Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Förstår inte...

Av Monika - 11 november 2010 22:59

... varför jag är så himla trött hela tiden??? =( Vill bara sova och orkar inte göra nåt alls när jag är ledig!!!

 

Igår jobbade jag 11-15, åkte spårvagnen till jobbet för att sen när jag slutade ta en promenad hem... Men innan jag gick hem så var jag ner till Marie och pratade med henne... Det finns inget just nu men hon skulle lägga goda ord för mig... =) kan bara hålla tummarna och hoppas att jag snart får mer jobb!!! Jag går under annars!!! =(

 

Sen tog jag mig en promenad hemåt, stannade till en stund i City...har inte varit där på evigheter... men sen så tog jag sikte på Kungsgatan och Ica Strömmen där jag skulle hämta mitt paket från Ellos med min vinterjacka i... har ju redan fått den en gång men fick skicka tillbaka den för de hade skickat fel storlek!!! SÅ nu såg jag med stor förväntan fram emot att få min jacka... Gissa besvikelsen när den ändå inte passade... =( Så det blir att skicka tillbaka den IGEN!!! och vänta minst 2 veckor till innan den kommer i ny storlek... SUCK!!!

 

Sen vart det en värmande och upptinande dusch innan jag sjönk ihop i soffan med en gosig katt!!! Somnade nästan på en gång och vaknade när hjärtat ringde mig... Åhhhhh vad jag saknar honom!!!

 

Slötittade på tv resten av kvällen och skrev ett långt mejl till min älskling... Så att han hade nåt mysigt att läsa idag... ;-)

 

Svårt att somna gjorde att jag var vaken ganska länge, men det löste sig utan problem... bara att lägga sig ner i soffan igen så somnade jag... undra just varför det är lättare att somna i soffan än i sängen...??? Kanske för att den är så stor och tom och jag känner mig ensam där??!!

 

Kände av när jag förflyttade mig till sängen att 2,5 timmes dansande i tisdags och över 1 timmes promenad från Hageby hem hade gjort sitt i benen... Tunga och trötta som elefantben... Men det är ju bara bra, då har jag fått lite motion i alla fall.... =D

 

Idag sov jag länge... IGEN!! Fattar det inte, varför ska jag vara så TRÖTT!!! =( Vill ju inte det, har inte tid med det heller... Finns så mycket jag behöver göra... Men jag har i alla fall kört några maskiner tvätt och lagat till några portioner med kotlett... =D så nu är lördagens matlåda till jobbet fixad oxå!! SKÖNT!! Måste ju hålla i pengarna nu och då kan man inte äta ute varje dag!! Och hemlagad mat är ju så mycket godare!!! =D

 

Sen tog jag mig en kvällspromenad upp till Kungsgatan och Ica Strömmen igen för att skicka tillbaka min jacka... Skönt med lite luft, även om man inte kan kalla det för FRISK luft då det är en massa trafik i stan...

 

Så kvällen försvann snabbt här.... har traskat omkring lite då mitt mål att nå över 10 000 steg varje dag behövdes nå... Så nu har jag hållt det de senaste dagarna... BRA JOBBAT MONIKA!!! =D

 

Hela två samtal med min älskling ikväll oxå... Att man kan sakna och längta så mycket efter någon!!!??? Suck... hoppas att det inte dröjer för länge innan jag får träffa honom igen... Vill ju helst träffa honom nu!!!

 

Min lilla mamma ringde oxå idag... Pratade bort en stund och ibland önskar jag att jag bodde kvar hemma i Småland så man fickk träffa familjen oftare... Saknar ju dom oxå!!! Och dessutom så vet jag ju inte hur denna julen blir så jag känner en inre stress över det oxå...

 

Nu är det dags för sängen... Jobb hela långa helgen och då kan jag inte sova som jag önskar och vill...

 

Natti natti där ute... sov gott och dröm söta drömmar!!!

 

Tjingeling från mig!!

 

<3<3<3 Älskar Dig så mycket!!! <3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards