Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Varför kan det aldrig gå så som jag vill...

Av Monika - 29 oktober 2010 23:30

... med nåt!! 

 

Fick ikväll ett besked som jag hade hoppats skulle vara positivt men icke!!! En ynka liten hjälp att klara av de kommande månaderna... Men icke sa nicke!! =(

 

Ja ja, en fredag med jobb hela kvällen... och lite pyssel innan dess... Har i alla fall lagat mat idag och fixat en lunchlåda till i morgon oxå när jag ska jobba hela dagen... 11-20.30 är passet i morgon... Så då missar jag Dansbandskampen... men men, det är ju bara att spela in så får jag titta på det när jag kommer hem... =)

 

Hjärtat är ute på After Work i kväll med sina jobbarkompisar.. Hoppas tt han har kul!!! =D Men samtidigt så kommer den där gamla bekanta magkänslan fram igen... Usch vad jobbigt!! och nu sitter jag här mitt i natten, borde sova men jag funderar lite på vad han gör...

 

Har man varit utsatt för tråkigheter förr så är det lätt att man börjar grubbla igen... Vet att jag kan lita på honom, men ändå... Tycker i alla fall inte om att få den här känslan i magen... Ska väl försöka sova i strax...

 

Ibland önskar jag att jag kunde vara som Reggae, helt bekymmersfri och bara kunna livsnjuta istället... Just nu ligger han ihoprullad som en liten boll jämte mig här i soffan... Tänk att få sova hur mycket som helst, när som helst  och sen få något tokryck och springa lägenheten runt i galen fart så mattorna flyger... =) Kura ihop jämte någon som älskar en oändligt och känna sig helt trygg... bli smekt och pussad på så det spinner högt och tydligt... 

 

Ja, en katt skulle man kanske blivit istället för en knäpp Monika... 

 

Om en vecka bär det av ner till Småland igen... Längtar så!!! Hoppas att det inte bara blir jag som åker utan att mina killar oxå följer med... men det är inget bestämt än och jag har en svag känsla över hur det kommer att bli... Men men... jag ska i alla fall åka ner för att fira min älskade lillasyster som fyller hela 35 år!!  Undra just bara vad hon önskar sig??!!

 

Och denna gången blir allt så mycket lättare när hon oxå kör Viktväktarna... =) Hon är såååå duktig och jag är så stolt över henne!! Så kanske kan jag klara en helg i Småland utan att det blir en massa plus på vågen!! ;-) För hos min syster så finns det alltid så mycket god mat!! och god fika!! 

 

Men först är det denna helgen med jobb som ska klaras av... Lördagar brukar vara full av folk och söndagar är det utöver kunderna även städdag... Pust!! Men det är ju bara att göra, inte att skjuta upp...

 

Nej, dags för sängen nu... hoppas att jag kan sova...

 

I morgon är det dags att vrida tillbaka klockan innan jag lägger mig så det är det skönt att få sova en timme längre... =D Me like!!

 

Saknar min älskling och saknar min vän Jeanette!!! Åh om ni ändå kunde vara här hos mig!!

 

Natti natti där ute och tack för att ni tittar in... =) Lämna gärna en kommentar eller hälsning!!

 

Kramelikramisar från en trött mig <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards