Direktlänk till inlägg 8 november 2010

En mysig Smålandshelg...

Av Monika - 8 november 2010 23:30

... är över och det är dags att göra vardag igen... =(

 

Åkte ju hem till min littlesis i fredagseftermiddag/kväll... Först jobbade jag ju och det var öppningspass för mig så det var full rulle från första stund... och eftersom jag inte öppnar så ofta så har man ju ingen större rutin på vad man ska göra på morgonen... Men det gick ju det oxå!! =)

 

Efter jobbet så var jag och fixade systers födelsedagspresent som blev ett presentkort på Lindex från mamma, mig, Björn och Fredrik... =) Tror nog att hon skulle bli glad för det då hon nu håller på att gå ner i vikt och dessutom ska på "Ladies Night" den 19 november... så lite nya kläder är ju inte fel... =)

 

Sen for jag hem och fixade iordning mig och packade klart innan jag satte mig i Racerpolon och styrde kosan ut på E4:an ner mot Bredaryd... så efter några dryga timmar så var jag framme i Draftinge hos familjen... In med all packning och sen puss och kramkalas med två söta tjejer... den minsta prinsessan var dock ingen prinsessa när jag kom... hon var såååå söt, utklädd till vad jag trodde var en skogsmus... men icke då... hon var ju "Gus" i "Askungen" ... ;-) Fniss... en riktig sötnöt!!!  och en visning av deras nya rum då de möblerat om... =)

 

Till kvällsmat serverades det klyftpotatis och lövbiff... Mmmm såååå GOTTIGT!!!! Min syster är så bäst på att laga god mat!!! och till det blev det IDOL... har ju inte hunnit titta så mycket på det då jag jobbat fredagskvällarna innan... så jag vet inte riktigt vem jag skulle tänka mig att heja på... men jag gillar ju Elin, Olle och faktiskt Andreas... En riktig myskväll framför braskaminen... Men med en stor saknad efter min älskling...

 

SKickade oxå en hälsning via mess till mina dansvänner som befann sig på Borgen och NOSD klubbkväll till Titanix... det hade ju varit kul att vara med och jag fick svar att jag var saknad... =) Känns bra!!! =D

 

Lördagmorgon och littlesis födelsedag!!! Hela 35 år!!! GRATTIS!!! En "vacker" skönsång från mig, tjejerna och Pelle med en frukostbricka och paket... Jag gav henne ett motivationspaket på morgonen, födelsedagspresenten fick hon senare på eftermiddagen... så den där överraskningen jag fixat vart en stegräknare från Viktväktarna... så att hon är än mer motiverad i sin viktminskning!!! =D

 

Sen fortlöpte lördagen med födelsedagsfika med mamma, mostrarna Gun och Britt med respektive Roger och Ingemar... =) Mycket "tjöt" blev det... Kul att träffa mostrarna oxå, det gör jag ju inte så ofta... Bästa kusinen Anne dök upp en snabbis oxå, dock utan familjen... Kusinen Ida var oxå med, men hon och tjejerna höll sig för sig själva... Massor av god fika blev det ju oxå, vilket inte var så himla bra egentligen... men men... det är ju inte födelsedagar varje dag... =) så jag försökte inte äta så mycket eftersom jag dessutom visste att det skulle bli god mat på kvällen när Pelles familj kommit...

 

Så någon gång mellan fem och halv sex så vart det skiftbyte... ;-) Mamma och mostrar åkte hem och Pelles familj anlände med mer presenter... och sen vart det sååå god mat i form av potatisgratäng, kallmarinerad fläskfilé och kycklingfilé med smak av vitlök... MUMS!!! och till det även kantarellstuvning och en vitlökssås som syster gjort själv... ja sen lite nyttigt i form av sallad... och gottiga vitlöksbaguetter... så bara gissa om man var MÄTT sen!!!! 

 

En supertrevlig kväll med ännu mera "tjöt", skratt och gottigt att äta... en omgång Yatzy blev det oxå och som vanöigt så kom fröken Monika SIST!!! =S Äsch, inget kul ju... en sen kväll blev en tidig morgon innan man kom i säng runt halv FEM på söndagsmorgonen... Tröttare än tröttast då vi sjöng för syster kl  8 på morgonen... Men har man trevligt så spelar ju klockan ingen roll!!! =D

 

En söndag med solsken ute, sen frukost och en skön promenad ute på landet... =D sen städade jag ur min bil, välbehövligt!!! Pelle upptäckte vad felet var när jag förklarade att jag tycker bilen vobblar när jag kör... Hmm ett däck är ju platt, men inte mitt ena... som var näst intill äggformat... =( så jag fick inte köra hem med det med risken att det skulle explodera under färden hem... =S Men hur lätt är det att få tag på ett vinterdäck en söndageftermiddag??? Hade dock en sån tur efter ett par samtal med mamma som ringde vidare till Åke som ringde tillbaka och så dära fram och tillbaka en stund... det slutade med att mamma hade ett däck i min dimension som hon inte använde... så hon och Asbjörn körde upp till Slättökull och hämtade det och jag och syster åkte till Åke för att möta upp dom och sen lägga på det nya däcket på min fälg... Krångligt värre, men en 100% säkrare resa hem till Norrköping blev det!!!

 

Men inna jag åkte hem så fick jag chansen att mysa och busa lite med lilla söta Elina, då Jossan kom ut en sväng med henne så att jag fick träffa henne... =D Sötunge med full fart på benen... Hihihi...

 

Sen avfärd från min familj... kram och pusskalas och ord från tjejerna som "Jag kommer att sakna dig"...

 

Åhhh nu kom jag ju precis ihåg vad lilla Johanna hade skrivit i sin kalander i mobilen under fredagens datum... (hon berättade att hon bara skriver viktiga saker där) och där hade hon skrivit "hon kommer"... =D Är hon söt eller är hon söt!!!??? Hon kommer, som i att moster Monika äntligen kommer hem igen... Ja jag verkligen älskar mina syskonbarn!!! <3<3<3

 

Ett långt telefonsamtal med min kärlek på vägen hem gjorde att jag orkade hålla mig vaken... Trött som en bäng!!!

 

Väl hemma, en myssugen Reggae och soffan en stund innan det blev sängen...

 

Idag har jag varit i Katrineholm hos bästa Therese för vägning... det vart +0,2 kg på vågen... inte så farligt med tanke på allt gottigt man har ätit i helgen... =) Nu är det dags för en ny vecka med viktminskning som mål!!!

 

Efter K-holm belv det en handlarstund på Maxi, hem och slänga in varorna i kylen, byta kläder och åka till jobbet för några timmar... Har idag även "bokat" in några pass på "Close to you" i Haga, några extra kronor som behövs...

 

Nu inväntas reprisen på Biggest Loser Sverige, sen sängen!!

 

Ledig tisdag med buggkurser väntas!! =D

 

Natti natti ni där ute, nu är jag hemma igen och uppdaterar min blogg!! =D

 

Puss och kram från mig

 

<3<3<3 Miss my love <3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards