Alla inlägg under maj 2008

Av Monika - 2 maj 2008 23:26

... PUH... Idag var det dags för jobb nr 1 igen... men idag skulle jag inte sitta vid min vanliga plats, utan jag skulle vara i vår reception... Klämdag är lika med mycket folk som är lediga... Vilket då betydde att när det var som mest så var det 44 stycken i kö och inte ensamma utan många barn oxå... jag var helt slut när jag skulle gå hem, knappt att jag orkade gå hem... och då bor jag typ 3 minuter bort...=) dessutom så vart det ytterligare 45 minuter övertid idag oxå...


När jag kom hem så bytte jag snabbt om till myskläder och kröp upp i soffan med Reggae... Satte på tv:n och bara var en stund... sen var det dags att kolla mailen...=)


Den söta "presentkillen" addade mig som vän på Facebooken idag, smile från mig... sen fick jag ett meddelande från en annan söt kille oxå så min kväll blev lite glad iaf...;-)


 Åsa och Jimba kom upp en sväng, Jimba lagade min brevlåda som har varit trasig ett tag och sen fick de se min nya klänning som jag köpte igår... De tyckte den var fin så nu är jag fin till konfirmationen, midsommar och Peter Johanssons konsert i sommar...=)


Lika glad var jag inte när jag väl orkade ta mig ut i köket för att fixa lite kvällsmat, råkade tappa en burk med inlagd gurka från kylskåpet ner i golvet... vet ni hur mycket ättika det luktar i mitt kök nu=( trots att jag har torkat golvet... och hur mycket det egentligen är i en sån där burk... USCH och FY... extraarbete är inget kul...=(


Ikväll har jag diggat lite reggae, inte min kisse denna gången;-) utan Roxanne... ett kanonband här från stan... Känner dom lite, har hört att de ska släppa en skiva snart och jag hoppas att jag kan få tag på den då deras andra skivor jag har är så bra... =) det blir sånt skönt gung i kroppen när jag lyssnar på dom...;-)


Ikväll har jag pratat med Sandra på msn, skickat över lite låtar till henne via msn...


Sen har jag pratat med min älskade systeryster hemma i småland... de skulle träffas alla och grilla ikväll...GISSA om jag blev avis=( men det kanske blir till att grilla när jag kommer hem nästa helg... Längtar hem så in i bomben nu... till mina små prinsessor....


I morgon är det jobb nr 2 en stund sen ska jag nog bli en partypingla... ;-) Look up here I come... ;-)


Nu ska jag snart hitta kudden men först...


Godnatt, sov gott och trevli resa till drömmarnas land....


Puss, kram och PIS


P.s Saknar honom men det gör inte lika ont längre...

Av Monika - 1 maj 2008 22:22

... och jag har jobbat hela kvällen...


Men först till i går kväll... Det blev som tidigare sagt pizza i går med Åsa och Jimmy, sen gick vi och mötte upp Åsas pappa och gick vidare till Folkparken och tittade på brasan och alla fyrverkerier... Fint, mysigt och lite kallt... Mycket folk var det oxå...


Min kära vän Sandra ringde och jag sa att jag skulle ringa henne om en stund för det var så svårt att höra... sen kom jag hem sent och ville inte ringa ifall hon sov.... Så då fick jag dåligt samvete för att jag inte hade ringt...=( men jag har pratat med henne två gånger idag istället=)


Sen pratade jag med Jeanette... Hon var på 40-årsfest och var glatt rund under fötterna...Hahaha... Hon är ju bara så störtskön när hon är på kanelen... Fniss... Solat hade hon gjort oxå;-) och bränt sig på skinkorna... det talade hon om för mig... hihihi... fniss...


Sen beställde jag lite kläder så att jag kan bli snygg nu till våren... eller ska jag säga snyggare kanske ;-) fniss....


Sen var det dags att sova efter några ord på msn med Honom... Ja han svarade faktiskt, men det var ju en annorlunda fråga jag ställde... Berättade för honom om vilka fina kort jag fick häromdagen....


Varför saknar jag honom fortfarande????


Idag har jag shoppat en fin klänning till konfirmationen nästa helg... Jag blev så glad... Handlade lite, tog en sväng med racerpolon och sen var det dags att gå till jobb nr 1... Hann titta lite på MC-kortegen från mitt fönster här uppe innan jag gick...


Det har varit en lugn kväll på jobbet, har t om hunnit prata med både mamma och min syster... Längtar hem lite nu... men det är ju bara en vecka kvar nu sen är jag där hemma hos mina små prinsessor...


Men först ska jag kanske gå ut och partaja lite på lördag... Jeanette och hennes kompis Pillis ska gå ut och då möter jag nog upp dom... Sen blir det dansa av... ;-)


Har även idag fått en "present" från den söte killen...=) synd att han bor så långt bort... =(


Kudden här kommer jag...


God natt, sov gott och trevlig resa till drömmarnas land som prinsessorna skulle säga...


Puss, kram och PIS

Ovido - Quiz & Flashcards