Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Dagarna bara springer iväg..

Av Monika - 24 november 2010 22:50

... och jag hinner inte riktigt med... =( det är nu en vecka sen jag skrev senast och en hel del har hunnit hända...

 

Förra veckans braiga dagar har gett lite utdelning... =) I morgon torsdag ska jag träffa tjejen på Graflunds, min hyresvärd, och säga upp min lägenhet och skriva på kontraktet på den nya 2:an... Dessutom positivt besked om spis och kyl... får allt nytt!!! =D Det känns bra med tanke på att jag egentligen inte vill flytta från min lägenhet här med mitt underbara burspråk i tv-rummet... =( Älskar det där stora fönstret ju!!!

 

Så om inget händer snabbt med uthyrning av min lägenhet här så blir det flytt till 1/3 2011... Har ni inget för er då så är ni välkomna att hjälpa till!!! ;-) Fniss... har ju så  mycket grejer... Gärna ett billigt täckt släp eller en mindre last/skåpbil som körs på B-kort önskas oxå!!

 

Det andra hjälpande samtalet har oxå ett bra resultat, det känns jätteskönt och jag kan förhoppningsvis handla både mat  till mig och julklappar till mina nära och kära i december... =D Stor tung sten föll till backen med en duns... =D och så snart flytten är klar så blir det ett snäpp bättre oxå!!!

 

Jobbade både torsdag och fredag, ganska förvirrad i fredags morse när jag skulle öppna och mycket att göra vilket gjorde att jag kanske inte hann allt som var tänkt... men jag hade det mesta under kontroll i alla fall... =)

 

Fredag eftermiddag efter jobbet så blev det hem och göra sig i ordning för att sen styra kosan mot Västerås och mina killar!!! =D Skönt att få träffa dom igen efter så lång tid!!!  Åkte från ett blöt, grått och trist Norrköping till ett VITT Västerås... Jisses vad snö de hade... redan på vägen upp efter Åby och vidare mot Katrineholm så märkte jag att det var snö men här hemma så har ju allt regnat bort... så ganska snopen saktade jag in och vågade inte köra så fort med risk för olycka... En mysig fredagkväll med mina fina killar blev det och när lördagen började så var det med ännu mera snö ute!!!  Lördagen blev mysig den oxå, ett besök på Åsby Hem och Trädgård och ett besök hos Hjärtats pappa... =) På Åsby skulle jag kunna gå hur länge som helst och jag skulle kunna handla hur mycket fina inredningsprylar som helst oxå om jag bar hade pengar!!! Åhhh underbart ställe och dessutom nu i julstämning... Hittade ett så underbart påslakan där det var sytt i korsstygn en så fin rad som jag nu tyvärr glömt... =S Men jag hade gärna krupit ner i sängen under täcket med just det påslakanet tillsammans med hjärtat... ;-) Mys...

 

Lördagkvällen blev bara mys och god mat... Hjärtats lilla kissekatt var med och myste hela tiden oxå... =)

 

En söndagmorgon med bara slapp, lite förberedelser i min nya almancka för 2011 och matlagning... Lillkillen skulle på kalas tidigt så hjärtat lämnade honom och sen for vi på en tripp till IKEA, Nordic och Rusta innan vi åkte hem igen och myste ihop oss med lite kvällsmat och Ensam mamma söker... och sen Beck förstås... Måndag ger mig ågren... =( Vill inte åka från hjärtat, vill ju bara få vara hos honom... =(

 

Fick sova lite längre på måndagmorgon då jag skulle stanna i Katrineholm på vägen hem för veckans vägning... Kändes så där och visst visade vågen på plus... =( 0,3 kg plus denna veckan... inte så mycket kanske men det gör att jag tappar motivationen... SKRUTT OXÅ!!!! =( och nu har min duktiga syster gått förbi mig!!! Hon är så himla duktig och bara rasar i vikt!!! -8,9 kg på 8 veckor... hejja henne!!!

 

Dessutom inget trevligt väder att köra i... och nu kan jag bara skriva att snön har kommit till Norrköping oxå... Himla kallt och blåsigt och tråkigt väder!! Don´t like!!!  Men en halvkall snöig vinterdag med SOL, då är det underbart att vara ute!!!  

 

Jobbade mittkvällspass i måndags som vanlit sen satt jag uppe och kollade in reprisen på "Biggest Loser Sverige"... Jisses vad duktiga de har varit!!! =D Tänk om det kunde varit jag!!!  sen blev det även reprisen på "Dansbandskampen" och mina favoriter CC & Lee åkte ut... =( Snyft!!! Tycker ju att Patriks Combo kan åka hem istället...

 

Igår tisdag var det ett viktigt telefonsamtal som väntades och även ett telefonsamtal med min morbror Ove i Helsingborg... Han fyllde ju år i måndags så jag passade på att gratta honom lite till... =D

 

Sen blev det att ila då jag skulle träffa Ann och köpa blommor till våra kursledare Ove och Agneta... För det var höstens sista kurser igår... =( Åhhh så tråkigt!! Men riktigt kul och svettigt och snurrigt var det på de sista kurserna!!! =D Längtar redan till våren då det är dags igen!!! Den 1 december kommer jag att hänga på "låset" och boka in mig på de kurser jag vill gå!!! Tjoho vad kul!!!

 

Idag har det jobbats, gånger 2 till och med... först HC och sen Close to you!! Kul att vara tillbaka där kan jag säga... =)

 

Nu är det dock dags för kudden att få dejat mig då jag snart ska upp och åka till hyresvärden för pappersskriverier... =)

 

Natti natti där ute, hoppas att ni sover gott och har haft trevliga drömmar när ni vaknar!!!

 

Tjingeling på er..

 

<3<3<3 Saknar min älskling så  mycket <3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards