Håkan och mamma sen åkte vi till Hageby och Håkan vidare mot slutdestination, med vissa stopp innan... Och lite avis på honom är jag för i morgon får ju han träffa min kärlek...


Mamma och jag besökte McDonalds en sväng och sen i på HC för att kolla utförsäljningen på Outleten... Mamma fyndade en fin tröja till sig och jag fyndade 2 jättefina tröjor till mosters lilla pärla!! =D


Sen hem för rundvisning av min lägenhet och en först lite blyg Reggae visade sig sen från sin fina sida när han kröp ihop jämte "mormor" i soffan... =) Efter "Ensam mamma söker" och "Det okända" på Tv så pratade vi lite tavelupphängningsråd och så där...


Hann även ringa kärlek och berätta att allt gått bra för mamma och Håkan på väg hit... =)


Förresten så får jag även hjälp på torsdagkväll utav bästa J att borra i mina betongväggar så jag får upp diverse hyllor och ljusstakar här... =D


Nu är det natten för mig, när mamma är i närheten så måste man ju stiga upp tidigt... ;-)


Puss och kram från mig!!


Längtar efter Viby- och Bäckegårdsfolket nu!!! <3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards