Alla inlägg den 5 november 2009

Av Monika - 5 november 2009 20:50

... vad rosorna betyder som jag fick av min kärlek i fredags!!! =D

 

9 stycken = jag vill vara ensam med dig

Rosa = jag är förälskad i dig och är dig trogen

 

Min myskille är bara för söt!!!!!

 

Älskar Dig!!

 

Puss och kram i massor!!!

Av Monika - 5 november 2009 20:41


Säg det med blommor till din hjärtans kär

En blomma

du är allt för mig

Två blommor

jag vill resa bort med dig

tre blommor

jag vill träffa dig igen och
ha en framtid med dig

fyra blommor

jag högaktar och tackar dig

fem blommor

jag vill göra allt för dig

sex blommor

jag tror inte på dina löften

sju blommor

jag älskar dig

åtta blommor

jag är din intill döden

nio blommor

jag vill vara ensam med dig

tio blommor

vill du bli min hustru

 
Vilken färg
 
Rosa

Jag är förälskad i dig och är dig trogen

 
Röda

Jag längtar efter dig

 
Orange

Jag är din vän

 
Mörkröda

Jag väntar på dig

 
Lila

jag önskar dig all lycka

 
Blåa

jag är dig trogen intill döden

 
Gula

du är solen i mitt liv

 
Vita

jag tror på din ärlighet och oskuld

 
En bukett med röda, vita och blå blommor

Detta är ett frieri

 
Ljusgul - tro och godhet
Gul - livets glädje
Mörkgul - svek och svartsjuka
Blå - sanning och trohet
Grön - glädje och jämlikhet
Orange - lyx och praktfullhet
Röd - kärlek och glädje
Mörkröd - saknad och längtan
Rosa - förälskelse och trohet
Lila - lycka och välgång
Violett - ålderdom och ödmjukhet
Vit - renhet och kyskhet

Av Monika - 5 november 2009 01:08

Reglerna lyder följande:
Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dem.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga.
Om personen som utmanade dig har samma bokstav som du får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar (förutom på fråga 1)
LYCKA TILL!


1. Vad heter du? Monika
2. Ett ord på fyra bokstäver: Magi
3. Flicknamn: Malva
4. Pojknamn: Melwin 
5. Yrke: Massör
6. Färg: Mörkblå
7. Klädesplagg: Mammelucker
8. Mat: Moussakka

9. Sak i badrummet: Massageolja
10. Plats/stad: Marielund
11. En orsak att vara sen: Morgontrött
12. Något man skriker: Mat!!
13. Film: Mamma Mia
14. Något man dricker? Martini
15. Band: Metallica
16. Djur: Mammut
17. Gatunamn: Mandelblomsvägen
18. Bil: Maserati
19. Sång: Mambo no 5
20. Hobby: Måla


jag utmanar: alla som vill! :)

 


P.s Lånade detta från www.lindali.bloggplatsen.se

Ovido - Quiz & Flashcards