Direktlänk till inlägg 2 november 2010

Novembers första dag...

Av Monika - 2 november 2010 00:10

... har passerat och nu sitter jag här i soffan mitt i natten och kollar in kvällens repris av "Biggest Loser Sverige"...

 

Ibland önskar man att man skulle kunnat vara med i ett sånt program... jag gillar ju egentligen att träna, just nu är och ganska länge tillbaka så är det först och främst ekonomin och sen orken att ta tag i saken som gör att jag inte tränar... =( Har en Crosstrainer ståendes här på golvet men icke då att man använder den... testade ju för ett tag sen och då var det riktigt kul och jag orkade trampa på länge för vad gäller mig... och jag vet ju att ju mer jag skulle springa på den ju mer skulle jag ju orka!!! Måste komma igång nu!!!

 

För i morgon är det ju dags igen för vägning hos Therese... Hoppas att det blir minus på vågen denna veckan... förra veckan så hade jag ju ett väntat plus på vågen eftersom jag hade varit sjuk och inte kunnat äta... vilket ledde till ett ganska stort viktras... men när man börjar äta igen men fortfarande inte mår bra så varken orkar man bry sig eller så där... man mest äter för att få nåt i magen... men nu har jag skrivit checklista igen och jag hoppas att det ger resultat!!! =)

 

Min lillasyster har nu kört Viktväktarna hemma själv i 5 veckor och på dessa veckor så har hon tappat hela 6 kg!!! =D Hon är sååååå duktig min sis!!! Jag är så himla stolt över henne!!! Funderar på att se om jag inte ska ge henne en inspirationspresent nu när hon har varit så duktig!!! ;-) Får se om och i så fall vad jag hittar på!!!

 

Dagen har i annat varit ganska lugn... Blir alltid mer trött när jag har jobbat hela helgen och dessutom ska jobba måndagkvällen oxå... orkar inte så mycket.... så idag sov jag länge, myste med Reggae och messade några söta ord till min kärlek... =)

 

Fixade lite mat innan det var dags att åka till jobbet... Hasselbackspotatis och Pappas Peppriga Kyckling... (hade en färdig låda med kyckling i frysen, sen Jeanette bodde här, så det gick ju hyfsat snabbt)

Det blev en ganska lugn kväll på jobbet, vilket var så himla skönt då det annars brukar det vara full fart på alla dessa hästspelande människor... =S

 

Ikväll pep det till i min telefon och ett leende spred sig över mitt ansikte... Fick ett så efterlängtat mess från min älskling!!! Tack!!! <3<3<3

 

Nu är det snart dags att sova, ser fram emot en ledig tisdag med ett besök i Katrineholm och sen på kvällen äntligen dags för buggkurser igen!!! =D Jag mår fortfarande inte helt toppen, har en så jobbig torrhosta som inte vill ge med sig... men nu vill jag inte missa mer dans!!! Så det så!!! =)

 

Vet att det på fredag är dags för klubbkväll på Borgen med dans till Titanix... och det hade varit jättekul att vara med men då är jag hemma i småland och myser med familjen framför braskaminen!!! Längtar sååååå mycket efter mina tjejer där hemma!!!!

 

Så god natt, sov gott och dröm söta drömmar... =) Trevlig resa till drömmarnas land som tjejerna alltid sa när de var mindre...

 

Puss och kram från mig!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards