Alla inlägg den 22 juli 2012

Av Monika - 22 juli 2012 00:43

... och det känns ju definitivt INTE okej!! =(


Man blir ledsen och faktiskt ganska nertryckt av att få höra sådana ord... tårar i ögonvrån och svårt att hålla rösten stadig... Hade faktiskt bara lust att ta mitt pick och pack och gå...   


Till saken hör nu då att det var KUNDEN och inte jag som ballade ur... han var sååå otrevlig, men jag försökte hålla god min som man ska göra... har man händerna fulla så är det svårt att bara släppa och göra som han säger, särskilt när det jag höll på med var att servera honom korv, vilket då gjorde båda mina händer upptagna... Han var då ingen bra förebild för de två små barnen han hade med sig heller... Kanske inte konstigt att barnen växer upp och inte vet hur man ska föra sig här i världen...


Nu till något mer glädjande!

I fredags fick jag ett överraskande besök på jobbet!!   

Min fina före detta arbetskamrat K från Polisen kom med sin ursöta lille snart 4 månader gamla son Liam... Åhh vilken mysig liten kille, bara jollrade och skrattade!! K:s ena syster och minsta systerdotter var oxå med och det var så trevligt att träffa dom!! K:s mamma brukar komma förbi jobbet ibland och då pratar vi alltid och jag ber henne hälsa!! Och jag är så välkommen att hälsa på dom utanför Stockholm oxå!!


Byter lite arbetspass med mina jobbarkompisar, jobbar gärna kväll dels då jag är morgontrött och dels för att jag slipper att sitta själv så mycket på kvällarna och fundera och brottas med mina tankar... Tycker det är så jobbigt med ensamheten...


Pratade med bästa Å igår natt, vi ska försöka få ihop en fika på torsdag när jag är ledig... så sover jag inte bort hela dagen utan kommer hemifrån lite... Hoppas på fint väder, då kanske Färgaregården kan få ett trevligt besök av oss... Det är rekreation att sitta där, fin omgivning, nära vattnet och kul att titta på folk... och ja, god fika oxå så klart!!!


Har införskaffat mig lite nya gröna växter... eller ja, det är en och samma sort fast i tre krukor... Elefantöron kallades de visst och förökar sig som ogräs... =) det gör ju inget, jag tycker det är kul med nåt nytt och annorlunda och just nu är mitt köksfönster tomt på blommor då Pelargonerna står på balkongen... Köpte dessa av en tjej på en FB-loppis... =) Superbra att man kan även hitta sånt där och inte bara saker...

Hoppas komma igång med mitt säljande igen, nu jobbar jag lite för mycket för att ha tid att sitta och hålla på med annonser... men jag sålde ju av en hel del i våras och hoppas kunna bli av med lite till nu i höst här... =)


Nej nu är det väl dags att dejta kudden igen, är uppe alldeles förlänge varje natt... =S Vill inte sova och möta drömmarna, men vill inte vara vaken och brottas med tankarna... Dilemma eller??


Jaja, natti och trevlig söndag till er där ute... själv jobbar jag mest hela dagen igen..


P&K!!

Ovido - Quiz & Flashcards