Alla inlägg den 16 november 2009

Av Monika - 16 november 2009 23:00

... vart det... =)

 

Jo men det vart som så att jag åkte upp till min kärlek i lördags, jag sov länge och sen när jag messa honom och han ringde upp så bestämde vi att jag skulle åka upp till honom...

 

Gissa om jag skyndade mig till honom... 15 mil är långt att köra men när längtan efter min prins är stor, vad gör man inte... =)

 

Vi hade en helmysig lördagkväll, god mat och Dansbandskampen... =) Fniss... japp jag fick mitt hjärta att titta på det... För självklart ville jag ju inte missa när Highlights skulle tävla!!! Mitt favvoband minsann... Tyvärr gick de ju inte vidare och jag var grymt besviken på kvällen när Torgny Melins gick vidare fast de hade framfört dåliga låtar... =(


I söndags sov vi ut, mysigt att få sova och känna sig trygg, mysigt att få vakna jämte den man älskar!!!  Vi mest bara var på förmiddagen och sen när hjärtat skulle åka och hämta lillkillen, lite tidigare än vanligt, så gick jag bort till affären och handlade... Så när de kom hem så hade jag påbörjat lite lunch, spagetti och köttfärssås blev det... Gottigt...


Sen åkte vi ner till stan för att gå på bio... Michael Jacksons "This is it"... Jag tyckte att den var kanon, stampade i takt och sjöng med i låtarna... Tragiskt att han inte finns mer!!! Jag hade kunnat sitta och titta ett par timmar till... Grabbarna tyckte oxå om den men det tyckte att den var lite för lång...


Hemma igen så hjälptes vi åt att laga tacos, lillkillens favorit... =) Fast först sa han till pappa så här...: "Idag pappa tycker jag att vi gör så här, jag lagar maten, du diskar och Monika, hon får bara äta..." ;-) Undra just om han tycker jag står i köket hela tiden när vi ses... Hihihi... Han är bara för söt!!!!

 

Sen vart det en myskväll i soffan, vi tittade lite på Youtubeklipp, lillkillen spelade lite på sina GH trummor och sen började vi titta på "Heartbreak Hotel" som gick på 4:an... Snart var det dags för lillkillen att sova och jag och hjärtat fick en mysstund för oss själva...

 

Upp tidigt i morse, när det åkte till skola och jobb så åkte jag hem till Norrköping igen... Idag var det dags för mig och Jeanette att byta däck på våra bilar så det var att bära upp och ner i källaren... men skönt att få det gjort i alla fall... när det var klart så var jag på Ica Strömmen och hämtade ett paket från Ellos med lite julkklappar i... ;-) sen bar det iväg ner till Tjejernas Athena för ett besök på Viktväktarna... Nu var det dags igen, har inte varit på 10 veckor... =( det var plus på vågen, ett litet sådant... men jag hade ju bytt från sommarklänning till vinterklänning så det var nog inte så stor skillnad egentligen... så det känns bra eftersom inget funkar med mat och motion just nu... Nästa vecka blir det återigen ett besök, men då hoppas jag på lite ny motivation då det ska komma ett nytt Viktväktarprogram... Spännande ska det bli!!!

 

Efter viktis så var jag hos Jeanette och åt en väldigt sen frukost och efter en stund så fikade vi lite oxå... Hon fyller ju år i morgon!!!

 

Vi la även ut hennes kökssoffa och två stolar som står i mitt förråd på Blocket... Ska se om hon kan få det sålt... Efter det så låg jag och slumrade och halvsov på hennes spikmatta i över 1 timme...

 

Plockade upp Åsa som varit på Myrorna när jag skulle åka hem och sen slappade jag ihop här i soffan för att ladda för kvällens buggkurs... Mamma ringde en sväng oxå...

 

Nu tittar jag lite på tv men känner att det är dags att krypa ner i sängen... i morgon väntar ett efterlängtat läkarbesök för att se vad det är för fel på mig... värk i kroppen, huvudvärk, trötthet och allt annat...

 

Så efter en låååång dag längtar jag nu till sängen...

 

Natti natti på er alla...

 

Tjingeling, puss och kram...

 

Älskar dig mitt hjärta!!! Du är det bästa som har hänt mig på riktigt länge!!! <3<3<3

Ovido - Quiz & Flashcards