Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

Usch, dåligt samvete har jag... =(

Av Monika - 8 augusti 2010 20:42

Har inte varit här inne på evigheter och skrivit något... =(  Saknar det, vet att jag mår bättre av att få skriva av mig lite men jag har ju ingen ork...

 

Suck!!! Så här trött som jag är nu har jag inte varit på länge... Eller jo, det har hållt i länge kanske jag ska skriva istället... =S  Längtar efter lite ledighet nu så att jag kan få vila upp mig...

 

Har haft 2 veckors semester i sommar, den första vecka 23 och då var jag hemma i mitt älskade Småland och hos min älskade syster och familj... Min stora systerdotter fyllde 12 år, jag firade deras skolavslutning, var i Ullared och hann med att träffa mina gamla vänner hemma, Lena och Mia!! Var även och fikade med en gammal barndomsvän, Jessica och hennes dotter Wilma... Supersöt liten tjej på då 6 månader... =D även Jessicas syster Jennie med barn och deras mamma Britt-Marie var med, precis som min syster med barn och våran mamma...

 

Lite kul är det, jag och Jessica har gått i samma klass sen förskolan, ja nog även dagis... min syster och Jessicas syster Jennie har oxå delat hela skolgången och nu går faktiskt Systers stora Lovisa i samma klass som Jennies äldsta son... =) Bredaryd är inte så stort... =)

 

Ja i alla fall så var vecka 23 ingen vilovecka... Full fart från morgon till kväll... Nästa gång jag hade semester var vecka 28... de första dagarna så var jag själv, eller måndagen tillbringade jag hos bästa Jeanette... Vi lagade god mat, hon gör fantastiskt goda potatisar i ugn... Delar potatis  och morötter i mindre bitar, hackar och blandar i färsk dill, persilja och basilika... tror nog att det är lite salt oxå... och sen olivolja ringlat över och blanda ihop lite... in iugn!!! MUMS!!!!  till det så grillade vi fläskfilé och stekte upp lite kantareller som jag hade i frysen... Gottigt värre!!!  Till det lite sallad och bearnaisesås.... och CIDER!!! =D sen var hon även snäll och färgade till mitt hemska hår lite...

 

På onsdagen gjorde jag ett besök på Viktis, började hos en tjej som heter Therese veckan innan... hon gav mig lite spark i häcken och vågen visade nu -2,2 kg första vecka... =D (kan dock säga att veckorna efter det inte gått så bra,  men nu är jag på G igen...)

 

Vid lunch på onsdagen så kom äntligen mina killar ner från Västerås... =D Jippi!!! Några sköna semesterdagar i Småland skulle det bli... Trippen neråt började med ett stopp på Gokartbanan i Klinga utanför Norrpan.... Japp, killarnas sommarnöje... Köra så det ryker... =) sen blev det ett stopp vid Brahehus oxå och kolla in ruinen innan vi sen åkte vidare neråt... Väl framme så vart det kramkalas med mina favorittjejer, mosters tjejer är de bästa som finns!!!  Sen en presetation av lillkillen för min familj... och sen vart det fullt upp på barnen!!!  De lekte, hoppade studsmatta och badade i poolen... =) Japp, de fann varandra direkt!!! Precis som jag visste att det skulle bli...

 

Sen vart det några dagar med besök på High Chaparall, Gokartbanan i Anderstorp (japp, helt rätt i det ni läser... gasa och köra så det ryker... ;-)) grillpartaj med i stort sett alla "ungdomar" i familjen... Jag och mina killar, Syster med familj, Jonas, Jossan och lilla Elina, LillMia dock utan Robban som var sjuk och min kusin Anne med sin familj... SUPERKUL!!!!

 

Ja och så blev ju min älskling helt såld på grannens Pontiac!!! Fick provåka och provköra lite... ;-)

 

Hemfärd tidig lördagmorgon för att hämta min bil och sen vidare till Västerås och sen till B:s bror som fyllde 50... kalasdags, vilket var trevligt... =) sen en lugn söndag innan det var dags för mig att åka hem igen på måndagmorgonen för att först besöka tandläkaren och därefter börja jobba... =(

 

Japp, två fullsmäckade korta semesterveckor.... Orkar jag så ska jag blogga tillbaka och berätta mer... om så bara för min egen skull och mina minnen... =)

 

Kanske inte så intressant att läsa vad som händer mig... =S

 

Så kanske är det inte så konstigt att jag är trött efter denna vår och sommar med flytt av Pressbyrån, massa övertid och sen en höjning från 55% till 80% i arbetstid... Strul med a-kassan gör ju oxå att man blir depp...

 

Har även vågat mig på en superkul, svettig och med blodsmak i munnennervös Dansuppvisning med NOSD i Söderköping under "Dans och musik på gator och torg" i juni... Wow vad kul det var att dansa igen!!! Kanske vågar jag ställa upp igen under Augustifesten i Norrköping oxå...

 

Ett förvirrat, blandat och rörigt inlägg känns det som... finns mycket att skriva om, mycket har hänt sen i mars när jag var här senast... får se när jag orkar ta tag i detta skrivande igen...

 

Nu ska jag fixa totalt 4 arbetsdagar till denna veckan, sen ska jag äntligen ha 2 veckors semester!!! Efterlängtat och behövligt!!! Dessutom så hoppas jag på lite tid med min kärlek som oxå har semester då... =) Men än vet jag inte hur mycket... återstår att se...

 

Och i september blir jag sambo för en månad!!! Mysigt ska det bli!!! ;-)

 

Känner mig redan lite gladare av att bara ha fått skriva lite... =) Yes!! Kanske på gång igen nu då...

 

Tills nästa gång:

 

Kramelikramisar från mig, sittandes i mörkret här på 7:e våning....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards