Alla inlägg under november 2009

Av Monika - 4 november 2009 23:42

I lördags den 31/10 var jag och tittade så min stora idol Jill Johnson på Lindens köpcentrum... Köpte hennes nya skiva "Music Row II", en helt suverän skiva precis som den första!

Av Monika - 4 november 2009 23:28

Så här underbart fina rosa rosor, 9 till antalet, fick jag av mitt hjärta när han kom till mig i fredagskväll den 30/10! Ljuvligt vackra! Puss min älskling:-*

Av Monika - 4 november 2009 23:20

Här ligger min älskade Reggae och väntar på husse, lutad mot husses kudde... Så söt och fin han är, min lille Raggamuffinkisse! :-)

Av Monika - 4 november 2009 22:42

...

 

Japp, idag kom årets första snö här i Norrköping... Förra året var det den 30/10 som den första snön kom enligt mitt inlägg då här i bloggen...

 

Det har verkligen snöat massor men inte lägger det sig och det är väl tur eftersom mina vinterdäck är nere i källarförrådet... =(  Har dock idag ringt och bokat tid för byte av däck, men det var tvunget att vänta till den 16/11 för innan dess så finns det ingen tid som passar Jeanette... Och vi måste ju byta samtidigt eftersom hennes däck är i mitt källarförråd oxå... Så nu hoppas jag att det inte kommer mer snö innan dess!!!!

 

Har idag sovit en lite längre stund, eller kanske som vanligt... Men jag har inte sovit något bra, har en oroskänsla i magen och den vill inte riktigt försvinna... den är dock mindre nu på kvällen här... Hoppas att den försvinner helt...

 

Jobbade mellan 16 och 20.30 idag och innan jobbet så slumrade jag en stund på soffan med Reggae på bröstet... Han är så mysig när han vill ligga kvar... =) Min vackra kisse... Idag har han även legat inne i sängen, på Björns sida och då tog jag ett foto på honom och mms:ade Björn att det minsann var någon som saknade husse och låg och väntade där... =)

 

Var nere hos Åsa och fikade lite oxå innan det var dags för jobb... de har fått tv-rummet omtapetserat och det var sååååå fint!!! Blir minsann lite avis... ;-) För ett par veckor sen fick de hallen omtapetserad oxå, pga en vattenläcka i somras... så nu har de det så fint!!! =)

 

På jobbet idag var det kaos, ATG-maskinen inne på Kvantums spelbutik var sönder och alla kom in till oss så lena fick jobba övertid...

 

Och nu sitter jag här i soffan, Reggae ligger jämte mig och sover och jag är ett BLINDSTYRE!!! ;-)

 

(När jag kom hem från dansen till SCOTTS den 23/10 så hade ju jag strömavbrott och jag fattade inte varför... sen upptäckte jag att min DVD-spelare inte funkade och i fredags när Björn kom hit så kollade han på den... En säkring hade brunnit i den och det är bara att kasta... =( och jag som precis har köpt några nya filmer, bland annat "P.S I Love You" som jag har velat se så länge...)

 

Nyss ringde Åsa upp och undrade lite om kvällen på jobbet och lite annat så där och vi pratar på... Jag till och med berättar om filmen oven... men sa att jag får vänta tills jag har köpt en ny DVD-spelare... och då hör jag Jimmy i bakgrunden fråga om jag har sett "Mannen som hatar kvinnor" (heter den va??!!) och samtidigt som jag säger nej och att jag kan ju inte låna den i alla fall av dom för jag kan ju inte ...... (så avbryter jag då jag helt plötsligt upptäcker att det står en DVD-spelare vid min tv!!!)

 

TALA OM BLINDSTYRE!!! Det ligger till och med en fjärrkontroll till den jämte mina andra på bordet och jag ser inget!!! Shit vad vi skrattade alla 3... =D =D =D

 

Då har mina SNÄLLA VÄNNER varit uppe och kopplat in den extra de hade nere hos sig som bara stod... Åh så snällt av dom!!! TACK vad ni är söta!!!

 

I morgon är jag ledig, då blir det att försöka fixa till helgens HÖSTFEST med NOSD.... det är KM oxå, men eftersom jag jobbar så kan jag inte vara med och tävla... får skynda mig efter jobbet att piffa till mig och sen åka och heja på mina vänner i stället... Men kvällens Tema är GLAMOUR!! och vad har man på sig då?????????? HJÄLP!!!!!

 

Åsa och jag ska försöka få till det på något vis, men Glamour är nog inte riktigt min grej... Jag är nog i så fall lite mer Rock´n´roll... ;-)

 

Nu är det snart natti natti för min del...

 

Saknar min älskling sååååå mycket!!! =(

 

Sov gott ni där ute som ännu hittar hit till min blogg... Ni är inte så många men jag blir glad för varje besök... Ni är välkomna att kommentera mina inlägg eller skriva i min gästbok!!! =) Vore trevligt att veta vilka ni är!!!

 

Så snöiga kramar på er där ute...

 

och puss och PIS... ;-)

Av Monika - 3 november 2009 15:30

... har det kommit en idag i brevlådan... Från Lovisa 11,5 år... =) Kan man bli annat än glad... Hihihi...

 

Så här skriver hon:

 

"Hej igen! Nu är det dags!

Önskelista!

1. Bräder för ett stall till 2 hästar

2. kläder

3. smink, smycken

4. pengar, presentkort

5. skiva med Michael Jacksson, Amy Diamond

6. DVD. Ice Age 3, Natten på muset 2, Discodaggarna, Bedtime Stories

7. Böker: Djurälvorna 1,2,3,4,5,6 och Lekälvorna 1,2,3,4,6,7, och Sigge bökerna uttom alla älskar sigge och Ridläger med sigge och simma lugnt sigge

 

p.s älvbökernas numer är på sidan!"

(så har hon ritat en bok och skrivit numret på bokryggen... ;-) )


Är hon inte söt så säg!! ;-)

 

Hmm Bräder för ett stall till två hästar, undra just om det är leksakshästar eller riktiga hästar hon menar... ;-)

 

Kan avslöja att jag redan fixat ett par julklappar som står med på listan... men vilka det avslöjar jag inte...

 

Så nu väntar jag bara på att lilltjejen Johanna ska skicka upp sin Önskelista oxå... så att jag vet vad hon vill ha... Som världens snällaste moster så fixar man ju mer julkkappar än man ska egentligen... Men när man inte har några egna barn att skämma bort så blir det ju syskonbarnen i stället...

 

Och i år har jag ju även kärlekens lillkille oxå... =D


Ovido - Quiz & Flashcards