Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Monika - 19 februari 2012 23:40

... sen senast... =(


Ska väl se om den väntande våren kan bli en bättre bloggvår... =) Kanske, kanske inte... återstår att se...


Idag, just idag, är det hela 20 år sen jag grundlurade min lilla mamma och körde upp... sa till henne när jag besökte henne på hennes dåvarande jobb att jag bara hade varit på stan och förberett med foton till mitt kommande körkort... ;-) och sen skulle jag ju upp och jobba på min praktikplats på Kirurgavdelningen på V-mo Sjukhus... Fast vad hon inte visste när jag sa hej då var att jag skulle gå till körskolan i stället... så ett par timmar senare när mamma följer sin brukare ut till bussen så får hon världens chock när jag kommer och går, ropandes och viftandes med ett nytaget körkort i handen... =D eller ja, på den tiden så fick man ju en liten lapp först... ;-) Hahaha, LYCKA och FRIHET kallas det för när man har eget körkort!!!!  


Nu kommer då den lilla frågan... Hmmmm HUR kan jag ha haft körkort i 20 år NÄR jag är ENDAST SJUSJU år gammal... ;-) Fniss... Min ständiga ålder!!!


Byta vindrutetorkare är ingen lätt lek vill jag oxå tala om... =S Har snart haft min lilla Racerpolo i 12 år, men icke, icke sa nicke, har jag bytt dom själv nån gång... =( Har haft turen med snäll svåger, snäll pojkvän och nån gång nån mackkille skulle jag tro som har fixat det åt mig... =D Men nu, inför besiktningen på onsdag så behövde det ju bytas lite sånt dära.... och vad göra när pojkvän och svåger är 15 respektive 25 mil bort... =( Jo då, I fixed by my själv!!! =D Lite krångel, mycket funderande och fix, sen klurade jag ut det HELT själv!!! =) hahaha... Jo men visst, och när det vart klart så satte jag mig i bilen , testade och när det funkade så Tjohoade jag lite lätt åt mig själv... ;-) (jaja, skratta ni, men det är inte så himla enkelt alla gånger) FNISS!!!


Nu kan jag bara hålla tummarna att bilen går igenom utan allt för många fel, förra året blev det blanka papper, men sån tur har jag inte i år... =S


Nu blir det sängen, kudden ropar på mig... =)


Drömma massor om min B      och skicka tankar till    Farmor  


Pussen och kramen till Er som läser detta...

Ovido - Quiz & Flashcards