Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Skönt med en ledig dag...

Av Monika - 10 augusti 2010 23:30

... då man kan göra precis vad man vill....

 

Och det gjorde jag... =)

 

Sov ut länge, fast å andra sidan är det ju inte så länge med tanke på att jag inte kunde somna i natt då magen krånglade... =(

 

När jag väl vaknat till liv, drog upp rullgardinen och öppnade fönstret och kröp ner igen med min bok... =D så himla skönt att bara ligga och läsa... det är inte så ofta jag har ro till att läsa längre... jag som älskar att läsa.... Just nu på nattduksbordet så ligger Mons Kallentoft... har börjat läsa hans första bok nu " Midvinterblod"... Den är bra, men lite tungläst så här i början i alla fall... hoppas att den blir bättre... min favorit annars är ju Camilla Läckberg... Hoppas att jag snart kan köpa hennes senaste bok "Fyrvaktaren" oxå... =) Har bara en undran... ??? vad är skillnaden mellan vanlig pocket och storpocket????? Hmmm funderade på att beställa boken nämligen och då fanns den i de alternativen... Storpocket var dyrare... Men jag fattar inte riktigt vad skillnaden är... Hjälp någon???

 

Min kära littlesis ringde oxå idag... Pratade om ditt och datt... Vet nu mer bestämt att jag och förhoppningsvis mina killar åker hem sista helgen i september i alla fall när lilltjejen fyller 9 år... JAG kommer inte att missa det!!!

 

Sen slängde jag i färg i håret, diskade och röjde undan lite i köket... passade samtidigt på att starta tvättmaskinen... så lite  på min att-göra-lista hanns med idag... ja även handla och laga mat och slå in, fixa och trixa med hemlisarna som skickades till tjejerna i Småland idag... ;-) Hoppas att de blir glada när de kommer hem från semestertrippen med mormor!!!

 

Jeanettan ringde oxå ikväll... nu börjar det närma sig för möbelflytten och hon har massor att tänka på... stackarn!! men jag vill ju inte att hon ska flytta!!! =( ska i alla fall hjälpa henne på lördag!!!

 

Pratat med älsklingen oxå, får inte träffa honom förrens förmodligen på torsdagen på vår första semestervecka.... =(  Men jag är glad att jag får träffa honom då i alla fall... Han och lillkillen kommer ner för att vara med på Augustifesten!!! =D och på torsdagen är det ju RIX FM i Vasaparken så det ska vi lyssna på!!

 

Sen skulle jag ju vara med vid NOSD uppvisningsdans på lördagen men nu kan inte Micke, som jag skulle dansat med, vara med... =( så nu är jag utan danspartner.... Tråkigt, men jag förstår honom!!!

 

Så om jag nu ska dansa så måste jag hitta en ny danspartner, vilket inte blir det lättaste då jag inte är så säker på mig själv och mina buggkunskaper... =S Med Micke är det ju inga problem då vi går kurser ihop... Suck!!!

 

I morgon bitti är det dags igen!!! Invägning hos Therese!!! hoppas verkligen på minus på vågen... har ju svårt att skriva ner vad jag äter men har lite bättre koll nu, dessutom så har jag försökt att inte äta så mycket godis... Ska även köpa en stegräknare, Viktis egna som räknar Aktivitetspointsen oxå... =) Hoppas nu att det ger mig mer motivation att gå och promenera mera... Vill ju gärna få ihop bra  med dagliga steg!!! Ska försöka rapportera in dom här!!!

 

Gillar Therese skarpt!! Hon är full av energi och hon ställer motfrågor när jag velar!!! kanon!!! Tack för att du är en toppenkonsulent!!! =D

 

Känner verkligen att jag saknar mitt eget arbete jag hade när jag jobbade för Viktväktarna, det ger ju en motivation till tusen att jobba så... tänk om jag hade så gott om pengar att jag kunde jobba med det igen!!??!!! =S

 

Dessutom så blir jag glad när jag får små motiverande och frågande mejl på FB från Therese, det ger en liten kick det oxå!!! =D Som när jag hade köpt hem godis och hon då skrev att jag skulle slänga det i sopen och hälla diskmedel över det... ;-) ja då smakar det ju inget gott!!!

 

Nu är det dags för sängen, i morgon är det en lång dag... ska försöka ta min cykel till viktis och sen till jobbet!!!

 

Och på torsdag ska jag äntligen efter en väldigt lång tid träffa mina kära vänner Sandra och Kristina som jag jobbade ihop med på Polisen... =D Ska bli väldigt trevligt!!!

 

natti natti, sov gott och dröm sött!!! Trevlig resa till drömmarnas land som mina tjejer säger...


Kramisar i mängder och lite PIS... ;-)

 
 
Esroth

Esroth

13 augusti 2010 00:10

Kämpa på nu!! :-) KRAM!

http://esroth.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards