Alla inlägg den 5 december 2010

Av Monika - 5 december 2010 23:45

... jag känner när hjärtat och lillkillen åker hem... =(

 

Ville inte att de skulle åka, ville att de skulle stanna här hos mig och aldrig lämna mig igen... Men så är det ju inte, de måste ju åka hem till jobb och skola... SUCK!!!

 

Men en mysig helg blev det!!

 

I fredags öppnade jag på jobbet och det var lagom kaos när jag kom... Men jag löste det oxå, med hjärtat i halsgropen!! Längtade till kl. 14 då jag skulle sluta så jag kunde handla och sen åka hem för att städa klart det sista och fixa maten innan mina fina killar skulle anläda... =)

 

For omkring här i lägenheten som en tok och styrde och ställde... strax innan 18 fick jag ett mess med massor av olika smileygubbar och orden " nu åker vi det är Fredda som skriver jippi"... =) Fniss... söt han är den där lillkillen... och jag fortsatte här hemma... en snabb dusch och sen börja laga maten så den skulle vara på gång när de kom... och det blev gottigt värre i form av fläskfilé och en sås av Cantadouvitlök och örter ihopsmällt med grädde... och till det var det klyftpotatis med Sourcream and onionsmak... MUMS!!!  och jag och hjärtat åt för fulla muggar men inte lillkillen, det var nog inte nåt för honom... eller så kanske den nästan helt uppätna 200 grams chokladkakan inköpt i Katrineholm gjorde att han var mätt... sen blev det IDOL... och det var Minnah och Jay som gick vidare till finalen... Hoppas verkligen att Minnah vinner!!!!

 

Fick även min födelsedagspresent av killarna... =D ett presentkort på Guldfynd!!! Så nu måste jag bara fundera på vad jag vill ha för något... förra året köpte jag ju min fina ring, så nu vet jag ju inte riktigt... Hmmm blir att fundera lite på det!!

 

Igår, lördag, så blev det en slapp förmiddag innan vi gav oss ut på en liten shoppingrunda.... började i Ingelsta på Rusta, Jula och Bolagret för att sen åka ut till Hageby Centrum och kolla lite... lillkillen hittade ett spel på Game som han ville köpa och jag lurade undan en julklapp till honom som jag ska hämta på måndag eller tisdag... Hoppas att han blir glad!!!  och jag har fixat min första julklapp!!! =D sen vandrade vi vidare en sväng i centrat och avslutade med en trevlig fika inne hos grabbarna på Fräcka Fröken!!!  Efter det så åkte vi förbi min nya lägenhe, inte för att den syns från gatan precis men nu vet de i alla fall vart den ligger.... men å andra sidan så kommer hjärtat inte tat komm aihåg det i alla fall... =S

 

Sen blev det ett besök på Citygross, bara strosa omkring och handla lite lördagsmys... väl hemma igen så hörde Åsa från Nosd av sig angående nästa helg och Dansbandskampen.... de är ett gäng som ska gå och undrade om jag ville följa med... så efter lite messande med Camilla så gick jag in på Ticnet och bokade mig en biljett... en aningens dyr egentligen men det får det vara värt... Finalkväll och allt!!

 

Sen vart det mat, jag och hjärtat åt rester och lillkillen fick kycklingklubba som han älskar!!! Och till det tittade vi på Dansbandskampen... nu åkte äntligen Patriks Combo ut och i finalen nästa vecka står Elisas och Willez!!! och sen en joker som ska röstas in igen... hoppas att det blir nåt bra band!!! Typ Donnez, CC & Lee eller kanske Sweetshots!!! =D

 

Sen blev det lite mys i soffan innan lillkillen somna... och sen fick jag och hjärtat lite mystid innan han somna i soffan... ;-)

 

Snart var det idag och vi sov alla ganska länge... killarna körde lite tvspel innan vi myste ihop i soffan alla tre och bara var... Älskar dom och vill så att vi kunde få vara tillsammans hela tiden... Men snart var det dags för dom att åka hem igen till Västerås och jag fick stanna kvar här ensam med Reggae... (Reggae som för övrigt varit lyckligast i helgen han oxå när han får träffa favvokillarna!!)

 

Dagen har mest tillbringats i soffan här, lite ledsen och deppig när de åkte... =( Hjärtat ringde två gånger under kvällen och han berättade att lillkillen hade sagt att han skulle sakna pappa, Monika, Snuttis och Reggae massor denna veckan när han är hos mamma... Åhh lillskrutten då!! Saknar ju Er oxå!!!

 

Undrar just hur länge jag måste bli ledsen när de åker, undrar just hur länge vi ska pendla... Många tankar och frågor är det... men inga svar... =(

 

Imorgon är det dags för Katrineholm och vägning igen... Hmm undrar just hur det ska gå denna veckan då på vågen??!! Återstår att se i morgon kl 12...

 

Nu är det dock natten här så sov gott och dröm söta drömmar!!

 

Tjingeling från mig...

Ovido - Quiz & Flashcards