Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Scotts, jobb och trevlig kväll hos grannarna...

Av Monika - 26 oktober 2009 16:20

... med god mat, kortspel och Dansbandskampen i bakgrunden...

 

I fredags så jobbade jag kvällen, 15-20.30 Nya öppettider from då, då det var delinvigning på HC från torsdag till lördag... Nu börjar det ploppa upp lite nya affärer och det är ljust och fint... inte bara en massa byggarbetare och damm och buller överallt... Det var jag och Giovanna som skulle jobba och vi hade att göra hela kvällen... Jag skulle ju stänga och ville skynda mig då jag skulle till Borgen och dansa till Scotts... =) Hade ju sett fram emot det massor då de är lite favoriter... ;-)

 

Så jag bestämde med Mattias att vi skulle ses där och så skyndade jag mig att stänga och byta om och försöka fixa till mig lite... Ringde min älskade Björn på väg till dansen och pratade en stund... Längtar så efter honom...!!!!

 

Mattias väntade på parkeringen och det var massor av folk på Borgen!!! Scotts drar kan jag lova... så efter en kväll med dans och trevligt sällskap, träffade Madde oxå... En gammal jobbarkompis från VV, riktigt kul var det!!! =)

 

Var hemma sent och det var inte såååå kul att stiga upp och jobba på morgonen, men men... Massor att göra hela lördagen, så mycket folk... varken åt eller var på toan på hela dagen så jag var helt slut när jag skulle åka hem på eftermiddagen...

 

Messade hjärtat och han ringde lite senare när jag precis hade krupit ihop i soffan för att sova en stund innan jag skulle ner till Åsa och Jimba... Vi saknar visst varandra lika mycket...

 

Kvällen hos Åsa och Jimba var trevlig, jättegod kycklingpaj, god äppel- och mandelmassakaka med glass fick jag... Åsas pappa var oxå där, så det vart lite kortspel, skitgubbe och något som de kallar "Pecken" Hmm hur det nu stavas... Så tittade vi lite på Dansbandskampen oxå... Men vad är det för dansband det har hittat????? Bäst var ändå Date och Black Ingvars... Väntar bara till den 14/11, då ska HIGHLIGHTS vara med igen... Då ska jag minsann rösta!!!!

 

När jag kom hem så pratade jag med mitt hjärta igen... Saknar och längtar så... Kanske att vi kan få ihop det nästa helg och ses... Men han ska hjälpa en kompis att flytta då oxå... =(

 

Innan jag la mig så ställde jag om alla mina klockar, dags för Vintertid nu... tänk om man kunde gå i ide ett tag... vakna upp igen till våren och vara utsövd!!!

 

Igår, söndag, var det jag som skulle stänga igen... och nu har vi öppet till klockan 18 istället för 16 på helgerna... =( inget kul... och när jag kom så hade Monica strul med kassaapparaterna och fick skriva upp allt som såldes... sen var det bara att knappra in allt när det väl funkade igen... Fanns att göra hela dagen igår oxå och det var skönt när det var dags att stänga...

 

Messade och busade lite med min kärlek hela dagen, han var på kalas hos sin bror vars dotter fyllde år så jag kunde inte låta bli att retas lite med honom... ;-) Fniss...

 

Pratade i telefon igår kväll igen med honom, tusan vad jag längtar efter honom!!!! Vill vara hos honom NU!!! Mysa, kramas och pussas... Mmmm...

 

Hoppas att vi kan få ihop det i helgen som kommer...

 

Idag så är jag ledig och jag är så trött att jag bara har sovit, ja förresten, betalat räkningarna oxå... Inget kul alls... =(

 

Nu ska jag fixa lite innan det är dags att åka upp till NOSD och dansa en F1:a... Alltid lika kul att dansa i alla fall...

 

Så ha en skön kväll nu!!! Måndag och allt...

 

Grått, disigt och regnigt höstrusk... BRRRRRRRRRRRRRRRR.....


Puss och kram till er som hittar hit... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards