Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Åka spånka är ju allt annat....

Av Monika - 4 november 2010 22:55

... än upphetsande måste jag säga... =S Hahaha...

 

Hade bestämt mig igår för att jag idag skulle åka spårvagnen till jobbet då jag nu kan åka ändå hemifrån och hoppa av vid jobbet utan att byta... Så sagt och gjort efter en natt med dålig sömn och mycket tankar och grubblerier så steg en trött Monika upp och gjorde sig iordning...

 

På väg upp till hållplatsen så passade jag på att ringa lilla mamma som idag befann sig i Ullared med min moster Gun... och jisses vad folk det var där, tydligen... för mamma sa att det inte gick att gå någonstans...

 

Snart kom 2:ans spårvagn, modell gammal, som gnisslar och skramlar en massa... och ja en bit har jag ju åkt med den innan, typ till hållplats Djäknebergsskolan vid Lindövägen... men idag skulle jag ju fortsätta turen och jag fattar faktiskt inte varför man behöver ha hållplatser med typ bara några hundra meter mellan varandra... Jisses vad stopp det var hela tiden... trodde aldrig att jag skulle komma fram till jobbet... =(

 

Och sen veta att man ska åka samma väg hem oxå... Suck... Men men... har ju bestämt mig för att åka lite mer spårvagn och promenera till eller från jobbet istället för att använda bilen så det är väl bara att stå ut med sjuttiåtta olika hållplatser... =S

 

Väl inne  på jobbet så var det som vanligt full fart!!! =(  hela TRE varv blev det till soprummet idag... =( Inget kul att behöva gå genom hela Hageby Centrum med överfull sopvagn för att komma till containrarna... men men... bara att göra... Lilla söta Maria var glad att hon fick gå hem kl. 14 idag i alla fall... och sen kom Sara för att jobba kvällen...

 

Idag var Giovanna inne på jobbet en sväng, åhhh vad kul det var att träffa henne igen... vi har ju inte setts sen i somras men jag tänker på henne ofta... måste försöka få ihop en fika snart!!! =) 

 

Idag på lunchen så passade jag på att inhandla 2011 års almanackor... en till väggen och en istället för min filofax... den är så jobbig att bläddra bladen i nu när de sista månaderna på året kommer... så det kommer att bli en adressbok av den i stället... =D för det är ju ändå min fina Nalle Puh-filofax...  och min nya almanacka är en sådan som jag kan styla själv... =D så nu ska jag försöka hitta fina bilder, kanske på hjärtat, mina tjejer och Reggae... eller någon annan fin bild, kanske av orkidéer eller så... för det är väldigt fina blommor tycker jag... och de senaste åren så har jag ju haft sådan tur med mina få orkidéer jag har... =D blommar mest hela tiden... 

 

Väl hemma ikväll så har inte hälften av det jag skulle gjort blivit gjort... =( men jag har i alla fall färgat håret, för nu såg jag inte klok ut!!!! (alltså mer än vanligt då;-) ) sen har jag haft ett efterlängat skypesamtal med Jeanette... det var så längesen vi pratades vid... Saknar henne massor!!!!

 

Sen så klart ett mysigt samtal med min älskling... <3<3<3 önskar så att de skulle följa med till Småland i morgon men så blir det inte... =( Snyft... Längtar massor efter honom ju!!!  Att bara få mysa ihop i hans armar, kramas och bara få vara nära...

 

Men i morgon får jag mysa med mina två favorittjejer, kanske till och med framför den mysigt sprakande braskaminen som jag älskar... Längtar efter dom oxå!! Och i helgen ska jag även hälsa på mormor och morfar och Ulf!!! Kanske tända ljus för dom... och förhoppningsvis hitta ett inre lugn som jag alltid gör när jag är på kyrkogården.... för ett inre lugn behöver jag nu, komma bort från alla jobbiga tankar och grubblerier... =(

 

Hoppas nu att ni sover gott där ute, jag ska lägga ner skallen på kudden nu... tidig morgon i morgon och dessutom öppning med hästar att göra till både V65 och V4... =S jag som inte är så värst bra på det dära... =(

 

Natti natti där ute!!!

 

Puss och kram från mig...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards