Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Adventsstädning och fullt schema...

Av Monika - 25 november 2010 23:59

... är det nu på mina lediga dagar... =)

 

Hade helst bara velat dra täcket över huvudet och sova bort några dagar men det går ju inte!!!  Känner mig inte så värst motiverad till livet just nu men det är bara att köra på!!!

 

Så idag var det bara att hoppa upp ur sängen och göra sig i ordning för att leta fram bilen och halka bort till Hageby och Graflunds... Uppsägning av min lägenhet stod på dagens punkt 1 på schemat... Så en uppsägning blev det och det känns så där, men sen så skrev jag på kontraktet på 2:an och fick dessutom en bra parkeringsplats oxå och det känns ju bra!! =) Sen kom vi till det svåra valet av tapeter... Jisses vad mycket det finns att välja på... dessvärre så har de nu inte tapeter i hallen längre utan det skulle målas och det var ju inte lätt att bestämma mig vilken färg där jag skulle ha... men til slut så blev det en ljusgrå ton på hallen... Hoppas att det blir fint???!!! =S Och till köket som oxå ska målas var det ännu värre att välja då den enda blå förg som fanns hette "Disblå" och kändes ganska kall i färgen... men jag vill ju ha blått i köket så det fick bli den... Får väl värma upp köket med ljus och annat plock... ;-)

 

Till sovrummet blir det en favorit i repris, dock inte samma roströda färg som jag hade i sovrummet hemma i Värnamo... Bara älskade den tapeten!!! Så nu hittade jag den och det fick bli i vitt och silver... Tror det blir fint när jag fått i ordning på gardiner och så där... Ett myssovrum som jag förhoppningsvis kan sova gott i!!!

 

Och till tv-rummet blev det två olika tapeter då jag får en fondvägg... =D jippi!!!  Så fondväggen blir i ett fint mänster i typ blommigt medaljongtryck... (svårt att förklara men den är jättefin!!!) och det gick lika som i sovrummet i vitt och silver... och på de andra väggarna blir det en så smalrandig tapet att det knappt syns ränder, det oxå i vitt och silver... =D Tror att det blir kanon när det är möblerat och klart!!! Och jag tror redan att jag vet vad jag vill ha gardiner i tv-rummet... Hoppas bara att den färgen finns kvar att köpa???!!!

 

Blir nog bra med flytt ändå!!

 

Hann prata med mamma och sis oxå på förmiddagen... Saknar dom där hemma!!! =( Särskilt nu till helgen... =( Men det får gå...

 

Sen halkade jag hem igen i snön och började på med att sortera gamla tidningar och gå ner och slänga en massa skräp... =( URTRIST!!! och när man sen dessutom kommer ner i Miljörummet där det ska sorteras i olika tunnor så sor det en jävla soffa där plus en stol och ett trasigt köksbord!!! Det ska ju inte slängas där utan på Returpunkten!!!  Så för att komma åt och sortera mina sopor så var jag först tvungen att flytta den där stora soffan... GRRRRRRRRR!!!!!! MORRRRRR!!!

 

Sen en sväng till Maxi för att fylla på mitt kylskåp som var så tomt att det ekade i det... =S Blev en STOOOR kasse mat!!! Måste ju ha nåt gott att äta på lördag... ;-)

 

Ja sen månadens roligaste!!! Betala räkningarna... =( SURT SA RÄVEN!!! Men men, nu är det gjort och efter ett besök ner hos Åsa och Jimba så påbörjade jag äntligen städningen inför Advent!!! Ska bli så mysigt att få upp ljusstakarna och några tomtar... =) Har ju massvis med tomtar men orkar inte plocka upp alla då det måste plockas ner oxå...

 

Fick prata en liten stund med Jeanette oxå... Åhhh vad jag saknar henne!!!

 

Och jag saknar min älskling oxå!!! =( Önskar att jag fick krama på honom nu... Men det får jag ju inte så det är bara att vänta...

 

Nu är det natten här och dags att sova... så jag orkar städa klart i morgon, hänga upp julgardiner och sätta upp stakarna... =)

 

Puss och kram från mig, som känner sig lite ensam...

 

<3<3<3 Älskar B <3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards