Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Fredagen den 13:e...

Av Monika - 13 november 2009 22:30

... och dagen har varit kall och ganska lång...

 

Jobbade 8-14 idag och det fanns att göra... Skönt när klockan var dags att åka hem...

 

Och då var det att skynda sig hem i fredagstrafiken, för jag skulle byta om till varmare kläder och äta lite snabblunch, goda pannkakor, nere hos Åsa och Jimmy innan vi skulle åka ut till Ekenäs Slott för att gå på julmarknaden... Åsas pappa var oxå med... =)

 

Kallt, men mysigt... det skulle ha varit lite snö så man fick rätta känslan dock... Det är så otroligt fint ute vid slottet... Marschaller hela vägen upp till slottet och sen en massa ljus, pynt och ett par små brasor att värma sig vid...

 

Det fanns massor av fina saker att titta på, synd bara att man inte är rikare än man är... Försökte hitta ett par hemmastickade raggsockar till Älsklingens lillkille, han lånar ju mina här och dansar och gör monnwalks i dom på parkettgolvet... Glider ju så bra... ;-) Men tyvärr fanns det inga i hans storlek... =(

 

Till mig själv inhandlade jag ett par ursöta små öronhängen med änglar i, jag älskar ju änglar... sen vart det Gotländsk senap, en bit ost som är jättegod, lite fudge och honung med frisk citronsmak... Gottigt!!! De andar handlade oxå lite granna...

 

Under tiden vi var där så fick jag världens huvudvärk, IGEN, =( har så mycket ont i huvudet nu så jag blir trött på det...  jag mådde illa, så ont gjorde det... så när vi väl var hemma igen så blev det dubbla treo, ett varmt bad och EMD:s julskiva på låg nivå... så då slappnade jag av och huvudvärken försvann... inte helt men nästan...

 

Ikväll spelar ju dessutom Jannez på Borgen så jag var ju lite sugen på att åka dit och dansa... Men när jag hade gjort mat och satt nersjunken här och tittade på IDOL så fick jag ont i magen i stället... så det vart ingen dans... =(

 

Längtar så efter min kärlek, sist vi sågs var ju ingen bra helg och nu vet jag inte om jag får träffa honom i morgon... Ikväll är han på konferens med jobbet och dessutom så är det nåt strul med hans bil så han vet inte om han kan åka ner till mig i morgon... =(

 

Nu ska jag snart krypa ner och drömma om min prins så får jag se när jag vaknar i morgon om han kommer hit eller om jag åker till honom... vill i alla fall inte vänta ytterliggare 2 veckor innan vi får ses...


Saknar, längtar och älskar!!!! <3<3<3


God natt där ute, sov gott och trevlig resa till drömmarnas land...


Puss och kram... och lite PIS oxå... ;-) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards