Direktlänk till inlägg 29 november 2009

En underbar födelsedagshelg i Småland...

Av Monika - 29 november 2009 21:45

... och som jag redan visste innan så trivdes hjärtat där precis som jag... =)

 

Vi åkte neråt i fredags när vi hade gjort oss iordning... Racerpolon styrde kosan E4:an neråt... genade över Skillingaryd när vi kom dit... körde genom Lanna och berättade att min ena moster bodde där...

 

När vi kom till Bredaryd så åkte vi omkring lite och jag visade vart jag hade växt upp, vart jag hade gått i skolan och Bredaryds Värdshus där hjärtat faktiskt sovit över en natt och festat loss lite med Svullo.. ;-) Hahaha... eller kanske inte med just honom, men han bodde visst oxå där den natten...

 

Sen tog vi en snabb tur inne på Smålänningens Marknad innan vi åkte ut till Ekholmen och överraskade mamma,Asbjörn och lille Rambo... Hjärtat fick en kopp kaffe och vi pratade lite innan vi styrde kosan vidare ut mot Draftinge och Bäckegård där min syster med familj bor...

 

När vi kom fram så blev vi mötta i dörren av mina tjejer... Mysigt!!! Kram och pusskalas!!!  Sen var det dags för hjärtat att hälsa och tjejerna var lite blyga först... Jossan och Elina var där ute oxå och Pelle och Jonas var ute och for på vägarna men dök snart upp oxå... sen vart det en trevlig kväll med god mat (Potatisgratäng, kallmarinerad fläskfilé, bröd och sallad) och trevligt sällskap... och jag fick mysa med bebis!!! =D MYSIGT!!!

 

Kvällen övergick i natt och det vart dags att sova lite... Kallt men skönt att krypa ner i tjejernas sängar och sova på landet...

 

Lördagen var det som vanlligt full fart... igen... In en sväng till Bredaryd, handla lite och ner till Smålänningens en sväng... Upp till kyrkogården och hälsa på mormor och lägga blomma till henne, morfar och Ulf... sen vart det hem igen...

 

Dags för middag och mamma, Asbjörn och Rambo dök upp till det dukade bordet... Idag hade jag "beställt" min systers goda hemlagade helstekta kyckling i ugn... Mums vad gott det är... åt så jag blev proppmätt såklart... och snart var det då dags för fler gäster....

 

Till eftermiddagsfikat så dök moster Britt, kusin Ida, Moster Gun och hennes Roger och hans två barnbarn upp... Trevligt som bara den... fika och tårta, ja lite chokladpudding blev det ju oxå... Gottigt!! =)

 

Massor av prat och skratt senare så var det dags för gästerna att åka hem och för oss att packa ihop oss i bilen för att åka till en trevlig kväll hos min kusin Anne med familj... Wille, Alfred och Ludwig... Dags för årliga träffen och en kväll med tacos och prat...

 

Hjärtat trivdes där oxå och det var knappt att jag såg honom... Bara massa prat om bilar och lastbilar och ja jag vet inte allt... =) Men skönt att det funkar och att han trivs i alla fall... =)

 

Snart var det dags att tacka för oss och åka hem igen... till min syster alltså...

 

Idag är det ju söndag, 1:a advent och dagen har varit lång....

 

Mysig frukost och sedan lunch hos mamma... Biff, sås och potatis stod på min önskelista där... =) sen var det snart dags för mig och hjärtat att styra kosan mot Norrköping igen och hjärtat sen vidare upp till Västerås för att hämta lillkillen...

 

På vägen hem så for vi över Värnamo och jag visade honom vart jag hade bott där och lite så dära... Kul att få visa vart jag kommer ifrån... =)

 

Jobbigt dock att säga hejdå till min älskling när det var dags för honom att åka hemåt sig... Nu dröjer det två veckor innan jag får träffa honom igen... Suck!!!

 

Dags att sova lite nu då, i morgon är det dags att jobba igen, extra för det är inventering... Pust!! Men bra med lite extra pengar i lönekuvertet i alla fall...

 

Förmodligen blir det en hel del extra jobb i december om de andra vill vara lediga då våran vikarie Giovanna ska åka till Thailand i massor av veckor...

 

Denna veckan kommer jag att jobba 6 dagar så gissa om jag är trött nästa söndag... =S

 

Så natti natti allihopa där ute!! Hoppas att ni hade en mysiga första advent och kanske en trevlig julskyltning...

 

Tjingeling, puss och kram.....

 

Hjärtat, jag älskar dig!!! <3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika - 28 mars 2016 01:24


Hade skrivit ett långt inlägg innan ikväll.. Sen hände något med datorn och jag hade inte sparat något av det.. Allt bara hängde sig och det bara försvann.. ? Får skriva en annan kväll.. Men det var ju inte så här det skulle bli med mitt blogg...

Av Monika - 13 mars 2016 21:16

Hej Bloggen! Long time no se... Jag har tänkt länge på att kanske komma igång igen, behöver nog skriva av mig massor... Mår ju lite bättre av det och att få må bättre är något jag verkligen behöver just NU!!!   Under 2015 var jag ju inte här...

Av Monika - 2 november 2014 10:37

Äntligen! Ikväll kommer M hem igen!! Han åkte till Köpenhamn i fredags, jag hann säga hejdå vid tåget, för att tävla i Masters.. Ja simning alltså.. Det gick bra, ett guld i 50 m fjärilsim och ett brons i 50 m bröstsim.. Lagkapperna gick väl okej, ...

Av Monika - 2 november 2014 00:56


Jahopp, dryga 7 månader sen jag var här.. Så skulle det ju inte bli.. :/ Livet är som en enda rörig berg och dalbana! Hur ska jag orka?! Kanske skriver lite längre i morgon, just nu vill jag bara lägga upp denna bilden och tänka på änglarna i ...

Av Monika - 28 mars 2014 00:06


Resultatet ser ni här nere... (startbilden är tagen 9/9-12, jag startade om på VV 25/10-12 och delmålsbilden är då tagen igår den 26/3-14, sakta men säkert neråt trots lång tid... ) ...

Ovido - Quiz & Flashcards