Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Fortfarande vaken så nu passar jag på...

Av Monika - 6 april 2011 23:05

... att skriva här... =)


Har ju tänkt skriva de senaste kvällarna oxå, men är ju så trött att jag har somnat i soffan och vaknat helt groggy mitt i natten för att bara förflytta mig över till sängen...


Måndagen försvann i ett kick... Öppnade och som ICKE morgonpigg så var det lite trögt att komma igång  med alla bestyr som ska hinnas med innan öppningen... Mycket som ska fixas... =S Men det hann jag ju med det oxå... Jobbade till 14 sen var jag kvar en liten stund innan jag gick hem för att göra mig iordning inför kvällens möte och senare Viktis i K-holm...


Hade varit skönt att sova lite men så blev det inte... Först på plats på jobb nr2 inför schemamötet men snart dök J, L och J upp oxå... Hmm blev inte som jag hade tänkt mig... endast 2 extrapass på 4 veckor... =S jag som verkligen behöver pengar... Bara att hoppas att det blir fler pass nästa gång... =)


Efter mötet så drog jag och Racerpolon till K-holm för en dejt med vågen... Ingen trevlig dejt dock... =( PLUS hela 1,7 kg... som jag misstänkte... eller jag trodde ju att det skulle vara lite mer... men jag som i vanliga fall väger mig på lunchen och inte på kvällstid... hade ju hunnit äta lite oxå innan det var dags att kliva på vågen så det gjorde väl sitt till... =( NEJ, NU ÄR DET RÅGADE MÅTTET ÖVERFULLT!!!! Skärpning Monika!!!


Hjälpte söta Therese med att skriva lite kort till hennes uteblivna medlemmar... ;-) Måste ju locka tillbaka dom igen!!!


Ringde hjärtat på vägen hem och fick även en liten pratstund med söta lillkillen... =D


Hemma här så satt jag och planerade att blogga men somnade i soffan... Fattar inte att jag ska vara så himla trött hela tiden!!! =(


Tisdagen försvann oxå snabbt, ett tidigt besök på VC Kungsgatan och sen lite "shopping"... Var inne på Smidestian och hittade så fina glas med Döskallar på... 3 stycken för hela 10 kronor... =) Det tyckte jag att jag hade råd med... =) Gissa vem som ska få dom!!????


Gjorde ett stopp på ÖB och Citygross innan jag åkte hem igen... Handlade det nödvändigaste och väl hemma igen så tänkte jag blogga än en gång... MEN jag somnade sittandes rakt upp och ner här i soffan... =S Trött eller trött?????!!!! Förstår ni nu hur jobbigt detta är!!!???


Vaknade med ett ryck och fick skynda mig ut i köket för att fixa lite mat... sen var det ju dags för kvällens 2 roliga buggkurser... =) Men först tänkte jag inte gå med tanke på hur trött jag är... men vet ju att jag blir glad för en stund i alla fall när jag får dansa av mig lite... =) Idag var Ann, Micke och Jannike där... Mattias saknades... Sen var Camilla och hennes Jörgen uppe där i andra ärenden så då fick jag träffa dom oxå!!! =D


Lillkillen ringde under tiden jag dansade så jag ringde både honom och hjärtat när jag hade tid... Längtar massor efter dom nu, men snart är det fredag igen!!! =D


Efter en dusch och lite sen kvällsmat så kan ni gissa vad jag gjorde... Japp helt rätt... SOMNADE i soffan... =S


Men först hann jag skriva ner allt jag ätit under dagen i min checkkalender för nu måste jag komma igång och vara duktig igen!!!


Idag blev det ingen sovmorgon heller... skulle vara hos Fredrika 10.15 hade tänkt att gå upp till henne men regnet öste ner och då kändes det inte så kul... så det blev bilen... Denna gången blev det vita tippar... var längesen jag hade det... =) Hon är så duktig!!!


En snabb visit på HC för att kolla om jag kunde hitta nåt linne på HM... vet ju precis vad jag vill ha men icke då... fanns inget... =( Skulle verkligen behöva nåt att ta på mig för just nu har jag inte mycket att välja på...


Hem igen för att fixa innan det var dags att jobba 17-20 på Close to you... Gissa vad jag gjorde då??!! =) Somnade i soffan igen... Jag är så trött på att vara trött... Vill ju vara pigg och alert och orka göra saker... som att komma i ordning i min lägenhet till exempel!!!


Upp och jobba 3 timmar, trevligt... Träffade söta M en snabbis... hon var bara inne snabbt och handlade... Jobbar på måndag igen gumman i fall du vill säga hej... =)


Nu har kvällen tillbringats med att titta på tv... Två nya serier som fått mig att fastna... "Blue Bloods" på 4:an och "Off the map" på 5:an... Ja givetvis utöver alla de andra serier jag följer... ;-)


Men nu börjar det nog bli dags för sängen... fast gissar jag rätt så hinner jag nog somna en sväng i soffan innan jag kommer dit... ;-)


Så natti natti därute!! Sov gott och dröm söta drömmar...


Och för er som läser detta när natten är över... GODMORGON!!! =)


Kramelikram från en trötter en här...


<3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards