Alla inlägg den 19 april 2008

Av Monika - 19 april 2008 22:07

.... och jag sitter som vanligt i soffan och tittar  på tv... Själv... Just nu så tittar jag på CSI Miami och funderar samtidigt lite på vad jag ska skriva...


Idag när jag vaknade och drog upp rullgardinen här på 7:e våningen så sken solen och på termometern så stod det + 15 grader... Så jag åt frukost och tog på mig träningskläder, lite musik i öronen och fattade stavarna och traskade iväg på en timmes promenad runt Åbackarna... Skönt att röra på sig lite... Hinner fundera mycket på livet när jag promenerar... Varför har jag sån otur? När ska det vända för mig och jag ska kunna få vara riktigt lycklig?  Som igår tex så startade inte min bil igen, trots splitternytt batteri... Hmmm undrar vad som är felet? Sen blir det då jobbigt att behöva be om hjälp, tycker bara att jag är i vägen och jobbig som behöver hjälp...


Sen skulle ju jag som så många andra vilja ha någon som tycker om mig precis som jag är, någon att krama och pussa i vårsolen... Hade någon en kort minut men han stannade inte kvar, SAKNAR HONOM och föll för honom, ganska pladask... Vågade ta steget och släppa in honom i mitt liv trots att jag har blivit sviken så många gånger förut... Jag kände mig omtyckt en sekund och jag kände mig trygg i hans armar... Nu är jag ledsen att jag inte fick chansen att visa honom vilken toppenflickvän jag skulle vara... Jag  önskar att han kunde lyssna på vad jag säger, jag är inte som alla andra...


Sen har jag jobbat lite ikväll, på mitt jobb nr 2;-), skönt att träffa folk och prata lite... Inte som jobb nr 1 där jag svarar i telefon hela arbetspasset igenom... Visst man pratar med folk där oxå, men det är en annan typ av prata... På jobb nr 2 så ser man ju faktiskt folket... men idag så kom inte den söte kunden in... eller söt? han är så snygg...PUH, drömma kan man ju göra iaf... ;-)  sluta drömma fick jag göra när kylen där ost och chark förvaras gick sönder och vi var tvungna att hitta plats åt allt någon annanstans... så det blev till att tömma drickakylarna och göra plats i fruktkylen och flytta allt... Tjoho... men det gick ju det oxå...


Nu är det alldeles strax söndag och jag är helt superledig... Det ska bli så skönt... Hoppas att solen skiner och att det är varmt i morgon oxå för då ska jag stava mig runt Åbackarna igen och sen ska jag sätta mig i solen med en bra bok... Håller tummarna för att det blir så när jag drar upp rullgardinen i morgon när jag vaknar... Ska dessutom inte ställa klockan... Det är det bästa som finns, att få sova så länge jag vill...


Tills vi hörs igen... God natt och trevlig resa till drömmarnas land som mina små prinsessor säger...


P.S Brolle Jr är kvar i Körslaget...;-)


Puss, kram och PIS 

Av Monika - 19 april 2008 01:35

... Som jag skriver i min nystartade blogg... Mest bara testar lite, kommer väl att lära mig med tiden...;-)

Har jobbat hela kvällen, men ändå hunnit titta på matchen mellan LHC och HV 71 och när jag kom hem så var jag ju tvungen att titta klart på matchen... HV 71 tog SM-Guld ikväll... Gissa om jag är glad... YES!!!  Nu kan jag retas med mina jobbarkompisar... Dom som alltid skojar om smålänningar... men det tål jag ju;-)

Sen har jag mest suttit i min sköna soffa med med min älskade kisse Reggae jämte mig och lyssnat på min nya idol... BROLLE JR... Åhhh vilken kille... och vilken röst... Har sen barnsben (enligt min mamma) älskat Elvis och när Brolle Jr sjunger så bara ryser jag, det är inte klokt vad han kan sjunga som The King.... Stackarn, han tycker nog inte att det är så kul att jämföras hela tiden med Elvis men det får han ju fixa när han är så superbra...

Nu börjar det bli dags för sängen och kudden, det är en dag för jobb i morgon oxå, fast då på mitt extra jobb... Usch då, skulle vilja vara ledig och vara ute i vårsolen....


Som mina älskade syskonbarn brukar säga: God natt, sov gott, jag älskar dig och trevlig resa.... till drömmarnas land... :-) Visst är det underbart att somna till dom orden från två små prinsessor...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards