Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Monika - 23 juli 2012 23:30

.... ett fullspikat schema...


Har ju glömt att skriva att förra veckan bjöd på lite kändisar i Tv... ;-)


Förra måndagen så dök min bästa vän L, hennes sambo B och tjejerna F och E upp i tv... ;-) De gjorde en heldag på Liseberg och tittade då på "Lotta På Liseberg"... och gissa om inte Lilla F och E fick sjunga med Bettan när hon gick i publiken!! =D "Vem e de du vill ha" var sången...


Och på tisdagen så gjorde min Kusse A och hennes familj, W, A och L Stockholm och Skansen! Och ja då fick de värsta VIP-platserna och Kussemannen W sjöng med Måns Z!!! =D


Nu till söndagen den tjugotvådje i sjunde... ;-)

Jobbar 11-19.30, lugnt som tusan så den obligatoriska städningen var snart avklarad och då drog jag till sopen med skräp... =S Men gissa vilken ÖVERRASKNING som väntade mig i butiken när jag kom tillbaka!! =D


Wiiiiiii!!!! Min fina Kusse A och grabbarna A och L stod där och flinade!!! =) Kussemannen W vaktade hund och bil... Gissa om jag blev GLAD och kramkalas i stora lass vart det!! De var på väg hem och skulle ta vägen om Söderköping och Smultronstället... =) och då chansade de på att jag skulle vara på jobbet... Åhhhh det gjorde verkligen min dag mycket gladare!!! Tänk så lite som behövs egentligen, lite familj som oväntat dyker upp för att bara säga Hej!!


Sen vart det inte nog med det, på kvällen en stund innan jag skulle stänga PB så fick jag ett mess från LM och R!!! Deras lille Max hade bråttom till världen och kom till "oss" 07.50 =D Så nu har "familjen" blivit lite lite större och jag har blivit en stolt "extra"moster!!! Den lille busen skulle ju inte komma förrens om 2 veckor... Men han vill nog träffa sin mamma och pappa och dök upp lite tidigare!!


Så STORT GRATTIS till sonen LM och R!!!    


Nu längtar jag hem till Småland, till alla mina syskonbarn, 2 riktiga och 3 "extra"!!! =D


Tänk vad glad man kan bli av så här roliga överraskningar!!! <3


I dag måndag har det bjudits på möte med Maria på Resurstorget, mycket prat och tankar och ideér... Vad som ska hända den 20/8, hur jag ska komma vidare och så där... Tips om förbättring av vad hon redan tycker är ett perfekt personligt brev... Kanske ett nytt foto på mig... =S Jag som inte gillar att vara med på foton som jag ser ut nu... =(


Cyklat i motvind med bromsar som ligger i hela tiden och ätit en snabblunch, en snabbvisit på ÖB innan det var dags för arbetspass 8 på dag 8... =S Aningens trött i mössan nu... men på torsdag är jag helledig!! =D Då ska jag på dejt med Åsa och sen kanske kanske kanske göra nåt "spännande"... ;-)


Det kan jag behöva för sen sätter det i gång på "riktigt", inte en ledig dag förrens den 19/8... Vissa dagar dubbla arbetspass och ett farande fram och tillbaka mellan 3 jobb... Men men, måste få ihop lite pengar eftersom jag inte vet vad som händer den 20/8 och stenen i magen blir ju inte lättare när man vet att räkningarna måste betalas... =S


Men lite kul som tex dans på Trappan måste jag väl unna mig, även om jag är trött... Lite kul med skratt och sånt jag mår bra av ger ju energi!! =)


Har tänkt när jag har en stund över att oxå blogga tillbaka om den här våren, mest för min egen del... Behöver skriva av mig, dela mina tankar i ord och tårar i text... För det här har inte varit någon lätt och glad tid för mig... =(


Nu är det dags att sova lite tror jag, jobb 11-21.30 i morgon...


"Kommer du och håller om mig i natt?? så att jag kan sova tryggt!!" Snälla säg ja!!


Drömmer, saknar, längtar och älskar... <3 

Ovido - Quiz & Flashcards