Alla inlägg den 6 december 2010

Av Monika - 6 december 2010 23:15

... var det på vågen idag!! =D Skönt!!! Denna veckan hade jag gått ner de hekton som smugit sig på de 2 senaste veckorna... =S  

 

Känner att motivationen har försvunnit lite och att GODIS är VÄLDIGT GOTT just nu... =( Fast egentligen är inte godiset så gott men jag äter ändå.. och de där förbaskade SKUMTOMTARNA då!!! Varför ska de behöva finnas... =( Men men... på något sätt måste jag hitta tillbaka, kan ju inte ge upp nu... Har ett mål framför mig, kan inte säga hur många kilon minus på vågen det är dit men jag vet att jag denna gång vill vara betydligt mycket smalare än de två andra gångerna jag har varit där... skulle så himla gäna vilja ta den där promenaden varje dag som jag vet att jag skulle må bra av, har fått in i skallen att det skulle vara kul att börja åka lite längdskidor igen... har nog inte gjort det sen jag var typ i hödstadieåldern... Vet att jag då hade röda fina skidor som jag åkte på i elljusspåret hemma i Bredaryd...

 

Lagom trött så i morse så rullade jag ur sängen och gjorde mig i ordning för an tripp till Therese i Katrineholm... och som ni redan sett så var det minus på vågen denna gången... har de två senaste veckorna haft plus 0,3 kg på vågen, men nu var de 0,6 kg äntligen borta igen... =) önskar att det kunde varit mera men men... är inne i en downperiod just nu så då funkar ju inte så värst mycket...

 

Efter vägning och lektion så var det dags för sedvanlig lucnh med Therese... och japp, vad blev det idag då... ;-) Jo minsann... Panpizzabuffé... Bra val av en viktväktare!!!! Eller inte???!!! Men gott var det och mätt blev jag... till sällskap så kom Therese kompis Lars oxå... efter att han hade varit ute och åkt skidor... =)

 

Sen var det dags att åka hem, jobbtime stod på schemat... som vanligt på måndagkvällarna... och när jag kom till jobbet så funkade inte ATG-maskinen och inte heller Svenska spel-maskinen i kassa 2... =S  så det var lagom rörigt där... och när Maria sen skulle räkna kassan och fixa inne vid datorn så råkade d stå en kaffekopp i vägen och hela tangentbordet blev nerspillt... Tjoho vilken kul dag!!! ;-) (Och gums, jag är och var inte arg på dig!!!) men det blev i alla fall en hyfsat lugn kväll då jag slapp alla hästspelande kunder så jag hann ju plocka ner alla tidningsreturer i alla fall... och när det sen var dags att rapportera min kassa så fick jag ringa helpdesk och be dom hjälpa mig... men det gick ju bra det oxå... Lagom skönt att åka hem sen i alla fall kan jag lova!!! =D

 

Nu ska jag i snart försöka sova... hoppas att det går... saknar hjärtat så himla mycket!! =(

 

Natti natt där ute, sov gott och dröm söta drömmar!!!

 

Puss och tjingeling!!!

Ovido - Quiz & Flashcards