Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Helt galen dag...

Av Monika - 31 oktober 2010 23:09

... på jobbet idag... =S

 

Eller vad säger du söta Maria!!! =D hahahaha... Hann du smälla av eller lugnade det ner sig efter vårat sista samtal... ;-)

 

Den ena kunden efter den andra var ju bara så himla konstig... Fattar inte hur folk är funtade egentligen!!??  Är det så bråttom att prick kl. 10 en söndagsmorgon stå och nästan rycka i gallret för att skicka pengar till sitt hemland som ska hämtas ut NÄSTA dag???  Eller att folk bara måste vara där kl. 10 för att spela när spelstoppet är kl. 15??? Jisses, NJUT av söndagsmorgonen istället!!!   Eller gubben som fråga om vi sålde frimärke... Ja svarar jag och undra om han vill ha ett... Näe säger han då.. okej... har ni mer än ett, undrar han... och jag säger ja, det finns kartor med 10 stycken på... Vill du ha en karta... och kunden dröjer med svar och sen säger han Näe... och jag bara känner att xy%()#¤<åäea=/&% och ser att kön bakom honom växer.... och efter ytterliggare en stund kommer det från kunden att jag kan ta fem... Ehhh jaha... fem frimärken eller fem kartor med frimärken??? HJÄLP!!!

 

Sen kommer en annan gubbe in till Maria och undrar om han kan lösa in sitt medlemskap på COOP hos oss på Pressbyrån???!!! Hmmm undrar just hur man tänker då??? Eller hon som skulle ha en SJ-biljett till Stockholm 17.33 och när jag efter mycket knappande på skärmen får fram att tåget är fullbokat och hon undrar om hon inte kan åka ändå... Samtidigt som hon håller på att disskutera nåt relationsproblem med sin kille i telefon... och jag säger en gång till att tåget är FULLBOKAT och hon undrar igen om hon inte kan åka i alla fall med det tåget!!! Hallå  eller!!!! och kön växer bakom henne... Stressfaktor på väldigt hög nivå!!!

 

Sen hinner jag inte mer än hem från jobbet så ringer Maria och säger att hon sprungit ifatt en snattare och att "kocken" kommit in med 4 matlådor till henne fast hon bara skojat med honom... Men han tyckte nog att hon behövde lite god mat... ;-)

 

Sen går det bara en stund så kommer det ett mess från Maria där det står: "När ska busskortet börja gälla? Igår. " Jag smäller av skrev hon... Hahahaha... ja varför vill man att busskortet ska börja gälla dagen innan... det går ju inte ens...

 

Ja skrattat har vi i alla fall gjort idag!!! =D Skynda skynda... Jalla jalla... En helt vanlig dag på jobbet...

 

Hemma ikväll så har jag upptäckt att jag har en diskbänk... ;-) Hjälp vad lat man kan vara, men ibland så orkar man ju bara inte... vill bara vara och inte göra nåt... Dags att börja ta tag i städningen nu så att det blir fint här igen...

 

Sen kanske det är dags att börja plocka i alla saker man har, slänga och kanske packa lite... för nu kan jag bara hålla tummarna att det dyker upp en billig tvåa till mig fortare än kvickt... Skrutt oxå, vill inte flytta från min mysiga lägenhet med burspråket i tv-rummet... Älskar ju det där stora fönstret!!!

 

Hmmm pratade med min älskade lillasyster innan ikväll oxå... försöker luska ut vad hon önskar sig... men det är inte så lätt... vet att hon önskar sig en ny matberedare då hennes har gått sönder... och sen vill hon ha lite kläder... och ja så dära... 

 

Pratade med lilla mamma oxå, men hon vet inte heller vad vi ska ge henne... Vi får helt enkelt prata ihop oss om det... 

 

Och två samtal med hjärtat idag oxå... Saknar honom som en tok nu... och då är det bara en vecka sen vi sågs... Suck vad jobbigt det är att inte kunna träffas oftare... =( Skulle ju helst vilja träffa honom varje dag.... och hans söta lillkille... men än så länge får jag drömma...

 

I morgon är det dags att vända blad i almanackan igen och då är det november... ännu en höstmånad på väg mot vintern... Kallt och kyligt... men när snön börjar falla så är det väldigt vackert... det säga att denna vinter ska bli värre än den som var... Det hoppas jag verkligen inte!!! Brrrrrr....

 

Nu ska jag krypa ner i sängen med Reggae, mysa lite och fly in i drömmarnas värld... hoppas att jag träffa mitt hjärta där... =)

 

Natti natti och välkommen min månad!!

 

Pusselipuss och kram från mig... =)

 

<3<3<3 Älskar, saknar och längtar... <3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards