Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Gladare än gladast... =D

Av Monika - 16 november 2010 23:28

... är jag just nu!!!  =D =D =D

 

Idag har det verkligen gått min väg, men först var det lite styrigt... =S

 

Men först om igår, måndag!!

 

Trött som bara den efter ännu en natt med svårt att somna och sen inte så många timmar... Åkte upp till Katrineholm och Therese... Vågen visade idag hela - 1,0 kg och nu är det faktiskt hela 8,2 kg minus totalt!!! =D Så jag är jätteglad för det!!! Messade syster och frågade hur det gick för henne och hon hade veckan som gått tappat 1,1 kg så nu har han tappat 7,7 kg på 7 veckor!!! That´s my sis!!! =D Hon är så himla duktig och jag är så stolt över henne!!!

 

Åt lunch på Torino med Therese och hennes vän Lars... Han var trevlig!! =D Han till och med erbjöd mig halva hans grillspett då kycklingen jag fick mest såg ut som fett och påminde lite om sånt där fläskkött som är i gyros... =( Blä vad äckligt!!!  Så besviken på att jag inte fick den där goda kycklingen dom har haft innan... =(

 

Sen var det att gasa hem igen och slappa några få minuter innan det var dags att åka till jobbet igen... Jobbade 17-21.30 men med mycket strul och kunder som skulle skicka pengar via Western Union när klockan var 20.56 så slutade det med att jag inte gick från jobbet förrens 22.25 =( Inget kul alls...

 

Dessutom så ringde hjärtat när jag jobbade så jag pratade en stund med honom oxå... innan stängning... det gör jag ju inte annars, pratar i mobilen på jobbet men det fick vara ett undantag... Ville ju höra hans röst och prata med honom och jag vet ju att han har oftast lagt sig innan jag går hem från jobbet... =(

 

Väl hemma igen så blev jag jättebesviken på att det inte var finalen på Biggest Loser Sverige utan istället Fotbollsgalan... Hmm behöva vänta en vecka till??!!

 

Fbchattade lite med Johan från Småland... det var längesen vi pratade och det var riktigt trevligt!!! =)

 

Svårt att somna och dessutom veta att jag har ett möte att passa kl 10 i Linköping... Så supertrött, som vanligt, rullade jag ur sängen i morse och gjorde mig iordning för en tripp till Teknikringen 1 D i Linköping... Har aldrig varit där innan och var lite smått orolig för att inte hitta dit.. men det gick ju bra, åkte bara som om jag skulle till Polisen där jag har jobbat och snart var jag framme... Leta reda på vart jag skulle och snart så träffade jag Malin, en jättetrevlig tjej som skulle hjälpa mig med lite hudvårdsanalys (som det så fint kallades) är sen vart det massa prat och jag fick testa massor av olika produkter som hängde ihop i olika former.... och märket hon visade var Mary Kay... Jag var len som en barnrumpa när jag gick därifrån... Men shit vad dyrt det var... inget som jag har råd med... 3000 kronor för det jag hade testat... =(

(OBS, vann detta genom att lägga en lapp i en liten kasse uppe på Klippoteket när Jeanette fortfarande var kvar i stan...)

 

Ringde syrran på vägen hem, pratade bort hela sträckan mellan Linköping och Norrköping... =)

 

Stannade till på ÖB och handlade det nödvändigaste och nu är det så det ekar i plånboken... =(

 

Men  eftermiddag så verkar det som min otur har vänt för stunden i alla fall... =) Graflunds ringde så i morgon kl 10 ska jag kolla på en mindre lägenhet... en 2:a vilket gör att det blir minst 1000 kronor billigare hyra och det känns både bra och dåligt det här... för jag vill ju egentligen inte flytta men vet ju att det är ett onödigt ont!!! Så nu är det bara att börja planera allt... rensa ur och slänga... Önskar att jag hade tid och ork och kunskap om hur man säljer på Tradera för dåskulle jag säkert kunna få in några kronor där... men men...

 

Sen ikväll på väg till buggkursen så fick jag ett efterlängtat samtal!!! =D Japp klumpen i magen löstes upp lite nu och jag kan förhoppningsvis sova bättre nu!!! Kan bara säga att jag har fått hjälp och det kommer att underlätta massor!!! =D

 

2,5 timmar buggkurs går ju alldeles för fort!!! Ikväll var det näst sista gången för den här terminen... Tråkigt!!!  Som vanligt har jag ju så kul med mina vänner där... =D Ann, Åsa, Jannike, Micke och Mattias!!! Hoppas att vi alla går samma kurs/er till våren oxå!!  Mycket skratt blir de och jag och Ann ahr våran lilla fruktstund mellan klasserna!!! ;-)

 

Ringde hjärtat på vägen hem och berättade om lägenheten och det andra som har löst sig!!! Skönt att äntligen våga berätta för honom... Nu ser jag fram emot fredag och trippen till Västerås!!! Ska bli mysigt att få träffa mina killar igen!!

 

Men först i morgon, lägenhetstittning och sen några timmar comeback på "Close to You"... =)

 

I natt ska jag sova bättre än på länge!!! SÅ natti natti därute i världen från en väldigt lättad jag...

 

Puss och kram på er!!!

 

<3<3<3 <3<3<3 <3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards