Alla inlägg den 17 november 2010

Av Monika - 17 november 2010 23:16

... blev det idag!!

 

Somnade sittandes upp i soffan igår natt och det var så jobbigt att ta sig till sängen så jag sov en stund till i soffan... ;-) Sittandes... =S

 

Så som vanligt var jag jättetrött när klockan ringde och det var dags att stiga upp... När jag drog upp rullgardinen så var det som att titta rakt in i väggen... Jisses så himla disigt det var ute... och kallt!! Brrrrrrrrrrr... Vill att min vinterjacka kommer NU!!! och att den då passar!!!

 

Klockan 10 befann jag mig på adressen för lägenheten jag skulle titta på... 3 våningar upp, pust, så ringde jag på dörren och välkomnades av ett stort leende och orden, Ja nu känner jag igen dig!!! =D hahaha vad kul... En av Norrköpings stora profiler hälsade mig välkommen in i hans pappas hem och visade runt mig i en lika mysig lägenhet som den jag bodde i för flera år sen på Formaregatan...

 

Den lille farbrorn hade bott i denna lägenheten i 26 år och det var fint, luktade lite som det gör hemma hos gamla människor... Badrummet var renoverat, kaklat och med badkar!!! =D de andra rummen var oxå fina men med tapeter antagligen från när han flyttade in och i köket så var det en 26 år gammal spis och en kyl med sval...

 

Så när jag efter ett långt och trevligt samtal gick därifrån så var det inte så stor tvekan om att jag ska ta denna lägenheten... Ringde mamma och berättade att jag tittat på lägenhet och att det blir en flytt så grattade hon mig och sen sa hon att det  var dags att börja packa och rensa ut och slänga en massa skräp... ;-) Det är min lilla mamma det... Fniss... Undra just om hon kommer hit och hjälper mig... ;-)

 

Känner dock mig lite delad i frågan om flytt... men som jag skrivit innan, jag har inte så mycket val då det handlar om att överleva ekonomiskt... =S Hoppas bara att man kanske kan hitta bärhjälp oxå... För mycket saker har jag... =) =D =( =S

 

Gick bort till jobbet en sväng och berättade för dom att jag tittat på lägenhet idag... sen vart det lite vanligt prat... frågade Bittiz om jag kunde fråga Christine om hon kan jobba åt mig den 28:e eftersom inte Sara kan då... och det var okej så jag messade henne innan idag... Fick tyvärr svar att hon inte kunde så nu måste jag jobba i alla fall... jag som hade hoppats på en myssöndag med mina killar och kanske en eftermiddag/kväll på NOSD som har KM den dagen... så nu kanske inte mina killar kommer ner alls och firar mig eftersom jag måste jobba... =( Suck...

 

En sväng inne på Centrat och bara kollade lite... såg att det utanför oss.. eller mittemot blir det ju så höll dom på att bygga upp något slags arrangemang inför julen med hus och tomte(gissar jag)... Trevligt och mysigt!!! =D Den stora fina vita och silvriga granen har oxå fått en plats borta hos oss... =) Så himla mysigt nu när det börjas pynta inför Advent och jul... Me like!!!

 

Ett roligt och fyllt av skratt samtal till Ann blev det oxå... =D Tänk att man kan ha så kul ihop som vi faktiskt har det!!! =D =D Fniss...Vi ska i alla fall ses innan buggkursen på tisdag!!!

 

Hemma igen så ringde jag till Susanne på Graflunds och gav beskedet att jag vill ha lägenheten... men oxå att jag ville ha ny spis, kyl och frys och omtapetserat... och det verkade inte vara några problem då det inte har gjorts något mer än badrummet på över 26 år... =D Skönt att få flytta in i en fräsch lägenhet!!! Och jag vet redan vad jag vill ha för tapet i hallen!!! För mina grannar Åsa och Jimba har världens finaste grå tapet i deras hall!!! =D och jag vill oxå ha den!!!  eller i alla fall en liknande... =)

 

Sen kan jag lova att en trött Monika tog en ca 2 timmar tupplur i soffan... sov inte hela tiden men slumrade  emellanåt... Skönt som bara den... =) Lagom trött och yrvaken så fixade jag middag och sen var det snart dags att bege sig mot jobbet på "Close to you" ... =) Under promenaden dit så ringde jag till Jeanette som fyller år idag!!! Stort GRATTIS till min sååå saknade vän!!!

 

3 timmar går fort och det vart en hel del skratt oxå för Peter är ju så skön... ;-) känns inte som att det var minst 6 månader sen jag jobbade där... hahaha... rena rama semestern!!! ;-)

 

På vägen hem ringde jag Åsa och det slutade med att jag hälsade på en sväng och kollade in deras nya möbler och tv... Blir KANONFINT!!! =D

 

Nu blir det att kolla in reprisen på Bonde söker fru och sen sova för i morgon är det jobb igen, då 11-19... Sen kanske kanske kanske, en lite fika... =) Men det återstår att se... det gick inte ihop sig idag för fika i alla fall...

 

Snart ska jag dock drömma om min älskling och det är skönt att veta att jag får träffa honom och lillkillen på fredagkväll igen!!! =D

<3<3<3

 

Så natti natti där ute från en lite gladare mig som känner att det kanske funkar okej med livet just för stunden!!!

 

Puss och kram och lite PIS oxå... ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards