Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Jobb, shopping, regn och landet...

Av Monika - 7 augusti 2012 23:42

Dagarna flyger fram, blir nästan mörkrädd... =S


För snart är det ju slut på sommarschemat, inte det mest optimala att jobba 9 arbetspass i veckan kanske... Men eftersom jag snart slutar på PB så är det bäst att jobba ihop pengar så jag kan betala räkningarna en liten stund... Vad som händer sen vet jag inte... =( Jobbar ju dessutom så mycket att jag inte hinner sitta ner och skicka in jobbansökningar... =S


I söndags jobbade jag kvällen på Close to You, ganska lugnt men jag längtade hem i alla fall... Lite trött efter lördagens fest! Men det var ju som sagt jättetrevligt!! =D


Måndagen tillbringades på Tvätten, det fanns att göra och varmt som tusan är det ju oxå... gick en halvtimme innan stängning för att hinna med spånkan upp till Haga och Close to You för ett arbetspass där oxå... =) Visst är jag väl duktig!! Jobbar bara nästan ihjäl mig... =S


Och hela tiden längtade jag till idag kl 15!!


För idag var det ÄNTLIGEN ett kort arbetspass och en tur till Paradiset Grymön med Å!! Jag kände att jag bara behövde komma bort från stan, jobb och instängdheten för en stund...


Så jag hämtade upp Å hemma hos henne och sen blev det en tur på Jysk, hon shoppade lite till lägenheten, och sen vidare till Maxi... En sväng på Kappahl där jag fyndade på rean... 2 tröjor, den ena gul och den andra beige... och till det braiga priset köp 2 betala för 1!!! =D ja och lite underwear oxå, till samma fina erbjudande... =) sen in en sväng på Ica för lite dricka och något gott... sen bort till Skopunkten där jag inhandlade mig ett par svarta tygskor, tänkte testa att dansa i dom (ett tips från en tjej på festen i lördags) då mina fötter inte vill vara med i några som helst skor jag har nu... Vi bestämde att vi skippa grillningen och tog varsin god pizza med oss i stället...


Styrde racerpolon mot Grymön och regnet, ja inte höll det sig borta som jag hade önskat... men det gjorde inget!! Vi satt ute på altanen och åt, lyssnade på ösregnet och bara njöt av lugnet... SÅÅÅÅÅ HIMLA SKÖNT att komma bort från stan!!!! =)


Lite prat och skratt och fniss senare styrde vi kosan in mot stan igen... Dags att förbereda sig för morgondagens långa arbetspass och sen dans...


För i morgon är det sista danskvällen på Trappan, Casanovas bjuder upp och jag som jobbar till 19 missar första 1,5 timmen... men det gör inget, förhoppningsvis så hinner jag dansa lite i alla fall... Om det inte regnar på tok för mycket.... Och kl 21 så spelar kapten Röd, har hört att han ska vara bra, men jag har ingen aning... för lyssna in lite och se... =)


Nu är det dags att leta reda på sängen... Måste sova lite nu...


Så tack för i kväll Å!! =D


Och Tack Ni två som kallade mig Både Goding och Snygging!! Trevligt att höra, även om det kanske inte var sant...


Nu ska jag drömma om det där armarna igen, de som håller om mig så skönt på natten... Men tyvärr bara i drömmarna... Saknar och längtar så... Att sluta älska någon är inte lätt... Suck för alla tårar!!!


Puss och kram från liten ensamma jag <3 


 
 
Anna

Anna

6 januari 2013 09:50

Tack för kommentaren! =)
Kanske att börja blogga igen kan hjälpa dig hålla motivationen uppe. kramar

http://overenskommelsen.blogg.se

 
Anna

Anna

19 januari 2013 17:15

Testa kebabkryddan, du kommer inte ångra dig. Den är ifrån santa maria. gudomligt god :D

http://overenskommelsen.blogg.se

 
Längtan

Längtan

12 maj 2013 21:30

Jag har svarat på din kommentar på min blogg.

http://langtantillbarn.blogspot.com

Monika

15 maj 2013 21:36

Tack! Jag läste ditt svar och blev glad! =) Lovar våga gå fram och säga hej om jag ser Er ute på promenad igen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards