Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Monika - 4 maj 2008 23:45

... och det var nästan ingen som kom ihåg... =( men min älskade lilla mormor skickade ju ett kort som kom i fredags... ;-) har hängt det på spegeln i hallen...  men jag har iaf blivit grattad av min syster och hennes små prinsessor, systers granne som oxå heter Monika och av Cissi O... så det var några som kom ihåg iaf...


Jaha vilken helg... helt slut efter fredagens pass på jobb nr 1, så när jag vaknade till liv  igår på morgonen så var jag inte superengagerad i speciellt mycket och snart var det dags att gå till jobb nr 2 som jag skulle jobba på mellan 14 och 20... Cicci kom in en sväng och pratade lite skit, skönt att hon höll mig sällskap för jag bara satt och gäspade i kassan... sen kom chefen in några timmar och jobbade lite... då är det full fart..;-) "nej, nu ligger jag efter igen"  brukar det heta... fniss... som vanligt kul att träffa lite kunder...


När jag kom hem så loggade jag in här på datorn, blandade upp första groggen och satt och fnissade... "presentkillen" var igång igen och skickade drinkar så att jag var laddad inför min kväll ute..;-) sen hade sötis hört av sig... blir faktiskt så glad av att läsa hans meddelanden...=) sen fick jag några snabba ord med killkompisen David som oxå skulle till Bomull så då sågs vi ju där... Sen satte jag på Kalle Baah och hoppade in i duschen en sväng så att jag kunde börja göra mig iordning... Då kan man säga att första groggen började kannas av, jag har ju inte druckit på så länge;-) skulle skriva till Åsa på msn men jag bara stavade ju fel så vi ringde på telefonen istället... fniss...


När det väl var dags att ta sig ner till stan och möta upp Jeanette och Pillis så hade de ju festat några fler timmar än mig, men jag hängde på ganska bra ändå... Massor av dans och en del att dricka... träffade David och hans kompis Crille, dansade lite med dom... ;-) söta killar... fniss..


Men som alltid när jag är onykter så ska jag ju skicka sms till gud och alla människor... =) typiskt!!  till "min" lille innebandykille, vi typ hörs bara när vi är onyktra... men jag fick en del söta svar av "presentkillen", JA ni läser rätt, jag har fått hans mobilnummer... men inte av sötisen... fast när jag idag loggar in på FB så har han skickat ett meddelande till mig inatt där han skriver att om jag vill så kan jag få hans mobilnummer... lite sugen är jag;-) men ska jag våga det... han bor ju faktiskt ganska nära... tänk om jag inte duger om han vill träffa mig???  en dag kanske jag ändå vågar... Hoppas för han verkar ju så mysig... ;-)


Idag söndag så har jag sovit tills jag vaknade, faktiskt inte jättebakis men såååå trötttttt.... drog upp rullgardinen, öppnade fönstret och kröp ner och la mig och läste en bok... så skönt att inte behöva obba eller göra nåt särskilt... sen gick jag upp och åt en sen frukost och gav reggae tonfisk som han bara älskar...=) har lite dåligt samvete, jag bara jobbar ju hela tiden... så han får ju vara själv så mycket...

Sen tog jag racerpolon till stan, skulle försöka hitta skor till mig och prinsessorna men det gick inte så bra så jag åkte till Maxi och handlade istället... sen åkte jag hem och myste ihop i soffan... Sötisen hade skrivit till mig inatt så jag svarade honom och bad om ursäkt för mitt meddelande på FB i gårkväll... där spriten går in går modet upp!!! men han verkade inte ha nåt emot det... fniss... ;-)


Sen har jag pratat lääänge med Cissi O, vi ska träffas på tisdag så då får jag se hennes nyfödda lilla Meja... det ska bli så kul... jag ÄLSKAR ju barn...Vi ska peppa varandra nu och gå till viktis ihop så att vi blir snyggare till sommaren... =)


BROLLE JR i Final i Körslaget... JIPPIE!!! Han måste ju vinna... ;-)


Men nu är det dags att hitta till sängen igen för nu är det en lång vecka som kommer, fullt upp varje kväll eller jobb sen är det ju dags för Småland...


Som prinsessorna sa innan idag, Monika nu är det ju bara fem och en halv dag kvar tills du kommer...=) LÄNGTAR...


God natt världen, sov gott och trevlig resa till drömmarnas land...


Puss, kram och PIS


Hoppas att jag får ett meddelande av sötis i morgon... ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards