Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Ny månad...

Av Monika - 1 mars 2012 23:40

.... idag...


1 MARS!!


Ett datum med många minnen, eller kanske ska säga dagar med betydelse för mig...


20030301 - dagen då flyttlasset gick från Värnamo till Norrköping! En flytt från familj, vänner, jobb och livet i en mindre stad där de flesta känner igen varandra på nåt vis, till en stor stad där jag egentligen inte kände så värst många... Förutom de vänner med flickvänner som min dåvarande pojkvän hade... Jag var då fortfarande under 30- strecket och redo för familjeliv och allt kul som jag trodde att flytten skulle föra med sig...  Kanske ett liv i hus, barn och tryggheten i kärleken...


Men livet blev inte riktigt som jag ville, eller hoppades kanske man ska skriva... Kärleken tog slut, jag bor nu i min 4:e lägenhet här i Norrköping (som jag flyttade till just i dag för 1 år sen...) Ibland har jag nästan tänkt flytta ut i en kartong i skogen, så kämpigt är och har det varit... Kanske blir så snart, vem vet... om det ska fortsätta som det ser ut nu i alla fall...


Jag har haft flera olika jobb, inom vården, inom handel, jobbat på Viktväktarna och även som civilanställd på Polisen... Ja, stor arbetslivserfarenhet besitter jag i alla fall... och förmodligen stor Livserfarenhet oxå... Jag har fått ny vänner, genom olika arbetsplatser och genom olika händelser... Vänner har kommit och vänner har gått, Vänner från Småland har oxå kommit och gått, några få vänner från Småland finns i vått och torrt, de finns ALLTID kvar... Min allra bästa vän här i Norrköping flyttade till sin kärlek i Köpenhamn för dryga 1,5 år sen... Saknar henne enormt mycket, men är glad att hon är lycklig...


Saknar min familj enormt mycket oxå, under dessa år så har min älskade lilla mormor gått ur tiden och blivit en ängel... Vilket var oerhört jobbigt för mig och givetvis familjen... och nu för bara 1,5 vecka sedan så blev min  lilla farmor oxå en ängel... Så nu blir det en tripp ner till Småland för ännu en begravning... inget man riktigt ser fram emot precis, på många sätt och vis...  


Min nya kärlek sen dryga 2,5 år tillbaka finns knappa 15 mil bort, jag saknar honom och lillkillen så mycket när vi inte ses... och ses kan vi tyvärr inte göra så ofta då jag måste jobba så mycket helger för att överleva... vilket jag nu inte gör i alla fall... kryper på knäna och det gör ont... oro, stress och nedstämdhet gör ju livet toppen!! Att inte ha råd att göra sånt man tycker är kul såsom att få dansa gör att man blir extra glad... eller???!! Jag skulle dessutom jättegärna vilja börja simma igen oxå... men det finns det heller inga pengar till... Kan väl kanske säga att det var tur i oturen att jag inte fick nån plats på vårens buggkurs som jag anmälde mig till... för jag hade inte haft råd att lösa medlemsskap och kursavgift... Men trots det så gör det ont i hjärtat att inte få dansa och göra det som jag mår bra av... Många tror att jag står över en termin på grund av värken i mina fötter, men jag hade dansat ändå... Nu beror det bara på grund av att jag faktiskt inte fick någon plats (trots dubbla kurser i 6 terminer innan) och ekonomin förstås... Jag som verkligen ville dansa, för jag behöver få må bra de stunder jag kan...


Idag träffade jag en tjej som jag lärde känna runt 1997 nån gång och nu har vi nog inte setts på dryga 10 år... Hon var sig lik och det var oerhört trevligt att träffa henne igen och hennes 2 söta barn!! Livet går verkligen vidare, en del får det bra och en del få kämpa...


Även om jag många gånger känner att det räcker nu, orkar inte mera så ror jag dagen i hamn och påbörjar nästa dag oxå... Det skulle  vara så fantastiskt skönt att vinna 1 miljon typ, så att man slapp ligga vaken natt efter natt och fundera på hur jag ska lösa nästa problem... Just nu är jag inne på att sälja av saker här hemma... har ju så mycket... Men hur, var och när??!! Och när jag ska orka ta tag i allt och sortera ut... Jag har ju en jättefin Balklänning som just nu skulle vara perfekt att kunna sälja till kommande studenter... Men vart har jag den?! och vart ska jag lägga ut den?! och hur mycket kan man sälja den för?! Frågorna är många och svaren är få... Kanske skulle ta en veckas semester från det lilla jobb jag har för att reda ut en massa här hemma... Hmm... Bra fråga, eller tanke.... help please!!??  


Dags att inta kudden och täcket nu, det vankas jobbhelg och förhoppningsvis lagning av bil oxå...


Natti Ni där ute som läser detta...


Förresten, idag så fyller min kära svägerska år så Grattis till henne!!!


Kramelikram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards