Alla inlägg den 2 december 2010

Av Monika - 2 december 2010 23:57

... här hemma hos mig och jag myser... =)

 

Jag tycker att julen är enormt mysig!! Har alltid älskat tomtar och har MASSOR!!!!!! ;-) Tidigare om åren så var det tradition att köpa minst en ny tomte inför jul, det kunde även komma i något paket, vid födelsedag eller jul... och jag tycker ju att det fortfarande ska vara så... men det är bara att inse... man kan ju inte ha hur mycket tomtar som helst, för hur kul det än är att plocka upp dom och placera dom på bästa stället så MÅSTE de ju packas ner sen oxå när julen är slut... och det är inte lika kul när man som jag har massor av dom...

 

Men nu är de i alla fall på väg in i mitt hem för att mysa över jul och nyår... =D Sista julen i den här lägenheten, sen får de bo på en lite mindre plats nästa jul... =)

 

Gårdagens julfest var väl så där... Vi hade det trevligt men satt ganska långt ner i lokalen så när kvällens Ståuppkomiker, Thomas Järvheden, (som jag faktiskt gillar) satte igång så hörde man inte speciellt mycket... Men det trevliga sällskapet i form av Bittiz, Sara och Maria bakom stolpen så gick det ju bra ändå... och skratta fick vi göra, massor, åt de för kvällen civila väktarna och deras tokigheter... Måste inflika, inte så värst nyktra heller... ;-) När Lena hade stängt så kom hon in och gjorde oss sällskap men vi bestämde ganska snart att det var dags att gå hem... Alla utom lilla Maria som var på värsta Partyhumöret... så hon stannade kvar... =)

 

Och i morse fick jag minsann ringa och kolla så att hon tog sig till jobbet oxå... ;-) Fniss... Partypingla!!!

 

En dag på jobbet som som vanligt var fylld av kunder och att göra gick ganska fort, Maria aningens seg efter Julfesten och jag mest trött...

 

Och här hemma ikväll så har jag haft ett långt samtal med min kärlek... Åhhh vad jag längtar tills i morgon för då kommer de hit!!! Ska bli såååå mysigt att ha dom här igen och jag vet att Reggae kommer att bli glad oxå!!!

 

Så i morgon när jag slutar blir det att åka och handla och sen hem och städa klart och låta de sista tomtarna smyga sig fram här i lägenheten.. Tänkte inhandla mig en Amaryllis oxå... tyckar ju att det är så fint och det saknas på mitt tv-rumsbord... SÅ är det bara!!! Måste ha!! =)

 

Nej nu är det natten här, dags att dejta kudden och sova lite... öppnar i morgon och jag är ju inte så värst morgonpigg!! =(

 

Natti natti där ute, sov gott och dröm söta drömmar!!!

 

Puss och kram, tjingeling

 

<3<3<3 LÄNGTAR!!! <3<3<3

Ovido - Quiz & Flashcards